Als je hem goed uitgesproken wilt hebben, dan zou ik voor Lela, of Lelah kiezen. Ik weet namelijk hoe irritant het is als mensen de naam van je kind constant verkeerd uitspreken en ik denk dat ik NL Layla Laila uitgsproken gaat worden. Voor ons wat de schrijf en uitspraak van de naam van onze dochter tijdens de zwangerschap gewoon meteen duidelijk, maar al in de kraamweek bleken veel mensen het verkeerd uit te spreken.... Inmiddels ben ik eraan gewend, om het de 1e x maar meteen te verbeteren en valt het nu mee met hoeveel mensen het anders uitspreken...
Gestemd op Léla, ik vind het geschreven als Leila of Layla een beetje "geweest" en gypsie-achtig.. Léla vind ik duidelijker,vlotter en meer van nu
Layla = Laajla Lela, Léla en Lelah = Leelaa Leyla = Leila Ik zou dus, ondanks dat ik de schrijfwijzen minder mooi vind, kiezen voor Lela, Léla of Lelah. Óf je moet het niet erg vinden om mensen op het begin te corrigeren in de uitspraak. Dan zou ik voor Layla gaan.
Layla! Betekent 'nacht' in het Arabisch. Ik zou dus voor de originele spelling kiezen. (Arabieren spreken de A uit als een E geloof ik)
Gewoon Layla Denk eerder dat Leila te letterlijk uitgesproken zal worden waardoor je dus de uitspraak lei-la gaat krijgen. Haha echt zo Nederlands eigenlijk, als de uitspraak niet meteen duidelijk is voor iedereen dan maar meteen zo letterlijk mogelijk proberen te spellen. Jayden is bijv. toch ook niet Djaaiden
Eens met de reactie van liefenklein. Daarbij zou je met Lela alsnog kunnen krijgen dat Nederlanders denken: misschien bedoelen ze het wel Engels... en zeggen ze 'Lila'. Gewoon je oorspronkelijke spelling kiezen en in het begin de uitspraak erbij noemen, en als je kindje het moet uitleggen, kan ze zeggen: "Zoals in het liedje van Eric Clapton." Daar zal ze vast en zeker trots op zijn.
Layla zou ik dan doen, dat is op de manier van het liedje en dat moet je dan gewoon ook doen zo willen JULlIE het! Dus doen! Ik vind het een prachtige naam Mijn poes (huisdier) heet Leyla en zelfs dat wordt soms uitgesproken als Laila dus dat hou je toch ookal verander je de schrijfwijze en dat is (vind ik) ook niet een rede om een naam anders te schrijven zodat mensen het goed uitspreken. En werkelijk een prachtige gedachten om je vader er in te betrekken!