hallo allemaal, Ik zoek eigenlijk ervaringen. Onze dochter van 11 maanden heeft best een heftige periode achter de rug. In de 9 maanden sprong is ze voor het eerst in der leven goed ziek geweest, twee keer achter elkaar de griep en nog eens de 9 maanden sprong. Vervolgens ging het even goed en heeft ze anderhalve week terug de zesde ziekte gehad waar ze ook goed ziek van was. We waren bezig met het afbouwen van flessen want ze dronk er nog vier. Dat ging goed, behalve na al het ziek zijn. Sinds 8 maanden slaapt ze niet meer door of word ze extreem vroeg wakker en geeft dan aan dat ze honger heeft. Nu is het zo dat sinds zaterdag snachts gewoon wakker is. Dan word ze rond een uur of 2 wakker en dan geven we der maar een flesje omdat ze meestal daarna ging slapen (thee ook al geprobeerd, of water en dat was 1 groot drama) en dan ligt ze gerust twee uur lang je een beetje aan te kijken. Ik ben bang dat ze door al het ziek zijn en de sprongen/fases die ze gehad heeft overvemoeid is. Ze kan ook niet meer zelf in slaap vallen en laten huilen werkt ook niet. Dus bedacht ik mij vandaag, misschien moet ik voor nu haar schema bepalen en der dus 1 x naar bed brengen overdag. Omdat ze in de ochtend nu maar een half uurtje slaapt en daarna word ze huilend wakker en het duurt heel lang voordat ze slaapt. Om zelf het ritme te bepalen bij je baby? Dat ze een keer per nacht word vind ik niet erg, maar het is dat ze nu zo wakker ligt te zijn wat mij eigenlijk gewoon een beetje zorgen maakt en dat ze dan weer meer wil drinken. Voorheen bepaalde ze altijd zelf der ritme en ging dat altijd goed, maar nu lijkt ze hem zo kwijt te zijn. Dus kan iemand mij advies geven? Alvast bedankt!
Met 11 maanden is ook weer een sprong he en die kan vroeger beginnen en langer duren. Dus het kan zijn dat ze daar nog even middenin zit, na al die ziektes. Wel zielig hoor voor je kleine meid. Je zou dat kunnen proberen, ik heb hier ook een redelijk vast schema (met wat uitloop natuurlijk, t is maar net hoe de dag loopt enzo) en hij is dan vaak ook wel moe op die tijdstippen.
Heb je haar oren wel eens na laten kijken? Zoals ik het lees slaapt ze erg weinig? Misschien dat er een medische oorzaak is?
Ja ze is vorige week naar de huisarts geweest en helemaal na gekeken. En alles was in orde Ze is voor de rest ook een heel vrolijk en speels kind. Op het slapen na en de flessen gaat het allemaal prima