Nexium

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunlover, 11 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn meisje krijgt sinds vandaag nexium tegen de verborgen reflux. Ze slaapt overdag ook nauwelijks tenzij ze bij mij of mijn vriend ligt. Ik hoop dat het snel gaat werken!

Heeft iemand ervaring?

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ja, positief! Na een week een heel ander meisje. Met 5 maanden gekregen nadat ik via ZP erover gehoord had. Hier bleek het HET middel! We hebben met 9 maanden weer afgebouwd, eerst twee weken om de dag een zakje en toen gestopt.

3. Nedyse

Nedyse Actief lid

29 apr 2014
    237
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb geen ervaring met Nexium bij baby's, maar wel met mezelf. Na een uurtje werkt het en dan heb je een hele tijd nergens last van. Succes!

4. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze krijgt 1x per dag 7,5ml.
    Moesten jullie ook 1x per dag geven?

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Dosis was hier 1x per dag 1 zakje, maar onze dochter was dus al ouder en zwaarder. Maar ook 1x per dag dus.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik bij beide kinderen.

Oudste mocht 2x daags half zakje (7,5 ml)
    Jongste mocht 1x daags half zakje

Wanneer het begint te werken is soms lastig te voorspellen. Bij de oudste weet ik het niet meer. De jongste duurde het echt 5 dagen voordat het werkt. Hier op zp zelfs 7 dagen gehoord. Mijn ervaring tov ranitidine is dat nexium langer nodig heeft om goed te werken. Maar bij ranitidine moesten we continu ophogen en hielp het dus net wel/net niet goed.

Beide jongens ben ik met een vaste dosis begonnen en verder nooit opgehoogd. Oudste kon met 12 maanden stoppen (afbouwen), de jongste met 16 maanden.

7. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0