Thom/ Tom was de naam waar ik meteen aan moest denken. Namen die misschien iets kunnen zijn... Luc Mick Nick Stef Jonah Jits Mike Noah Devi/ Davy Jesse Jim Simon Siem Jack Jacob Ryan Roy Max Liam Bjorn Leon Dion Ben (A)lex Kian Sam Heel veel succes!
heel erg lastig. zelf zitten mijn vriend en ik ook niet echt op 1 lijn. maar na lang zoeken hebben we nu wel een paar namen die we beide leuk vinden. misschien is tobias of toby iets?
weer bedankt dames voor de surgesties! Ik heb gisteren ook voorgesteld om de naam met achternaam op te schrijven en het uit te spreken, en horen hoe het klinkt... volgens manlief maak ik het zo alleen maar moeiilijker voor me zelf?! Maar ik wil wel graag dat het een beetje klikt met de achternaam!
Het lijkt me toch niet meer dan logisch dat het een beetje moet klinken met de achternaam??? En anders moet hij het je maar makkelijker maken: door te zeggen dat jij de naam mag kiezen.
haha ben het ook met jullie eens hoor! maar goed... denk niet dat hij de keus aan mij alleen laat!... komt vast goed hoor...
Ik zou trouwens hem wel even laten weten hoe voor- en achternaam klinken met allebei 1 lettergreep. Bij ons (wij hebben ook zo'n kort achternaampje) was dat een reden om juist die namen niet te doen, en jouw man heeft alleen maar die korte namen! Heel vaak wordt het toch een soort Dik Tromp idee...
haha, ik ben het helemaal met je eens gentle.. we hebben inmiddels namen bij elkaar weg gestreept, en houden een lijstje van 5 over. Stijn Jelle Jurre Swen Thomas denk dat uiteindelijk de keus blijft liggen tussen jurre en thomas,.. haha als het aan mij ligt dan
hoi, hier ook een jongensnaam nodig en een achternaam van één lettergreep. wij hebben heel lang gezocht naar een naam met meer lettergrepen die we beiden mooi vonden, maar dat lukte niet. nu dus een voornaam van één lettergreep en ook een achternaam van één lettergreep. mijn vriend heeft trouwens ook een korte voornaam en die achternaam. zou dus gaan voor een naam die jullie mooi vinden, ook als die kort is, als het idd niet raar klinkt bij de achternaam. verder vind ik dat jullie best hetzelfde soort namen mooi vinden. heb in je poll op jurre gestemd. stijn en thomas vind ik ook leuk, maar wel populair. hoop dat jullie een naam kunnen vinden waar jullie allebei blij mee zijn. succes!
Dit is mijn volgorde van leuk naar minder leuk: 1. Thomas - héél erg leuk! 2. Stijn - ook leuk! 3. Jelle - héél erg leuk en hoor je ook niet vaak! 4. Jurre - niet mijn smaak 5. Swen - Sven is leuker, maar wel heel populair..
Wian, wat moeilijk! Ik vind Stijn het leukst, maar van jouw keuze (wat het natuurlijk gaat worden), vind ik Thomas het leukst. Zijn jullie er al wat meer uit?
bedankt dames! Steph: nee we zijn er niet meer uit... nouja wel in zoverre dat we de namen samengevoegd hebben die leuk vinden van elkaar en keuze tussen 5 namen nu.... Haha ik wil niet zeggen dat het perse een naam van mijn eigen rijtje gaat worden... maar Mn ventje had al bijna Jelle van zijn eigen lijstje afgehaald... omdat hij het leuk vind om het uit te gaan spreken op zijn Fries... en dat moet natuurlijk niet! Niet voor dat het kind geboren is al een vervang naam hebben... Terwijl ik jelle ook best nog leuk vond.. Verder blijf ik Thomas ook een mooie naam vinden! Maar jurre en Swen ook... haha! ik heb het idee dat het bij mij elke week wat anders zou worden.... Denk dat we er verstandig aan doen... om af en toe nog een naam weg te strepen van dit lijstje.. En er zo uiteindelijk 1 of 2 over moeten houden... De pol vind ik leuk ter info wat anderen leuk vinden... maar uit eindelijk moeten we ons eigen plan trekken!
Hoe spreek je Jelle dan anders uit in het Fries? Ik stem trouwens voor Jurre, vind ik een erg schattige naam, en toch voor een ouder jongetje of volwassen man niet vreemd. Erg leuk! Idd, ik zou ook gewoon rustig nog even bedenken (misschien komt er nog een nieuwe optie langs!) en langzaam merk je zelf wel dat bepaalde namen niet écht zo leuk zijn als je had gedacht... Er blijft er vanzelf een over!
Dankje gentle! je hebt zeker gelijk.. misschien word het wel heeeel anders! of vind ik de naam die ik in eerste instantie geweldig vond toch veel minder... Jelle spreek je niet echt anders uit.. alleen de toon op zijn fries... ik kan het niet typen hoe het dan klinkt haha! Maar zou het niet leuk vinden als we zelf totaal niet fries zijn, dat zijn vader steeds op zijn fries een naam uit zal spreken...
Er is uiteraard een reden waarom ze populair zijn Als ik bijv. Sophie zie staan dan ben ik geneigd om die te kiezen omdat ik het een mooie naam vind. Vooral als ik de andere namen niet mooi vind. Ik zou hem alleen zelf nooit nemen vanwege de populariteit. Daarom is het handig als jullie zelf een keuze maken of populariteit belangrijk is voor jullie.