ohw wat is de keus om eventueel te gaan stoppen moeilijk

Discussion in 'Borstvoeding' started by lammetje, Sep 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lammetje

lammetje Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    1,561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    hoi hoi ik ben een trotse borstvoedende moeder van een meid van 9 maanden die heel graag weer zwanger wil worden
    maar door de borstvoeding heb ik een hele onregelmatige tot geen cyclus
    heb alles al geprobeerd af bouwen van volledig naar 1x daags wat ik zo moeilijk vond en nu nog vind
    ik zou heel graag 3x daags geven maar ja de wens van een beebje is sterk aanwezig
    ik wil er niet zoveel leeftijdsverschil tussen hebben zitten en ik heb maar 1 eileider dus ja maar om de maand kans
    ik wil zo graag een mooie cyclus of ja uperhaupt een cyclus

zal ik nou echt moeten stoppen?
    het begint zo te knagen als ik voed denk ik now way stoppen mar als ik dan weer aan de volgende denk denk ik ik stop meteen

jeetje wat moeilijk meerdere dames met een stop dilemma ?

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou absoluut niet stoppen. Misschien duurt het alsnog wel heel lang voordat je cyclus weer op gang komt en dan ben je dus eigenlijk voor niets gestopt.

Hier ook nog geen cyclus, wel een wens voor een tweede, maar niet zo hevig. Het komt als het komt ;). Mirre is het kindje dat er is en die verdient het allerbeste. Ik ga niet stoppen met iets waar we allebei van genieten voor een kindje dat er nog niet eens is ;)

Maar ik snap dat het veel met je doet en dat je kinderwens erg groot is. Probeer het van je af te zetten (makkelijk gezegd he) ...

Sterkte!

3. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Hier ook een aardig stopdilemma.
    Het is gewoon een emotionele keuze, ik ervaar het borstvoeden als onderdeel van de band tussen mij en mijn dochtertje. Met 10 maanden heb ik afgebouwd naar 2 voedingen, de ochtend- en de avondvoeding. Zo hoefde ik op mijn werk niet meer te kolven. Sinds afgelopen week geef ik alleen de ochtendvoeding nog. Hiermee zien we wel hoelang we ermee doorgaan.

Ik had in gedachten om te stoppen rond haar 1e verjaardag. Zo heb ik haar in het eerste jaar de beste start kunnen geven. Moeilijk vind ik het wel, maar dat blijft het ook als ik nog een half jaar door ga.

Ik kan natuurlijk niet voor jou beslissen of jij moet stoppen. Het wil ook niet zeggen dat als je stopt je meteen je cyclus terug krijgt. Ik denk dat het afhankelijk is van de sterkte van je kinderwens. En jij weet hoe diep die kinderwens is.

Ik wens je veel succes bij het maken van je keuze!

4. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Toen ik had afgesloten bedacht ik me ook nog dat als jij niet meer achter de BV staat of daar niet meer van geniet, je niet geforceerd door moet gaan ;)

Zoals Line al zei: alleen jij kan de keuze maken en weet hoe diep je kinderwens is ...

5. lammetje

lammetje Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    1,561
    0
    0
    elst
    heb net als line de wens 1 jaar vol te houden al is het maar die ene voeding maar de kinderwens is ook heel groot ik weet het niet dames de keus zal vanzelf gemaakt worden door verstand of hart ik weet het niet het ene gaat vanzelf zwaarder wegen nu is het de borstvoeding maar ja het wisseld al per moment op de dag...

6. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Meid, ik heb precies hetzelfde...
    Maar dat wist je denk ik al he! hihi
    Ik geef nu nog 1x in bv, 's morgens nog...
    Maar het blijft idd altijd moeilijk, wanneer je ook wilt stoppen.
    Of het nu is, of over een half jaar...Dus ik denk dat ik snel ga stoppen.
    Heb het nu ruim een jaar volgehouden! Vind ik al heel wat!
    Hopelijk heb ik dan snel een ei! :D

7. famke84

famke84 Actief lid

Nov 21, 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Ik zou stoppen :)

8. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

Jan 16, 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Ik zou niet stoppen. Ik kreeg spontaan met 10 maanden weer een ei en ik voedt nog 3 tot 4 keer per dag. Je kunt zelf natuurlijk ook een periode opgeven vanaf wanneer je echt wilt stoppen als je dan nog geen ei hebt.
    Daarnaast heb ik altijd begrepen dat als je nog maar 1 eileider hebt, die eileider het overneemt van de ander en dan gewoon iedere maand een eitje gaat geven. Je lijf heeft dat heel mooi geregeld. Dus volgens mij heb je gewoon even veel kans als ieder ander.

Ik zou dus gewoon nog doorvoeden, zeker omdat je nog zo jong bent (net als ik). Wat je doet is natuurlijk altijd je eigen keus.

9. lammetje

lammetje Fanatiek lid

Apr 14, 2007
    1,561
    0
    0
    elst
    thanks voor alle tips meiden
    helaas ben ik wel gestopt met voeden al vind ik dit heel moeilijk
    als ik er over praat wil ik haar wel uit bed rukken en aanleggen
    maar mijn droon voor een nieuw kindje is zo groot dat het mijnstemming gaat beinvloeden
    het steeds maar weer tempen en geen ei geen bloed geen cyclus het gaat aan me vreten dus besloten te stoppen
    ik vind het heel moeilijk en heel zwaar op momenten maar ik denk ook het is goed zo
    ze doet het goed voeld zich goed vraagt niks aan mama
    dus mama moet maar even doorbijten
    maar jeetje wat is stoppen moeilijk maar ja dat is het over een half jaar nog..

en de zwevende eileider dat verhaal ken ik en hoor ik gemngde verhalen over het kan wel als een ei de buikholte in gaat dat hij er een keer naar toe gaat maar niet structureel heb ik gehoord het is dan meer een toevalstreffer zeg maar
    en ja die weg is wel moeilijk helemaal via een omleiding ;)

Share This Page