Verstopping oplossen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb echt een huuuuge verstopping bij m'n gootsteen zitten. Zit er al sinds vrijdag, toen heb ik er een fles Mr. Muscle doorheen gegooid. Liep daarna weer weg, maar zaterdag zat het weer vast.. Nog 2 flessen Mr. Muscle er doorheen gegooid, maar dat hielp niet meer.. Gister de hele dag geprobeerd om een zogenaamde '24 uurs spoed loodgieter' te bellen, volgens mij wel 4 verschillende bedrijven die beweren dat ze 24/7 bereikbaar zijn, maar nérgens werd opgenomen :( Nu net naar de loodgieter van de woningbouw gebeld, dan is het in ieder geval gratis, da's ook wel een voordeel, maar die kunnen morgen pas komen..

Is er naast de bekende ontstoppingsmiddelen nog een wondermiddel wat eventueel zou kunnen helpen?

2. ZaZou

ZaZou Fanatiek lid

18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Ik heb altijd begrepen dat die chemische verstoppingsmiddelen het juist nog erger kunnen maken...
    Ik doe altijd 1x in de maand in al mijn wasbakken Soda, misschien kun je dat proberen? Succes ermee in ieder geval...

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat doe ik ook!

4. Alita

Alita Niet meer actief

ik zou nu even niks doen tot morgen eigenelijk

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    #5 Jacky78, 21 nov 2011
    Laatst bewerkt: 21 nov 2011
    Gloeiend heet water in je bak laten lopen, soda erbij
    dan stop optrekken

En anders even de ontstopper (plopper) erop. Net zoals je bij het doucheputje kunt doen....

En anders kun je ook zelf nog even de sifon onder je wasbak losdraaien (emmer eronder), misschien zit daar een hoop etensresten etc. in en is je verstopping dan opgelost.
    Dat heb ikzelf een keer gehad (zaten toen allemaal van die kleine visaqaurium steentjes in)

Die chemische middelen worden echt sterk afgeraden (is zeer slecht voor je afvoerbuizen)

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Iekjee, dat is alleen met die korrels. Als je die niet goed genoeg wegspoelt, blijft het aan de binnenkant van de afvoer zitten waardoor die dus juist nauwer wordt. En dat krijg je er amper meer af.

Shaddixxx, ik zou maar gewoon wachten tot de loodgieter komt. Balen dat je zo lang moet wachten!

7. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    afvoerpijp openmaken en even voelen hoe wat en waar, crofty wil ook nog wel eens goed werken, maar die dan in de afvoerpijp flikkeren flak voor de ontstopping ipv via de gootsteen. Mijn gootsteen zat verstopt, bleek achteraf dat iemand die hielp met opkanppen zn gereedschap erin had schoongemaakt, en die was aan de slag geweest emt rotband muurvuller.... ik had dus klompen steen in de gootsteen afvoerpijp zitten..... Daarnaast geen syfon maar een met afvoerpijp gebouwde constructie, de gootsteen ontstopper kwam daardoor neit bij de verstopping maar bleef in de afvoerpijp zitten, dan werkt het dus ook niet!

8. Dat durf ik dus niet, want op die flessen van dat spul wat ik er doorheen heb gegoten (en wat dus niet weg kan zijn gelopen omdat al het water er ook nog in staat) staat dat het eeeecht niet op je huid moet komen en dat het brandwonden achterlaat ;)

Ontstopper (dat plopding :p) hebben we geprobeerd, werkt ook helemaal niet meer. Heb het ook in de wc geprobeerd (ik dacht, misschien helpt het als er vanaf de andere kant getrokken wordt, weet ik veel ;)), maar dat werkt allemaal niet..

En de andere tips die gegeven zijn, met soda enzo, werkt dat ook nog als het al zo erg verstopt is?

Ben inderdaad bang dat ik moet wachten tot morgen :( Ik wil m'n handen gewoon normaal in de keuken kunnen wassen! Ik wil de vaatwasser -waar ik geen normale aansluiting voor heb en waarvan het water wegloopt in de gootsteen- aan kunnen zetten! Bah!

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    draai je toevallig vaak een vaatwasprogramma van 50 graden of minder?
    dat kan namelijk echt veel (vet)aanslag in je leidingen achterlaten, dan zul je in de toekomst dus vaker heter moeten wassen

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    GEEN shiffon opendraaien nu je die chemische troep dr door hebt gegooid. Mijn vader heeft dat ooit eens gedaan en kreeg dat spul over zn handen, mooi dat hij dikke brandblaren op zn handen had.

11. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou de afvoerpijp onder de gootsteen open
    schroeven. Daar zit een "zwanenhals" waar etensresten in kunnen blijven zitten.
    Met een emmer eronder en afwashandschoenen aan kan er weinig mis gaan.

12. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Met een waterzuiger proberen het meeste spul eruit halen, vervolgens met huishandschoenen en bijv. een regenpak aan de chiffon proberen los te draaien.

Een afwasbak of emmer gebruiken om het water van de handen wassen op te vangen zodat je dit door het toilet kan gooien.

Wat bij ons helpt in het toilet is een "bommetje" van chloor en antikal. Maar dan moet je wel goed ventileren! Zeker als er kinderen in huis zijn, dat geeft namelijk niet de allerbeste dampen af....

Anders gewoon geduld hebben, hoe moeilijk het is.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Steekt met een rood hoofd ook dr hand op haha.

14. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Waarschuw de loodgieter morgen ook even dat je dat chemische spul erin hebt gedaan! Anders heeft hij straks een groot probleem.

Bij de gamma/karwei en dergelijke verkopen de ontstoppingsveren. Een ijzeren veer die je in de leidingen kan doen en dan "rond" kunt draaien. Dat gebruiken loodgieters ook.
    Werkt prima en fijn om altijd in huis te hebben!

15. Alita

Alita Niet meer actief

maar omdat het een huurhuis is weet ik niet of je dat moet doen...tenminste ik neem aan dat het een huurhuis is;)

Wij hebben deze ook die veer....alleen is het bij ons dus nog niet opgelost! Blijft borrelen enz.....maar nu hebben blijkbaar meer mensen in de straat er last van.....

16. Haha, zal ik zo aardig zijn? Was het wel van plan hoor :p Die tip van die 'ontstoppingveer' kreeg ik net ook van iemand op facebook.. We hebben hier alleen een Hubo in de buurt, zouden ze het daar hebben? En moet je zo'n ding dan gewoon door het gootsteenputje steken of?

17. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Wat?!?! :$
    Heet dat geen mosterdgas??
    Weet je hoe gevaarlijk dat is!

18. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ze zijn redelijk goed te manouvreren. Even het putje eraf schroeven en proberen. Ik gebruik het eigenlijk alleen in de douche.

19. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Ik heb zelf ook een huurhuis....zou niet weten waarom je dat niet zou mogen doen. Als je de leidingen ermee sloopt waren de leidingen niet al te best :p

20. Alita

Alita Niet meer actief

haha ja ik bedacht het me net dat het misschien niet mag hahahaha waarom weet ik ook niet:p

Deel Deze Pagina