Waarom vraagt iemand naar de bon op MP?

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb een tweepersoonsbed op marktplaats gezet en die wil ik graag verkopen. Nu krijg ik een mailtje of ik de aankoopbon nog heb. Waarschijnlijk wel, maar wat wil hij daar nou weer mee? Terugbrengen ofzo?

Waar slaat dat op? :D Mis ik iets? Waarom wil je de aankoopbon van een tweedehands bed?

*is argwanend*

Hij zou hem toch niet voor 50 euro van mij willen kopen om hem vervolgens met de aankoopbon naar de Ikea te gaan en daar de volle hoofdprijs voor gaan vragen of omruilen of iets? Dat is het enige wat ik kan verzinnen....

2. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    misschien om te weten hoe oud het bed is?

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Misschien om te kijken wat de nieuwprijs is. (En om te kijken of jij daar dus niet over liegt. ;) )

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Garantie?

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Evt garantie? Weet niet hoe oud hij is.
    Met dingen als ipads en telefoontoestellen wordt dit wel vaker gevraagd.
    Voor iets als een bed ken ik et ook niet.
    Anders vraag je het?

6. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Soms zou ik ook graag een bon zien of mensen hem bijvoorbeeld echt zelf hebben gekocht, dus dat het niet al 3e of misschien zelfs 4e hands is. En je kan wel zeggen het is zo oud maar er word door verkopers (en ook kopers) enorm veel gelogen ;)Of voor garantie.... Kan zelf genoeg redenen bedenken eigenlijk:D

7. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Ik denk ook ivm garantie aankooobedrag kan die niet terug krijgen

8. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Dan neem ik toch aan dat jij dat dan doet en hem terugbrengt naar de ikea om er de hoofdprijs voor terug te krijgen?

Neem aan dat de ruilgarantie wel allang voorbij is als je het bed weg doet.
    De rest van de redenen zijn al genoemd.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Op mijn bed zit 10 jaar garantie :). Bon zou ik dus mee geven bij verkoop

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is toch simpel:

Aankoopdatum
    Hoeveelste eigenaar
    Garantie
    Nieuwprijs

Zijn zoveel redenen om te vragen naar de bon.

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Garant komt bij mij op.
    mijn bed was pas een jaar toen ik hem weg deed met 3 jaar garantie.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Misschien erg simpel, maar ik heb daar niet bij stil gestaan. Ik haal gewoon zonder gedoe dingen op marktplaats voor een redelijke prijs en als het stuk is, gooi ik het weg :p

Bedankt! :D

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Misschien om te checken of jij dat bed niet toevallig hebt gestolen?
    Beetje raar in dit geval, maar ik vroeg ook om de bon toen ik mijn Macbook kocht 7 jaar terug. Ik wil geen gesloten goed in mijn huis :)

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Logisch dat iemand dat vraagt, zou ik ook doen als ik een tweedehands bed zou kopen.
    In deze tijd kan je niemand vertrouwen en jij kan wel zeggen dat het tweedehands is maar voor hetzelfde geldt had jij het ook via MP gekocht voor een klein prijsje en verkoop jij het weer door of is het bed al 3de of 4de hands?

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou wat betreft zoiets als een tweedehands bed ga ik niet moeilijk doen. Je zou echt onwijs triest zijn als je een ander daarvoor gaat oplichten. Maar goed, ik ga te graag uit van de goedheid v/d mens en zou er wat dit soort dingen betreft niet snel iets achter zoeken. Ik denk ook niet dat ik een deal wil sluiten met iemand die voor zulk soort dingen wantrouwend is....

Ik bedoel; het is niet mijn bed maar dat van mijn partner (we wonen samen en het bed stond er maar te staan) en hij wil er graag geld voor terug omdat hij hem nieuw had gekocht - als het aan mij had gelegen had ik het ding door de kringloopwinkel op laten halen gratis en voor niets :) Dus de hoofdprijs gaan we er niet voor vragen.

We kregen net een bod van een x-aantal euro. Ik zit gewoon stomverbaasd te kijken. Ik weet dat het een mooi bed is, maar dat had ik er zo niet voor gegeven.

16. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Als op iets nog garantie zit, dan ben ik niet te beroerd om de aankoopbon mee te geven. Vroeger toen we nog een hele grote zolder hadden bewaarden we van sommige apparatuur zelfs de doos. Dat doen we inmiddels niet meer.

Deel Deze Pagina