help!! welke moederfiets

Discussie in 'Verzorging' gestart door rosannanl, 25 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rosannanl

rosannanl Actief lid

7 jan 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    Hoi,

wie kan mij goed advies geven!

Ik heb 3 jaar geleden een Montego Liberty 7 versnellingen fiets gekocht,heb hem dus vandaag verkocht omdat hij me helemaal niet beviel (heb er ongeveer 4x op gefiets in 3 jaar tijd).
    Maakt niet uit welke versnelling ik deed hij fietsten zo zwaar,ik kwam haast niet voor uit!

Voor de Montego had ik een gewoone Ranger fiets en echt hoe goedkoop hij ook was het was een heerlijke fiets,je hoefde amper moeiten te doen om voor uit te komen.
    Als ik mijn dochter naar haar peuterschooltje moets brengen,met die Ranger was ik er in 10min en voelden me daarna nog heel erg fit,en met de Montego deed ik er ongeveer 30min over (de zelfden route) en was daarna bek en bek af!

Nu heb ik weer een kleintje,en wil zo graag binnen kort met haar op de fiets weg, maar ben dus zoekend naar een goeiden snellen en niet slopende fiets!

wie kan mij een goede tip geven over bij voorbeeld een goed moederfiets merk?
    Hoe rijd een Sparta Amazone of een Batavus Mambo?

Alvast bedankt

2. rosannanl

rosannanl Actief lid

7 jan 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    niemand kan mij advies geven welk moederfiets goed is?
    of jullie eigen ervaring vertellen over jullie eigen moederfiets?

3. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik heb een batavus mambo en die fietst heerlijk moet ik zeggen. Al dacht ik achteraf wel van dat die electrische versie van deze moederfiets ook niet verkeerd was geweest. Dan ga je helemaal als een speer.

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier ook de batavus mambo
    Het is een heerlijke fiets. Zeer degelijk en mooi uitgevoerd.
    Het stuur is niet overdreven groot. Dus zelfs zonder zitje fietst hij heerlijk.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb een sparta amazone. Hij fietst fantastisch. Ik moest wel wennen aan het brede stuur.

6. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb de Sparta Trendy Amazone, echt een geweldige fiets. Ik heb 'm via marktplaats gekocht en was echt nog zo goed als nieuw. Hij fiets heel licht en het brede stuur was even wennen, maar ik vind het erg fijn.

7. rosannanl

rosannanl Actief lid

7 jan 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    hallo,

bedankt,

maar fietsen ze licht of zwaar?
    Bij die montego had ik het gevoel als of ik contenue een flinke heuvel op moet of dat ik contenue flinke tegenwind had!
    gr

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Had je hem wel goed afgesteld staan? Ik heb een gazelle bloom en nu fietst hij heerlijk en gaat het fietsen prima. Maar ik had het zadel eerst te laag staan, was net iets makkelijker met op- en afstappen, maar ik kon geen volledige slagen maken en werd er doodmoe van. Ik had het probleem zelf niet door, maar manlief zag het toen hij mij zag fietsen. Zadel iets hoger gezet en nu fietst de fiets heerlijk, ook met 2 kinderen erop en bagage in de fietstas.

9. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik heb de Sparta Amazone via MP. Ik vind m heeerlijk; lekker breed stuur en nu ik zwanger ben past mijn buik echt nog ruim. Ik denk wel dat ie iets zwaarder fietst dan een gewone fiets maar dat is ff wennen

10. Miniman

Miniman Niet meer actief

Ik heb toevallig vandaag de Gazelle Bloom gekocht (nieuw) eerst een proefrit gemaat en hij fietst fantastisch! Echt geen vergelijking met mijn vorige fiets waar ik maar 500 meter op heb gereden in totaal. (Gazelle Orange) Misschien ben ik ook niks gewend hoor hihi maar ik vind het een geweldige fiets. Ziet er ook lekker degelijk uit.

11. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb de Sparta Amazone en deze fietst echt heerlijk :D
    Lekker veel ruimte bij het stuur en fietst zo lekker licht, ik race zowat over het fietspad :p:D
    Heb me fiets nu 2 weken en ben er nu al helemaal verslaafd aan, iedereen moet em ook zien ;) (heb een hip kleurtje vandaar, lime-groen 8))
    Oh, moest van vriendlief meldde dat ik em wel van hem heb gehad :D

12. roosje77

roosje77 Lid

5 aug 2009
    44
    0
    6
    Ik heb de Gazelle Bloom, en hij fietst heerlijk!
    Had op verschillende moederfietsen gefietst, en inderdaad, sommige fietsten zo zwaar...
    Ik heb dus de Gazelle Bloom, mét de dubbele zijtassen, en uiteraard een stoeltje voorop.
    Echt een héérlijke fiets!
    Wel wat duurder dan sommige andere merken,
    maar ik vind dat hij zijn geld meer dan waard is!

13. rosannanl

rosannanl Actief lid

7 jan 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    dit word wel heel erg moeilijk.
    denk gewoon dat ik ze alle 3 moet gaat testen.
    Gazelle Bloom, Batavus Mambo en de Sparta Amazone

Nu is de hoop dat de fiets winkel ze alle 3 heeft voor me!

14. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ik heb de union flora bij de halfords gekocht. een stuk goedkoper dan de sparta of de gazelle en ik vind m heerlijk fietsen!

15. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    ow heel erg veel goedkoper is ie tegenwoordig niet meer zie ik. Was ie 2 jaar geleden nog wel. maar goed, hij fietst erg lekker.

16. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hier de Batavus Mambo.
    Eerlijk gezegt vind ik hem best zwaar.
    Had een fiets die ik al vanaf mijn 13e had, en die stond altijd in de 3e versnelling. (de zwaarste)
    De Mambo heeft 7 versnellingen, en ik fiets niet snel in de 5-6-7-, al snel te vermoeiend.
    Nu moet ik wel zeggen dat ik in een heuvelachtig dorp fiets. En zelfs berg op in de 1 vind ik het nog zwaar. Ik zal nog wel wat meer moeten fietsen om een beetje meer conditie te krijgen, maar door het zware frame en mijn tengere bouw vind ik hem stiekem toch pittig fietsen.

17. sinada

sinada Niet meer actief

Limit Xalina mamafiets van de Halfords. Prima fiets heerlijk stevig en niet duur

18. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ik ben op zoek naar een mamafiets. is iedereen ontevreden over de montego liberty 7?

liefs

19. rosannanl

rosannanl Actief lid

7 jan 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug

ontevreden is bij mij erg zacht uitgedruk,maar helaas is dat mijn eigen schuld geweest! Had de fiets via Marktplaats bij een winkel gekocht en kreeg hem thuis gestuurd,en dus had ik hem al gekocht en kon ik hem niet meer retoer sturen.
    voor dat ik hem kocht 3a 4 jaar terug ben ik bij een fietsenwinkel geweest om te kijken hoe hij er uit ziet(de fout was dat ik alleen gekeken heb hoe hij er uit ziet en niet stiekem gevraagt of ik hem mocht uitproberen),maar vorige week was ik in de zelfde winkel om te kijken voor een andere fiets,en toen had ik het er over en hij zei al meteen wij verkopen geen Montego's meer "alleen maar klachten",
    van de ene kant was ik wel blij dat hij dat zei,want ik voelde me zo een zeur!.

Het enigste wat ik je kan aan raden,probeer hem uit voor dat je definitief iets koop,en proberen is niet 2 minuten,maar een lekkere rit van zeker 10 a 15 min.

20. bica

bica Lid

18 dec 2008
    66
    0
    0
    filiaalleidster
    hoi,

ik heb een sparta amazone dynamic, die fietst zo lekker licht en makkelijk. het stuur is niet overdreven breed, zodat als je de fiets zonder alle zitjes enz ziet het nog een normale fiets lijkt!
    lekker veel versnellingen en alles erop en d`r aan!

groetjes

Deel Deze Pagina