Zondag gaat mijn vriend een peuterbedje maken van steigerhout voor Sylvano. Ik had gelezen dat een nieuw bed niet tegelijk met de verandering mag komen van een nieuw gezinslid dus willen we hem eigenlijk dus dit weekend over doen naar het peuterbedje van 150 x 70. Niet omdat hij uit het ledikant klimt maar meer omdat ik denk dat hij er aan toe is en de laatste weken vreselijk vroeg wakker wordt en zijn hoofd stoot hihi. Maar hoe doe ik dit? Heel blij doen van kijk eens naar je nieuwe bed? enzovoort? Het is de bedoeling gewoon na het douchen van 19:00 uur in z'n nieuwe bed. Er komt een uitvalplank aan. Moet ik er nog een matrasje onder leggen? Jullie lezen het al compleet nieuw hierin haha dus kom maar op En ik heb een dun dekbedje mag die daar al onder? Hij ligt eigenlijk altijd op zijn buik in een slaapzak bovenin zijn bedje dus dat dekbed zal meer voor de sier zijn haha. Oja Sylvano is 20 maanden.
Hier is ie met precies 24 maanden overgegaan naar een peuterbedje. We hebben 'm toen samen opgemaakt en heb bewust op die zaterdag geen afspraken gemaakt zodat hij z'n middagslaapje op z'n nieuwe bed kon doen, was het 's avonds niet zo eng. Deed verder niks anders, het gewone bedritueel maar 's avonds vond ie het toch wel eng en moest ik erbij blijven tot ie sliep. De tweede nacht ook en de derde avond mocht ik gelijk naar beneden maar moest dan nog wel komen kijken. De eerste nacht wilde hij z'n slaapzak nog aan maar de tweede nacht vroeg ie daar al niet meer om. Ik had er de eerste paar nachten wel een matrasje naast liggen en de eerste keer zonder matrasje ernaast viel ie eruit ...maar dat was een eenmalige actie. Tis eigenlijk moeilijk te voorspellen hoe het zal gaan, zou wel het ledikant nog in tact laten of een campingbedje paraat houden voor het geval het echt niet gaat...
Gewoon in bed leggen en weltrusten zeggen. Hoe meer poespas je er van maakt, hoe meer poespas hij er van zal maken. Het is gewoon een ander bed en als ze eruit vallen dan leren ze er van. Ze breken echt niets. Zoon is met 22 maanden over gegaan naar een juniorbed en is de eerste nacht er 2 x uitgevallen. Zelf er weer ingekropen en dat was het dan. Oja, slaapzakken zijn gevaarlijk als ze eenmaal uit bed kunnen.. Zeker als je ook een trap in huis hebt. Uit dus
Mijn dochter is met 2 jaar overgegaan naar een peuterbed omdat ik dus zwanger was. Ze vond t zelf helemaal super dat ze in een ander bed ging dus wij hoefde niet eens enthousiast te zijn T ging gelijk goed, kwam er tot een maand geleden zelf niet eens uit (ze riep altijd). Vond t zelf alleen eng omdat ze onder een dekbed ging slapen maar was snel over bij mij. Ze ging beter slapen toen ze in een peuterbed ging
Wij hebben de nieuwe bedden samen in elkaar gezet, ze mochten kiezen welk overtrek ze eerst wilden (kiezen uit 2), en we hebben uitgelegd dat een groot bed hoort bij groter worden en dat we de babybedjes gingen geven aan andere baby's. Hier ging het eigenlijk meteen prima.
Hier kreeg hij een compleet nieuwe kamer omdat zijn kamertje naar zijn broertje ging. Ik heb dit ook gedaan ruim voordat zijn broertje geboren werd, net na zijn 2e verjaardag. Wij zijn kamer klaar gemaakt, toen is onze uk komen kijken, hij vond het super mooi. Direct zijn middagdut hierin gedaan en dat ging prima. Hij wil overigens nog steeds zijn slaapzak aan, ik maar daar geen strijd van. Traphekje is dicht dus veel kwaad kan het niet. Het dekbedje wat wij hebben is ook nogal dun, dus voor nu ook nogal koud zonder (zomer) slaapzakje. Ow ja, en hij komt nooit zelf uit zijn bedje, nog steeds niet. Pas als wij op zijn kamer zijn.
Mijn dochter was erbij toen het nieuwe bed in elkaar werd gezet. Ze wist dat papa deze voor haar maakte. De eerste nacht stond het bed in haar kamer, maar sliep ze nog in haar ledikant. De nacht erna andersom. Daarna ledikant weggehaald. Ging moeiteloos.
Hier gisteravond na het eten snel het nieuwe eenpersoonsbed in elkaar gezet, ledikantje van haar kamer gehaald en gezegd kijk eens wat een mooi bed? Hup pyjama aan, tandjes poetsen en gewoon in bed gelegd. Niets meer en niets minder dan toen ik deed toen ze nog in dr ledikant sliep. En niets aan de hand, ze is gewoon gaan slapen en werd vanmorgen om 8 uur wakker. Ze doet nu voor het eerst haar middagslaapje in dr nieuwe bed en wederom zonder problemen.
O morgen is vriend vrij dus gaat hij het bed morgen al maken Spannend ik hou jullie op de hoogte, leuk he weer wat nieuws!
Hier ook gewoon in één keer hup haar nieuwe bed in 'savonds. Ging en gaat zonder problemen slapen. Overdag kwam ze er steeds uit maar had middagslaapje nog wel nodig. Overdag slaapt ze nu gewoon in ledikantje en in de nacht op het peuterbedje. Gewoon proberen dus!
Tja, ik zou willen dat mijn meisje goed sliep in haar peuterbed, helaas! Ook vanaf haar 2 jaar in het nieuwe bedje omdat ik zwanger was. Vanaf dat moment slaapt mevrouw niet meer in de middag en wordt ze elke nacht om 4!!!! uur wakker... Helaas een negatief verhaal dus.
Wij hebben voordat wij een groot bed hadden voor onze zoon de zijkant uit zn ledikant gehaald. Hij was toen iets van 2jr en 4maanden. We hadden niks gezegd en toen ik avondeten afruimde met zoon beneden heeft mn vriend het even snel gedaan. Ik heb tijdens het douchen een dekbedje erop gelegd en zn knuffels erin gezet en we hebben niks gezegd. Het viel wel op maar hij is als een blok in slaap gevallen. Pas de volgende ochtend ontdekte hij zn voordeel: zelf eruit. zn middagslaap heeft hij wel heel snel afgschaft: hij ging eruit om te spelen. Soms viel hij al spelend in slaap maar vaak na ee uur of bijna twee uur haalde ik hem wakker naar beneden. En zn eenpersoonsbed heb ik samen met hem in elkaar gezet. Dat vond hij geweldig: schroeven en timmeren enzovoort slaappatroon is bij beide veranderingen niet verandert. Het enige is dat hij er zelf uit kan, dus waar ik hem voorheen altijd eerst nog ff in zn bed liet zitten gaat hij er nu zelf uit en komt hij naar mij.
Mijn dochter sliep met 1,5 in een peuterbed dus toen was er nog weinig betrekken bij, wel vond ze het uber cool dat ze zelf in bed kon kruipen! Maar nu ze 3 is, wil ze in het 'lange' bed, oftewel, het logeerbed. Dit gaan we een dezer dagen op haar kamer zetten en dan het peuterbed naar zolder tot dr broer groot is. We hebben samen een dekbedhoes uitgezocht op internet en ik heb afgesproken "Als je nieuwe deken er is, dan ga je in het lange bed slapen". We verhuizen dan de boel over, ik maak dr bed mooi op, roep haar en dan mag ze er eerst op spelen en lekker slapen.
zoonlief ging ook met 2jaar over naar groot bed. papa was bed in elkaar zetten en zoonlief stond erbij en zag dus met eigen ogen dat die planken langzaam veranderden in een groot bed. hoe zelf reageren? laat je zoontje de eerste stap doen. kijk hoe hij erop gaat reageren, is hij meteen super blij, dan kan je hem de hemel in prijzen dat hij al een grote jongen is en daarom een grote-jongens-bed mag hebben! is hij erg voorzichtig, zou ik rustig hem uitleggen dat hij een mooi nieuw bed krijgt die speciaal voor hem gemaakt is en ga er dan lekker met hem even in de kamer spelen. hij zal waarschijnlijk vanzelf op zn bed gaan spelen enzo. en als hij bang of terughoudend is? geen flauw idee haha. Go with the Flow. mijn dochter was eerste dagen een krijskonijn in haar nieuwe bed(zij ging me de kerst over naar groter bed, net 1.5jaar) zij móest wel, ze klom uit haar ledikantje. ze vond het maar niks. dagen lang huilen in bed. naja krijzen meer. toen toch maar snel peuterbedje van mp afgehaald en gaat nu super. zoonlief had overigens totaal geen problemen met ene nieuw bed. vond hij juist stoer en ging als een debiel over t bed racen succes!!
Dochter ging ook met 2 jaar over op ene peuterbed..inderdaad een matrasje half onder haar bedje geschoven voor de zekerheid, maar ook zonder uitvalplank is ze er nooit uitgevallen en is het van dag 1 prima gegaan. Ze was helemaal trots op haar grote bed
Haha ja hij was wel total loss gisteravond, zijn nog naar de Ikea geweest waren pas 21:30 thuis normaal ligt hij uiterlijk 19:30 op bed haha. Zometeen gaat hij naar bed voor zijn middagdutje die die al 3 dagen niet meer deed in zijn ledikant ben benieuwd