Help! Hoe ex-slechte slaper leren slapen met omgevingsgeluiden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miekjepiekje, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is vanaf het begin overdag een lastige slaper geweest. We hebben de hele trucenkast gebruikt en inmiddels slaapt ze (zolang er geen tandje doorkomt, ziek is of ze ontdekt dat ze ook in haar bed kan kruipen:D)overdag goed.

Maar doordat ze zo slecht sliep en bij het minste of geringste wakker was, ben ik heel panisch geweest met geluid. Als zij naar bed ging, ging ik stil beneden zitten zonder geluid te maken. Als er visite komt whats app ik dat de voordeur open is en het is zelfs zo erg dat ik niet naar de wc ging als zij sliep. ;) Op een gegeven moment ben je zo ten einde raad dat je echt alles doet..:cool:

Maar nu slaapt ze eigenlijk gewoon goed overdag. Ik leg haar op bed, ze kletst nog wat en gaat vervolgens slapen. Maar ik kan dus echt niet douchen, boven rommelen, op zolder de was strijken, beneden de vaatwasmachine uitruimen, etc. Zolang ze mij hoort, gaat ze niet slapen. Ik zou dit heel graag willen doorbreken, (want het is toch niet normaal dat je als er visite komt, hoopt dat ze niet moeten plassen:$) Dus wie heeft er ervaring en weet hoe ik dit het beste aan kan pakken?

2. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    In de box laten slapen overdag uiteindelijk zullen ze toch slapen door vermoeidheid lijkt me.

3. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    In d ebox laten slapen zou hier echt niet werken, mijn zoontje wil alleen in zijn eigen bed liggen. Hij heeft de eerste 4-5 maanden erg slecht geslapen overdag, eigenlijk alleen bij mij op mijn buik. Snachts ging beter.

Vanaf 5 maanden kon hij pas zelf in slaap vallen. Ik maakte toen ook geen geluid als hij sliep, om hem niet wakker te maken. Nu ga ik wel gewoon douchen, naar de wc enz. Dat is zo gegroeid.
    Hij slaapt nu overdag 2 x 2 uur en sochtend sook vaak nog een uurtje. Ik kan de meeste dingen gewoon doen

Hoe lang slaapt ze? Je kan bijv dan het eerste half uur niets doen tot ze echt goed slaapt en dan eventueel wat doen.

En ja wat je visite betreft, ik zou zeggen je kind gaat voor. Maar zo ben ik :)

4. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik lees mee, hier heeft dochterlief ook last van!
    Ik pas me dus ook aan aan haar.
    Ze slaapt alleen in eigen bed of op mij.
    Als ik toch gewoon alles doe wat ik moet doen slaapt ze niet meer.
    (afzuiger vd douche word ze al wakker) Terwijl ik savonds zelfs de lamp aan kan doen of kan douchen oid.
    Ze slaapt trouwens na iedere voeding wel..

5. saapje

saapje Actief lid

21 jan 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleine man is nu 14 maanden en ik kan nog steeds weinig doen overdag. Beneden gaat het prima, maar boven kan ik niet komen. De eerste 40 minuten wel dan is het geen probleem. Maar daarna moet hij over na de volgende slaapcyclus en als ie dan iets hoort buiten of boven dan is hij accuut wakker. Ik ben echt tijden enorm gefrustreerd geweest door spelende buurtkinderen.. Pff. Ook savonds kan ik weinig doen boven jammer genoeg. Soms slaapt ie wel door als ik naar boven kom maar regelmatig ook niet en voordat ik m dan weer stil heb... dan kan ik net zogoed zelf maar gaan slapen.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad het eerste half uur zo weinig mogelijk geluid maken,daarna gewoon je ding doen.

Deel Deze Pagina