We hebben nooit problemen gehad om hem naar bed te krijgen. Maar sinds 1 week wil die niet naar zijn bed. Zodra je m bij ons in bed legt valt die gelijk in slaap na een uurtje pak ik 'm over naar zijn bedje daar slaapt hij verder. Maar nu word hij 's nachts schreeuwend wakker en wil hij ook bij ons in bed slapen. Je kunt een hele discussie met hem aan gaan maar dan word hij gewoon echt boos. Zodra die weer bij ons in bed ligt slaapt hij gelijk weer maar is heel erg onrustig draaien, schoppen huilen in zijn slaap. Dus wij slapen dan ook niet. En het liefst wil ik dat hij in zijn eigen bed slaapt. 's Middags slaapt hij nog 1.5 tot 2 uurtjes maar dit gaat met een hoop getreuzel en dat wil hij ook niet. Maar echt zonder middag slaap kan die niet. Wie heeft er tips en wat kan dit zijn?
Heel herkenbaar. Ik denk zelf dat het een fase is. Bij ons gaat Wesley ook eerst in ons bed en tegen de tijd dat wij gaan, leg ik hem in zijn eigen bed. 's nachts eerste paar keren ook drama, maar ben toen bij hem in bed gaan liggen (met mijn hoofd alleen, want hij heeft zo'n peuterbedje) en erbij gezegd dat hij nu in zijn eigen bedje moest gaan slapen en dat hij morgenvroeg bij papa in bed mag. De eerste keren was dit niet zo leuk want toen was het echt huilen. Nu wordt hij wakker en zeg ik alleen dat hij in zijn eigen bed moet slapen en morgenvroeg bij papa in bed mag. ik blijf zelf ook niet meer bij hem. Papa begint laat met werken, dus die ligt nog in bed als wij opstaan. Wesley gaat dan papa wakker maken en even ravotten. Dat is dus bijna elke morgen een feestje voor hem. Hij wil alleen nog niet in zijn eigen bed inslapen. Ben er op dit moment ook niet mee bezig om dit anders te doen. Nu slaapt iedereen goed en geen gezeur, drama etc voor het slapen gaan. Naar mijn idee gaat dit vanzelf over.
En als je naast hem gaat liggen? Dus hij in zn bedje en jij op een matras of matje ernaast? Of een extra bedje bij jullie op de kamer? M heeft ook enorm gespookt in haar derde jaar (dus toen ze 2 was, totdat ze ruim 3 was), heeft dus heel erg lang geduurd, hopelijk bij jullie niet ... Bij haar werkte het heel goed om naast haar bed te zitten tot ze weer sliep. Meestal succesvol, maar echt ook wel dramanachten gehad ...
heel goed luisteren... waarschijnlijk gaat hij vanzelf een keer naspelen wat hem dwars zit onze dochter had het ook.. die bleek bang voor de krokodil onder de kast. en zodra je het probleem kunt benoemen kun je er wat mee.. of het probleem nou rationeel is of niet. voor niet-rationele problemen zijn er tenslotte niet-rationele oplossingen Zo slaapt onze krokodil gewoon in de tuin inmiddels. (en zijn we nog 5 verschillende angst-verschijnselen verder) maar ze slaapt weer prima in dr eigen bed. ook wij waren geen fan van slapen bij ons in bed.. ze slaapt wel.. maar gaat in dr slaap rechtop zitten en op je hoofd slaan zonder dat ze het zelf doorheeft. plus onwijs wiebelkonten omdat we altijd in de weg liggen volgens mij dus dat doen we ook niet.. zelfs niet toen ze echt goed ziek was.
ik denk heel erg dat het een fase is want ons zoontje is ook 2 jaar en 3 maanden en heeft precies hetzelfde slaapprobleem. ook als we hem bij ons in bed nemen is hij in zn slaap erg onrustig. wij hebben sleepzz gekocht, een siroopje dat je 1 keer per dag een half uur voor het slapen gaan mag geven, hier werkt het aardig.soms wordt hij even wakker maar gaat dan ook zo weer slapen. het wordt van bloemetjes gemaakt.
Bedankt voor jullie reacties. Bij hem slapen kan nog niet hij slaapt nog in z'n ledikantje. Ik denk zelf ook dat 't een fase is maar het is wel vermoeiend. Ben zwanger en mijn partner is int chauffeur dus de hele week ben ik alleen. Vanavond hebben we het slaapritueel iets langer gedaan. Kheb 'm gezegt dat ik zo weer kwam kijken en dat heb ik gedaan en nu is het gelukkig stil ben benieuwd hoe de nacht gaat. Lennylenn: is dat siroopje gewoon bij de drogist te koop?
ja bij de etos, kruidvat, da, dirxx enz maar die hebben het niet altijd, de apotheek verkoopt het ook en zij hebben het wel altijd. goed opletten dat je niet de volwassen variant koopt. op het doosje voor kinderen staat er duidelijk junior aangegeven.
vsm heeft ook zoiets... hebben wij ook tijdje gebruikt en werkt best goed dat is wel gewoon te koop bij drogist... (hadden zelfs 2 merken volgens mij.. kan alleen even niet op de andere naam komen)