Tongpiercing uit tijdens bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Alexandra1988, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0
    Hallo allemaal.....

Ik was afgelopen vrijdag op controle bij de verloskundige en deze viel het opeens op dat ik een tongpiercing heb....
    Nu vertelde zij me dat ik deze moet uitdoen tijdens de bevalling?
    Stel ik raak onwel of wat dan ook en ze moeten me intuberen, dan zit de piercing in de weg...

Iemand dit ook te horen gekregen?

Ik ben er helemaal niet blij mee, ben best wel gehecht aan mijn tongpiercing :$ en bang dat als de bevalling lang gaat duren, het gaatje dichtgroeit.......

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja heb ik inderdaad van gehoord.

Voor je eigen veiligheid.

3. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn tongpiercing niet uit hoeven doen tijdens de bevalling hoor, heb er ook nog nooit van gehoord eerlijk gezegd...
    Mijn nicht heeft haar tongpiercing volgensmij ook niet uit hoeven doen.

4. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik hoefde mijn piercing niet uit te doen..volgens mij hebben ze t ook nooit opgemerkt. Heb ook pas op t laatst mijn navelpiercing eruit gehaald.
    Dus lekker laten zitten, maar mocht je t niet vertrouwen dan kun je hem uitdoen, volgens mij groeit t gaatje na 3 uren dicht..maar kweetnie zeker. ik ga morgen naar de vk, zal eens vragen.

5. Sabinekuhh

Sabinekuhh Actief lid

19 jul 2009
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je je idd niet te druk moet maken over dat gaatje hoor.
    Ik ben zelf toendertijd geopereerd aan een blindedarmontsteking, van voor de operatie tot ik terug was op de kamer is ie er geloof ik ook wel een uur of 2/3 uit geweest, maar kreeg hem er nog gemakkelijk in!

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

nooit van gehoord en ik had hem ook niet uit tijdens de bevalling. maja ik zou het wel doen als mij dat geadviseerd werd. dat gaatje is er zo weer ingeprikt en het groeit echt niet zo gauw dicht. ik weet niet hoelang het al heb maar de mijne zit er nu 5 jaar in en ik heb het soms wel langer als 4 dagen uit. gebeurd helemaal niks.

7. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik moest hem nog uit vlak voor de onverwachte KS en das ook geen pretje hoor! Lig je daar met zeer heftige weeen moet je nog even dat ding eruit gaan priegelen. ik zou hem inderdaad uit doen.
    Ik ben hem in het ziekenhuis wel weer vergeten in te doen dus heb hem nu niet meer, maar als je hem na een paar uurtjes weer indoet gaat hij er echt nog wel in denk ik. Zou het risico niet nemen als ik jou was.

8. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb er ook 1 en vroeg het aan de verlos en die zei dat ik hem gewoon inmog houden
    me nichtje heeft keizersnee gehad en mog hem ook inhouden..

9. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

ben dan wel niet zwanger maar heb hem pas met een operatie uit moeten doen en toen (aangezien ik pas om half 8 terug was) was ik te duf om hem weer in te doen dus heeft een nacht er niet in gezeten. De volgende morgen kon ik hem na het ontbijt er gewoon weer indoen.

10. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb mijn tongpiercing niet uit hoeven doen, niks over gehoord.
    Denk wel dat het anders is als je op de OK terecht komt, dan moet ie vast en zeker uit.

11. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ik heb er altijd gezeik over gehad als ik geopereerd moest worden.
    Inderdaad als er gevaar is, dat er direct geïntubeerd kan worden.

Telkens tevoren aangegeven en iedere keer weer hetzelfde gezeik, waardoor de operatie later plaats vond, omdat er nagevraagd moest worden of zij mij nog wel wilde opereren.

Wat ik toen gedaan heb is een doorzichtige plastic piercing gekocht en ingedaan, zodat het niet dicht zou groeien.
    Bij de één gaat het misschien sneller dan bij de ander.
    Als ik een langer dan 2 uur mijn piercing uit heb, en de piercing er weer in wil doen het gaatje wel al nauwer is geworden.

Als je zo'n plastic ding koopt (wordt ook gekocht i.v.m. werk of sollicitaties enzo), probeer 'm dan eerst een dagje.
    Ik deed 'm in in het zkh en merkte ineens, dat ik een deel doorslikte, dus was ie alsnog pleite.

Ik heb mijn piercing in een bakje klaar liggen, dat zodra ik de OK uit kom 'm snel weer in kan doen.

Oja, heb dat ding inmiddels alweer 14 jaar in mijn mond zitten :)

12. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Bij mij hebben ze ook niks van mn tongpiercing gezegd, en ik vin dat je hem toch wel redelijk duidelijk ziet als ik tegen je praat, dus het kan toch niet zo zijn dat het ze niet is opgevallen...

13. ster34

ster34 Niet meer actief

2 kids; ziekenhuisbevalling en een thuisbevalling.... en niemand die het over de tongpiercing heeft gehad

14. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Wel van gehoord, maar ik heb hem niet uit hoeven doen bij mijn thuis bevalling

15. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Ik heb er mijn vk ook nog nooit over gehoord en ook mijn tongpiercing is duidelijk zichtbaar met praten. De vorige keer ben ik thuisbevallen. Maar ik heb er nooit iemand over gehoord

16. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Hangt een beetje van het beleid en chirurg af :)

17. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik heb er ook een en heb deze tijdens mijn bevalling ook niet uit hoeven doen.
    Betwijfel of ze het trouwens wisten....

Misschien als je een ks moet maar verder zou ik niet weten waarom.
    Veiligheid??? ga je op je tong bijten dan?
    Nee in mijn ogen onzin behalve bij een operatie maar dat is iets anders

18. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik ben ook 2 keer bevallen met tongpiercing in hoor, geen problemen mee gehad!

19. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Bij mij is er ook niks gezegd over mijn tongpiercing

met een larynchoscoop(blad) kunnen ze gewoon intuberen, ook al heb je een tongpiercing

20. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Je kan je piercing gewoon weer erin doen hoor. Ik heb hem eens 2 dagen niet in gehad. Kwam omdat ik een ontstoken tong had en hij de strak zat dat ik hem uit moest doen. Ik kon hem er gewoon weer in doen. Moest wel even iets door drukken. Er komt net als in je oor iets in dat het lijkt dat het dicht is. Deed wel even pijn maar hij zit er weer in

Deel Deze Pagina