Nexium

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunlover, 11 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn meisje krijgt sinds vandaag nexium tegen de verborgen reflux. Ze slaapt overdag ook nauwelijks tenzij ze bij mij of mijn vriend ligt. Ik hoop dat het snel gaat werken!

Heeft iemand ervaring?

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ja, positief! Na een week een heel ander meisje. Met 5 maanden gekregen nadat ik via ZP erover gehoord had. Hier bleek het HET middel! We hebben met 9 maanden weer afgebouwd, eerst twee weken om de dag een zakje en toen gestopt.

3. Nedyse

Nedyse Actief lid

29 apr 2014
    237
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb geen ervaring met Nexium bij baby's, maar wel met mezelf. Na een uurtje werkt het en dan heb je een hele tijd nergens last van. Succes!

4. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze krijgt 1x per dag 7,5ml.
    Moesten jullie ook 1x per dag geven?

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Dosis was hier 1x per dag 1 zakje, maar onze dochter was dus al ouder en zwaarder. Maar ook 1x per dag dus.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik bij beide kinderen.

Oudste mocht 2x daags half zakje (7,5 ml)
    Jongste mocht 1x daags half zakje

Wanneer het begint te werken is soms lastig te voorspellen. Bij de oudste weet ik het niet meer. De jongste duurde het echt 5 dagen voordat het werkt. Hier op zp zelfs 7 dagen gehoord. Mijn ervaring tov ranitidine is dat nexium langer nodig heeft om goed te werken. Maar bij ranitidine moesten we continu ophogen en hielp het dus net wel/net niet goed.

Beide jongens ben ik met een vaste dosis begonnen en verder nooit opgehoogd. Oudste kon met 12 maanden stoppen (afbouwen), de jongste met 16 maanden.

7. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef zo lang moeten gebruiken!!?

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja, hier wel. Of het echt representatief is weet ik niet.

De kinderarts bij de oudste gaf aan dat er vaak bij 6 of 9 of 12 maanden afgebouwd kan worden.
    Maar gezien de heftigheid voorspelde ze al dat het waarschijnlijk rond 12 maanden pas zou kunnen. Ik heb het wel netjes rond 6 en 9 maanden geprobeerd, maar pas bij 1 jaar ging het goed.
    De jongste is wat trager in zijn ontwikkeling en vaak heeft het toch ook een beetje te maken met zelfstandig kunnen zitten en staan. Als de maag horizontaal ligt loopt het makkelijker in de slokdarm ;)

Maar doorgaans zijn de meeste kindjes rond 12 maanden van hun medicatie af.

Tip;
    Sommige reflux kindjes doen het erg goed op bijvoeding en krijgen minder last als ze eenmaal bijvoeding krijgen. Sommige kindjes haalt het niets uit en bij andere verergert het. Dus mocht je met 4 maanden willen gaan beginnen kun je het even in de gaten houden. Mocht het verergeren kun je beter het even uitstellen.
    +
    Mocht je de leefregels nog niet opvolgen, dit kan goed helpen ;)

9. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Werkte hoort na 2 dagen al duidelijk. Was echt HET middel. Met 9 maanden weer af kunnen bouwen toen hij veel ging zitten, kruipen en staan.

10. megacarls

megacarls Niet meer actief

Hier werkte het ook. Minder last.
    N is nu 14 maanden en zijn nu aan het afbouwen.
    Eerst kreeg hij ranitidine (volgens mij, correct me if i'm wrong. Is alweer een poosje geleden). Daarna toen dat niet meer naar wens hielp Nexium. Meteen een heel zakje per dag.
    Inmiddels zitten we op een half zakje per dag en dat gaat goed. Als dat 2 weken goed gaat (nu 1,5 week) mogen we proberen te stoppen.

11. Annetanne

Annetanne Lid

18 aug 2014
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geef het de tijd, zoals hierboven een aantal keer staat, het kan zeker helpen, maar hoeft niet. Nexium is een maagzuurremmer en er zijn ook onderzoeken dat het niet werkt. Overigens verbaas ik mij er toch over dat er voor mijn gevoel zo makkelijk wordt gedaan over medicijngebruik bij baby's bij reflux en dat het snel wordt voorgeschreven. Ik weet dat het soms nodig is, mijn middelste zoontje heeft ook lang medicatie gebruikt, maar ik vond het heel lastig dat dat nodig was. Het blijft medicatie en dat bij kleine baby'tjes. Maar goed, dat is mijn gevoel.

Er zijn nog heel wat andere dingen om te proberen, oa; speentje gebruiken, indikken (werkt soms wel, soms niet en als ik het goed heb niet gebruiken in combi met een maagzuurremmer), een flesje gebruiken waarbij je baby zo weinig mogelijk lucht me naar binnen krijgt, een lactatiekundige inschakelen bij BV, dragen in een draagdoek, op de linkerzij laten slapen (alleen ism een arts of fysiotherapeut), het bedje heel schuin zetten (helpt soms wel soms niet), je kindje in een anti reflux bedje laten slapen (zijn te huur, slaapt je kindje heel schuin, werkt soms wel soms niet), je kindje op de buik laten slapen (kans op wiegendood is groter, NOOIT alleen laten slapen, dit verkleint de kans), je kindje altijd in een 'bolletje/rond' houden, na een voeding minimaal een half uur rechtop houden, rust en regelmaat toepassen, eventueel eerder beginnen met bijvoeding.

Ik weet hoe zwaar het is, een kindje met reflux. Ik heb er twee (gehad). Hou je eraan vast dat de oorzaak is dat de anatomie van een baby nog verandert gedurende het eerste levensjaar en het bijna altijd vanzelf goed komt (zonder operatie). Heel veel sterkte!

12. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allescwat jij opnoemt hebben we uiteraard al geprobeerd annetanne. Op een bed huren na want dat schuin liggen schijnt echt onzin te zijn (pas nog onderzoek naar gedaan en ka bevestigde dit ook)
    is mijn tweede kind met reflux! Tuurlijk wil ik geen mrdicijnen maar als je ziet hoe moeilijk je kind het heeft!!

dat 30min rechtop houden.. ze slaapt al tijdens de fles, logisch als je daarvoor niet slaapt, en na die 30min wordt zeniet wakker rot ze 5min in bed ligt en vervolgens weer over haar slasp is en dan begint het circus weer opnieuw! Hoe krijg ik hier regelmaat voor elkaar?
    Sowieso voeden na wakker worden gaat hier niet op.. en opnieuw in slaap vallen doet ze niet.

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Nexium werkte hier na een paar dagen.
    Wat een verademing...zoon kon weer lachen!
    Wel combinatie met motilium

14. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Werkt hier ook heel goed! Begonnen met 1 zakje per dag, was ze ongeveer 3 maanden en na een paar weken bleek ze toch 2 zakjes per dag nodig. 2 weken geleden begonnen met afbouwen, eerst 1 zakje en vanaf morgen een half zakje. Gaat tot nu toe prima dus heeft goed zijn werk gedaan.
    Nadeel is wel dat als ze het opspugen dat het hele vervelende vlekken geeft in textiel.

15. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Annetanne, jij richt je op een arts of artsen groep, waarvan jij hebt gelezen dat medicatie niet werkt, maar alleen bij een ontstoken slokdarm.
    Ik lees echter dat het mogelijk niet nodig is om medicatie te geven.

Er worden vele verschillende onderzoeken gedaan. Indikken is ook onderzocht en medisch gezien heeft dit geen meerwaarde. Indikken is helpt niet, is medisch onderzocht.
    Bedje schuin zetten heeft geen meerwaarde, werkt niet en is medisch onderzocht.

Dus waarom 1 onderzoek wel geloven, maar andere onderzoeken niet?
    Onderzoekers interpreteren de uitkomst zoals deze hun uitkomt. Een onderzoeker die tegen medicatie is zal niet snel zeggen dat medicatie wel werkt.

En zoals ik eerder tegen je zei, ik ben van mening dat je eerst alles moet proberen voordat je medicatie probeerd. Maar werkt dat niet, dan wel medicatie. Je wil niet dat het zo ver gaat dat een baby een ontstoken slokdarm heeft.

16. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Het was ons wondermiddel..
    Vanaf een week of 4 gebruikt tot ongeveer 10 maanden. Met half jaar een stoppoging gedaan, maar dat ging nog niet goed. Hier was het 1 zakje per dag. Smorgens de helft en savonds de helft. Ook ik ben niet een voorstander voor medicatie, maar als je duidelijk ziet dat je kindje heel veel pijn heeft en bij gebruik van de medicatie een heel ander vrolijk en lief kindje wordt, is het het wel waard. Ze kon weer slapen en genieten van knuffels en liefde. Ik ben in ieder geval blij dag we het kregen :)

17. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat t snel zijm werking doet, ben zo moe door het continu huilen en maar moeten wiegen/wandelen en een peuter die zijn aandacht vraagt op negatieve manier en niet meer wil slapen s middags...

Werd ze maar wat minder huilerig, niet slapen vind ik niet zo erg, maar dat huilen....

18. Annetanne

Annetanne Lid

18 aug 2014
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben helemaal niet tegen medicatie, heeft bij ons gelukkig ook geholpen bij nummer twee, maar ik blijf vinden dat er makkelijk over gedacht wordt.

En ach, in België wordt het anti-refluxbedje als eerste aangeraden door kinderartsen om overmedicatie tegen te gaan. Misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik in België in het ziekenhuis heb gelopen en bij ons het bedje heeft gewerkt :). In Nederland zijn ze nu bezig met onderzoeken met de linker zij-ligging, positieve resultaten, maar dat werkte bij ons weer niet.

Mijn mening blijft, alles uitproberen, ene studie zegt dit, andere zegt dat (ik zal niet meer verwijzen naar onderzoeken :)), volg je moeder/vader gevoel en je kindje.

Voor dit topic hoop ik dat nexium helpt, want zo te lezen is dit het laatste middel en je gunt je kindje zo graag heel veel rust. Heel veel sterkte!

19. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik vind niet dat het makkelijk gegeven is. ZL had reflux maar kwam naar huis zonder medicatie in eerste instantie. Er volgde een heropname waarna er wel medicatie is gestart. En pas maanden later werd die medicatie overgezet naar iets zwaardere omdat het ene niet meer toereikend was. Ik vroeg zelf om af te bouwen tussendoor en met een half zakje gaat het goed maar gisteren heeft hij het ( per ongeluk) niet gehad en toen had hij weer meer last. Zonder is hij nu nog niet klaar voor. Proberen we over een paar weken gewoon weer.
    Maar mijn zoon heeft na zijn geboorte zo'n berg medicatie gehad dat ik van de nexium echt niet wakker kan liggen.

20. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thijs heeft het gebruikt tot hij 1 jaar was, wel in combinatie met forlax. Ons mannetje ging spugen doordat hij verstopt zat. De nexium zorgde ervoor dat alles dat omhoog kwam zijn slokdarm niet langer beschadigde. De forlax zorgde ervoor dat hij elke dag kon poepen ipv hooguit 2 keer per week. Dit heeft erg goedgewerkt. Wij zijnook vroeg begonnen met bijvoeden.
    Succes!

Deel Deze Pagina