Dag dames, Wellicht zijn het nog steeds de hormonen die me zo nu en dan het zweet op mijn voorhoofd doen staan bij simpele gebeurtenissen en maak ik mij drukker dan nodig, maar kom op help mij even uit mijn gezweet! Over een week of 2 ga ik met mijn zoontje weer naar het cb. (hij krijgt dan zijn 2e prik ) Nu is de afspraak om 10.45. Ik ben me nu dus al een beetje (ehum) druk aan het maken hoe ik dit moet doen met de bv. De kans is groot dat hij wil drinken rond die tijd of niet, dat weet ik natuurlijk nooit van tevoren, ondanks dat er redelijk een ritme zit in de voedingen. Hoe doen jullie dit? Ik kolf niet (ik werk namelijk niet meer). Eerdaags wil ik ook eens bij de huisarts langs voor mijzelf, maar ja, wederom kan ik niks plannen, dus ben ik geneigd die huisarts voorlopig een half jaartje vooruit te schuiven. Het gaat om bloedprikken en het controleren van mijn houding, heb het gevoel een beetje scheef te staan sinds de bevalling, heb nogal flink getrapt met linkerbeen om mijn kind eruit te krijgen, pfff Kortom, niets extreem ernstigs. Maar dames, hoe doen jullie dit toch? Help!
Gewoon gaan en als Mirre trek heeft haar aanleggen ... Maar als dat vervelend is of als je zoontje niet drinkt in drukte (vond Mirre ook moeilijk), dan zou je voordat je weggaat je zoontje kunnen aanleggen (of wachten tot je terugbent). Je zou ook van te voren even kunnen bellen met CB en/of HA of ze een rustig plekje hebben waar je je kindje kan voeden.
Gewoon voeden hoor, juist bij het CB zouden ze daar toch begrip voor moeten hebben? En ook een huisarts is wel wat gewend lijkt mij. Ik heb op een gegeven moment de voedingen wel wat gestuurd hoor als ik persé op tijd ergens moest zijn ofzo, dan voedde ik net voordat ik weg moest. En trouwens, ze kunnen juist goed prikken tijdens het voeden! Dan is je kindje lekker ontspannen en vindt ook direct troost aan de borst. Succes!
Aan eerder aanleggen zat ik ook te denken, voor een keertje is dat ook geen ramp. Op het cb is inderdaad ook wel een rustig plekje te vinden. Tjonge, wat kan een mens zich druk maken, he, haha.
Don't worry. Je kan toch gewoon van te voren kijken of de kleine wil drinken? Ik voed trouwens ook gewoon op het cb hoor, dorst is dorst
Daar had ik ook al even aan gedacht, mijn zoontje was vorige keer ontroostbaar. Een prik in ieder baby-beentje is toch ook wel heel naar. Ik zat zelf met natte ogen, terwijl ik gewoonlijk vrij nuchter ben, maar ja ik zag dat kleine ukkie van net 2 maanden zo verdrietig zijn. Och, en hij huilt zo weinig, dus dan vind ik het als moeder extra dramatisch, denk ik, haha.
Als iemand anders mijn vraag had gesteld, had ik waarschijnlijk ook zo geantwoord. Ik zie nu pas hoe moeilijk ik het mezelf zit te maken.
haha, da's moeders eigen, het zich moeilijker maken dan nodig. Je wordt vanzelf makkelijker hoor, zeker omdat je je kindje beter leert kennen en er opeens warempel een ritme ontstaat! Succes met de prik!
Ja doe ik ook, direct na de prik aanleggen, ook al heeft hij nog geen honger, het biedt zeker troost. En bij de huisarts zou ik er ook geen drama van maken. Als je het vervelend vindt om te voeden bij de huisarts kan je proberen de voedingen een klein stukje te verschuiven voor die dag, of je kindje voeden voordat je weggaat ook al heeft hij nog geen honger... troost je, het wordt vanzelf makkelijker en vanzelfsprekender....
Ik ook! Vinden ze op het cb helemaal niet raar ofzo, hier op het cb kwamen ze er zelf mee dat ik haar wel mocht aanleggen als ik dat zou willen.
Nou dames, ik voel me helemaal gerustgesteld door jullie meningen/ervaringen! Ik wacht rustig de dag af en zie dan wel hoe het loopt! Geeft een stuk minder gezweet vooraf!
Vind je het niet prettig om in het openbaar te voeden ? Ik vind bv juist reuze handig. Mijn borsten heb ik altijd bij me dus ik kan overal en altijd voeden.
Ik heb de laatste keer op het cb borstvoeding kunnen geven in een afzonderlijk kamertje, daar hebben ze wel vaker mee te maken hoor Zeker als je een paar uren moet wachten omdat andere moeders nog voor jou aan de beurt moeten en de kinderarts blijkbaar genoeg tijd heeft
Ik voed regelmatig op het cb (ik kom er nu haast niet meer, maar voorheen wel vaak). De eerste keer dat ik daar gevoed heb was Eva 10 dagen, we hadden toen net de eerst regeldagen . Ik heb daar vaak gevoed omdat ik ook nog boodschappen moest doen en ook wel voor en na een voeding gewogen om te kijken hoeveel ze dronk. Ik voed daar altijd op een krukje, maar krijg altijd een stoel toegeschoven als ze zien dat ik wil gaan voeden.
Is zeker handig en ik vind het ook niet echt vervelend hoor. Wel vind ik het uiteraard fijner om lekker thuis of in een rustige omgeving te voeden. Ik heb niet veel zin om een uur langer bij het cb te zitten, is ook zo warm daar. Haha. Het ging mij meer om hoe anderen dit inplannen. Ik heb geen rijbewijs dus ik moet alles met openbaar vervoer en lopend doen, dus dan zit ik een beetje te rommelen met busvertrektijden of loopafstanden. Maar ik ga gewoon maar voordat ik wegga voeden, zodat ik weet dat mijn ukje niet hongerig is tijdens de afspraak.
Ik voed ook maar waar het ons uitkomt. In het begin had ik er nogal moeite mee, maar nu heb ik zoiets, iedereen heeft ooit wel eens een tiet gezien. In het begint voedde (uhhh met 1 d of 2?) ik dan iets ervoor, sasha wilt altijd wel hihi.
Ik ga het gewoon maar rustig afwachten en mijn zoontje eventueel wat eerder voeden. Ik weet nu ook nog niet hoe laat hij die dag komt, dus echt plannen kan toch niet. Bedankt voor de reacties, wat mij betreft mag dit topic gesloten worden!