Help, hoe kom ik de zomer door?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Yukl, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ik begin inmiddels een beetje gefrustreerd te raken. Ik ben per juli klaar met mijn bachelor (studie), eind oktober ben ik uitgerekend van onze tweede en per februari 2011 start ik met mijn master. Mijn zoontje gaat 3 dagen naar het KDV.

    Nu had ik vorig jaar een ideale zomerbaan (als onderzoeksassistent waarbij ik zelf kon bepalen wanneer en hoelang ik werkte, zolang ik mijn werk maar af had aan het einde van de zomervakantie). Maar ik kan tot nu toe echt niets vinden :( De onderzoeksassistentbanen zijn er sowieso niet zoveel in de zomer en nu kom ik ze zelfs helemaal niet tegen en een baan ver onder mijn opleidingsniveau zie ik sowieso niet zitten. Plus dat ik rekening moet houden met het feit dat ik zwanger ben en nu dus sowieso geen veeleisende baan wil starten (veeleisend als in fysiek zwaar en weinig flexibiliteit).

    Maar... mijn zoontje gaat wel 3 dagen naar de opvang. En ik wil niet 3 dagen 'uit mijn neus eten' als hij daar is. Ik wil hem ook niet thuis houden omdat ik 1. zelf helemaal gek zou worden en 2. (de belangrijkste reden) hem het niet aan wil doen dat hij straks na de zomer helemaal opnieuw moet wennen daar (met alle verlatingsangst gevolgen van dien). Hij vindt het er hartstikke leuk dus ik zie het KDV ook als een verrijking voor hem.

    Dus wie heeft ideeen voor me? Waar kan ik mijn tijd mee vullen?? Het hoeft niet perse werk zijn, desnoods moet het maar geld kosten (als in een cursus... ik kan alleen tot nu toe niets praktisch en leuks vinden hier in Amsterdam).
     
  2. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Miss een leuke cursus via de LOI of NTI volgen ?
     
  3. hellie

    hellie Fanatiek lid

    27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Vrijwilligerswerk? Beetje wandelen met bejaardjes of hondjes uitlaten voor eht asiel of zo?
     
  4. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ik ben denk ik niet gemaakt voor het vrijwilligerswerk. Ik ben eerder het type carrierevrouw dan iemand die graag "met mensen" (of dieren) werkt ;) Of bestaat er vrijwilligerswerk die niet daarmee te maken heeft?

    @ chantal: ja dat zou ook nog kunnen... moet ik me alleen wel bedenken of ik daar de motivatie voor kan opbrengen (gezien het zelfstandig is). Maar ik ga eens even neuzen!
     
  5. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Misschien kan je wel iemand helpen met zijn/haar administratie ofzo?
     
  6. agnes78

    agnes78 Fanatiek lid

    12 okt 2007
    1.460
    0
    0

    Ik vind dat een beetje een strakke opvatting van vrijwilligerswerk.
    Overal heb je vrijwiligers.
    Wat dacht je van bestuursfuncties, jurist voor vluchtelingenwerk, belasting invullen voor anderen (zal niet meer nodig zijn in de zomer maar toch), evenementen organiseren etc.
    Alleen omdat het niet betaald wordt, betekent niet dat het niet dat je er geen vaardigheden voor nodig hebt, wat veel mensen wel denken. (niet dat ik jou daarmee bedoel)
    Er is altijd wel wat te doen.
    De meeste gemeenten hebben wel vrijwilligersvacaturebanken waar je online op kan kijken. Misschien zit daar wat tussen.
     
  7. E1982

    E1982 Bekend lid

    17 feb 2009
    971
    0
    0
    Je zou natuurlijk vast wat vooruit kunnen werken voor je master. Schaf de boeken aan de je dan nodig hebt of verzin vast een onderwerp en onderzoeksvraag voor je thesis en doe wat literatuuronderzoek, je kunt het maar vast afhebben...

    Ikzelf werk in de zomer ook gewoon door voor mijn master, wel rustig aan hoor. Ik wil ook genieten van het mooie weer, vrije tijd en er moet nog veel gebeuren voor de kinderkamer.

    Veel succes!
     
  8. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    @ agnes: oke, ik zal eens zoeken. Stom trouwens, want ik ben een jaar lang fulltime voorzitter geweest van een bestuur wat inderdaad ook vrijwillig was ;)

    @ E1982: ik zou inderdaad al wat kunnen voorlezen, maar ik denk niet dat ik daar heel ver mee kom. Alvast aan mn onderzoek werken wil ik niet, omdat ik daarvoor eerst mn theoretische vakken wil doen om zodoende meer kennis te verwerven. Bovendien moet ik nog nog eerst een half jaar stage lopen dus de komende 1,5 a 2 jaar begin ik er nog niet aan ;) Maar wel bedankt voor je tip, want het had gekund! Ik heb er ook al over nagedacht.
     
  9. zilvervosje

    zilvervosje Fanatiek lid

    30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik weet nit wat voor studie je doet, maar kan je geen praktijkgerelateerd werk/vrijwilligerswerk vinden? Ik heb zelf klinische psychologie gedaan (in een ver verleden) en ben een tijd als inval-groepsleiding in een kindertehuis voor kinderen met problemen gaan werken. Het was een goed verdienende bijbaan.

    Wel jammer dat je onderzoeksassistentschap is afgelopen, dat zijn inderdaad ideale banen om erbij te doen. Is er niemand op de faculteit die nog een onderzoeksassistent nodig heeft? Desnoods in een aangrenzend vakgebied?
     
  10. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Het liefst zou ik inderdaad iets studiegerelateerds doen, maar binnen mijn richting zijn er niet veel kortlopende en flexibele bijbanen te vinden. Ik weet inderdaad dat er binnen klinische psychologie veel bijbanen te vinden zijn. Voor een onderzoeksassistent baan ben ik inderdaad al aan het rondvragen, maar daar zit dus geen schot in (begrijpelijk ook want de meeste klussen vinden plaats als er onderwijs wordt gegeven).
    Ik heb wel een vacaturebank gevonden waar wat interessante dingen tussen staan, maar tot nu toe zijn het vooral langlopende projecten of erg kortdurend (als in eenmalig). Maar ik ga daar nog wel wat verder rondneuzen.
     
  11. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    ik ben zelf wo afgestudeerd en weet uit bittere ervaring dat zulke banen nu nergens te vinden zijn... :( (ben al meer dan 60x afgewezen..)

    dus ik werk in de kinderopvang en doe daarnaast cursussen en ben lid van de bieb om de verveling op afstand te houden.

    succes ermee meid, maar zo'n baan gaat heel lastig worden. dus je zult misschien uiteindelijk zwaar onder je niveau moeten werken, of je wilt of niet.
     
  12. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Waarom niet? Kan een verrijking zijn hoor, zo'n ervaring...
    Maar ik ben bevooroordeeld, als mensen-werker zijnde :p
    Niks leert je zoveel over jezelf, als het werken met andere (minder bedeelde) mensen. Dat kan misschien ook heel interessant zijn met het oog op je studie? En het staat ook stoer op je cv :D
     
  13. E1982

    E1982 Bekend lid

    17 feb 2009
    971
    0
    0
    Ik weet niet waar en wat je studeert, maar ik heb bij ons op de VU wel eens van zomercursussen gehoord. Kon ze net zo gauw niet vinden op de website, maar je kunt eens informeren...

    Ik ga er inderdaad ook een jaar tussenuit en begin in september 2011 weer, dus werk ook niet teveel vooruit. Is toch lastig om dan nu al met je thesis te beginnen als je er pas over 2 jaar echt mee start.
     
  14. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ik heb wel eens dergelijke bijbanen gehad (in de thuiszorg), maar ik vind het echt niet zoveel aan ;)

    @ marieke: gelukkig is werken voor het geld op dit punt geen noodzaak :) Dus om die reden wil ik ook niet ver onder mn niveau werken. Als ik straks ben afgestudeerd, zal de nood wel wat hoger worden ;)
     
  15. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ja daar zat ik laatst inderdaad ook naar te zoeken (studeer zelf op de UvA :)), maar kon ook zo snel niets vinden. Misschien eens wat navraag doen bij de studieadviseur...
     
  16. miffy11

    miffy11 Niet meer actief


    dit begrijp ik niet helemaal. aangezien het op dit moment niet makkelijk is om een passende baan te vinden, zeker als 'starter', lijkt me dat iedere werkervaring mooi mee is genomen.
    het komt op mij een beetje over alsof je je hier te goed voor voelt, en dat is jammer, want je kan ook onder je niveau veel bijleren en ervaring op doen.
     
  17. Jeem22

    Jeem22 VIP lid

    12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    ik denk dat je op dit moment weinig keus hebt..

    Of vrijwilligers werk op jou niveau of een baan die niet valt onder jou niveau.. Banen voor hogeropgeleiden zijn op dit moment nou eenmaal bijna niet te vinden...
     
  18. Jeem22

    Jeem22 VIP lid

    12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag

    Goh jij typt het zelfde als wat ik er nog bij wilde zetten
     
  19. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Goed, ik ga de komende dagen:
    - neuzen op websites als loi.nl of nti.nl
    - neuzen op de vrijwilligers vacaturebank
    - rondvragen of de universiteit zomercursussen aanbiedt

    Dat zijn in ieder geval al een aantal handvaten! Bedankt dames :)
     
  20. miffy11

    miffy11 Niet meer actief

    2 zielen, 1 gedachte :D
     

Deel Deze Pagina