Hallo meiden, Ik ben een poosje hier niet geweest om het allemaal een beetje van me af te zetten (voor zover dat lukt natuurlijk). Afgelopen maandag zijn we dan eindelijk (na anderhalf jaar) in het ziekenhuis langs geweest (Erasmus MC). Ik sta er achteraf nog versteld van. We stonden in een half uur weer buiten! Ze ging als een sneltrein door een vragenlijst heen (vulde ze gelijk digitaal op haar pc). Ze wierp een blik op de uitslag van de spermatest die we bij de huisarts hadden gedaan en zei: 'O, dat ziet er goed uit'. En dat terwijl het aantal maar 9 miljoen was, waarvan zo'n 20 % in categorie A en B. Naar mijn idee best wel erg slecht. Oké, we vertelden dat er bij het vullen nogal wat naast was gegaan (vooral het eerste gedeelte). Daarom verwacht ze dat het de volgende keer wel beter zal zijn, maar dan nog... Ik was erg verbaasd! Vervolgens een inwendige echo, die me reuze mee viel. Niks geen pijn. Gewoon heel goed te doen. Ik was op de laatste dag van m'n menstruatie maar dat maakte niet uit, zei ze. Ze zag nog 'iets' zitten. Zou bloed kunnen zijn of misschien een poliep. Volgende keer kijkt ze hier dan nog een keer naar. Verder heb ik nog vermeld dat ik regelmatig joekels van stolsels verlies (wel eens één van zo'n 5 cm!) en daar erg pijn bij heb. Maar daar ging ze verder ook niet echt op in. Ik moet één keer komen voor het prikken van m'n bloed op cyclusdag 22. Ze had het over een bepaalde geslachtsziekte waarvan je eileiders dicht (kunnen) gaan zitten. Als die ziekte niet aangetroffen wordt in m'n bloed zijn m'n eileiders gewoon open, volgens haar (99 % zeker). En natuurlijk gaan we nog een nieuwe spermatest doen. Over 6 weken krijgen we alle uitslagen. Al met al waren we in eerste instantie erg opgelucht (ook m'n mannetje , die hoorde dat z'n zaad tóch goed genoeg was, volgens haar dan) maar bij nader inzien kreeg ik toch ook heel wat vragen... Ze deed het allemaal zo makkelijk af. 'Dit ziet er goed uit'. 'Dat is prima'. Ik heb een goed cylcus. Rook niet, drink niet enz. Sperma is goed (is voor mij een vraag, maar oké). Leuk om te horen, maar wij zitten maar met één vraag: waarom zijn we na anderhalf jaar nog niet zwanger? Het leek net of ze die vraag gewoon niet echt serieus nam. Voor de volgende keer ga ik al m'n vragen gewoon opschrijven. Het was niet zo dat ze onsympathiek over kwam of zo. Ik wil gewoon alles vragen. En verder hoop ik vooral dat we te weten komen wát er aan de hand is! Bedankt voor jullie luisterend ('leezend' ) oor.
jammer als je je niet serieus genomen voelt.Wat willen ze nu verder er aan gaan doen dan?Na 1,5 jaar zelf proberen lijkt me toch dat ze misschien jullie willen helpen.9 miljoen is prima hoor, maak je daar maar geen zorgen om.Er zijn meiden met 500.000 die toch zelf zwanger geraakt zijn en er zijn meiden met 20 miljoen bij wie het niet lukt, dus moed houden. ps wat een prachtige naam trouwens (zo heet mijn dochter ook)
pfff indd het helpt wel als je je vragen opschrijft doe ik ook vaak, en dat scheelt je veel vragen achteraf s6 emee