HELP, hoe krijg ik inkomensafhankelijke combinatiekorting???

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb gelezen dat ik recht heb op combinatiekorting... ok zover ben ik dus. Hoe krijg ik deze? Waar vraag ik deze aan? Ik kan nergens iets vinden. :):):):)

Wie kan mij even op weg helpen?:)

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Bij je belastingaangifte wordt dat berrekend..
    En als je vooraf wilt krijgen moet je voorlopige aanslag 2013 invullen dan krijg je maandelijks een bedrag maar aan het einde van het kaar niks keer of je moet iets niet goed hebben ingevuld

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Via je voorlopige aanslag. Ff zoeken op de belastingdienst naar het programmaatje daarvoor, kun je het meteen aanvragen :)

4. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Bij je jaarlijkse aangifte geef je aan dat je een kind heb, en dan gaat het automatisch. Wil je het nu al maandelijks dan moet je een wijziging invullen voor 2013.

5. mamvanjessie

mamvanjessie Bekend lid

1 aug 2012
    605
    0
    0
    Noord-brabant
    Daarom krijg ik opeens meer terug ! toch nog iets goeds vanuit de overheid voor werkende moeders haha

6. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ok, thanks!!! :):):):):)

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Gaat inderdaad automatisch via de belastingaangifte. Er komt een vraag of je kind hebt en of die minimaal een half jaar al bij je woont.
    Maaruh, hoe oud is je dochtertje? Had je haar bij de belastingaangifte van 2011 al een half jaar? Zo ja dan heb je het al eens gehad. Tenminste, als je op die vraag ja hebt ingevuld.
    Dan zie je aan het eind bij de eindberekening dat er een heffingskorting bij staat van soms een aardig bedrag.
    Er staat niet echt duidelijk"combinatie korting bij de eindberekening maar heffingskorting. Veel mensen zien geen combinatiekorting staan en rekenen zich ver
    Volgens rijk maar hebben niet in de gaten dat ze de combinatiekorting allang kregen.

8. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Hoezo heb je het dan al gehad, ik krijg het gewoon elk jaar? Oh sorry, ik heb het verkeerd gelezen zie ik :)

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee, ik zie dat ik het een beetje dom op geschreven heb:)
    Klopt, je krijgt het elk jaar. Maar grote kans dat ze dit "normaal" al krijgt en dat het haar niet opgevallen is omdat het niet als combinatiekorting staat beschreven op de eindberekening.

Zo duidelijker?:D

10. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Als je op je belasting aangifte kijkt bij je overzicht dan zie je er tussen staan Heffingskortingen.

Als je dit aanklikt dan kan je precies zien welke je gehad heb en daar staat dus keurig de inkomensafhankelijke combinatiekorting tussen en kan je dus ook zien of je hem krijgt ja of nee!!

Toevallig net aan het invullen geweest;)

11. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Bedankt voor alle antwoorden. Ik ga eens even goed kijken in de belastingaangifte van vorig jaar.

Deel Deze Pagina