1 letter in achternaam vergeten boeking ryanair help

Discussie in 'De lounge' gestart door flowertje, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    #1 flowertje, 8 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 aug 2011
    We hebben de achternaam van mijn man en mijn zoon goed gedaan, hoe het hoort. Maar bij Romy hebben we 1 'f' vergeten. Het moeten er 2 zijn.

2. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    en je vraag is..?

Ik zou ze even opbellen.

3. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Hmm da's vervelend. Heb ook een keer zoiets gehad, niet bij ryan air, maar moest toen 25 euro administratiekosten betalen. Ff bellen, misschien doen zij het wel gratis

4. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    #4 flowertje, 8 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 aug 2011
    Moeten we echt voor 1 'f' 100 euro naamswijziging betalen?

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    De enige manier om daar achter te komen is door ze te bellen.

(waarom heb je trouwens allemaal puntjes door je zinnen heen? Via je telefoon ofzo?)

6. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Omdat ik via mijn telefoon zit sorry..

Ja, ze zijn dicht.

7. fafa

fafa Niet meer actief

ik heb wel eens een boeking moeten veranderen omdat ik de naam van mn reisgenote verkeerd had doorgegeven: ik had de naam van haar man (zoals ze dus nu heet) doorgegeven, maar op haar paspoort staat haar meisjesnaam. Kon gewoon, zonder kosten. Ik kreeg wel een of ander callcenter in India... niet zo relaxed om een gebrekkig engels sprekende Indiër een Nederlandse naam met een "sch" en een "lange IJ" uit te moeten leggen ;) maar uiteindelijk dus geen probleem.

8. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Was dat ryanair

9. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    100 euro??:$:$
    Da's toch niet normaal, wat een afzetters!
    Misschien vragen of je het niet zelf kan komen doen:)
    Ik vind het sowieso raar dat de ene maatschappij 25 euro vraagt en de andere 100 euro. Waar is dat op gebaseerd vraag ik me dan af.
    Ben je niet goedkoper uit met een nieuw ticket?

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Winst ;) Want als je je ticket voor 1 euro verkoopt, moet je je kosten toch ergens anders uit halen he ...

@TS. Als Ryanair kwaad wil, kunnen ze eisen dat je een nieuw ticket koopt. Ik zou ff met ze bellen, dan weet je het zeker.

11. fafa

fafa Niet meer actief

was niet ryanair, maar easyjet. Maar dat is natuurlijk ook zo'n prijsvechter, dus ik geef je een goeie kans bij ryanair.

12. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Haha ja dat snap ik. Maar waarom mogen bedragen van elkaar verschillen? Vind dat ze daar ook wel iets aan mogen doen. 100 euro slaat werkelijk nergens op. Dan zeggen ze dat dat administratiekosten zijn. Zou daar ook wel willen werken:)

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat is niet vastgelegd, dat mogen maatschappijen zelf regelen ... En het zijn gewoon die extra dingen die veel geld kosten. Als alles goed gaat en je boekt op het goede moment, dan zit je idd voor een prikkie in een vliegtuig, maar tegenwoordig moet je betalen voor 1 stuks bagage, voor als je met je credit card betaald, voor als je een stoel wilt reserveren, voor zo'n beetje alles. Daar zit hun geld.

En het is nu eenmaal zo dat je moet zorgen dat je ticket de juiste naam van de paspoort heeft, dat is bij alle maatschappijen een must. Ik heb ze voor minder geweigerd zien worden hoor, bij de douane op schiphol

14. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ja, ik begrijp dat je de juiste naam moet hebben. Maar erg lullig om daar 100 euro voor te laten betalen. Vind dat ze daar toch wel op één lijn moeten zitten. Bijvoorbeeld een maximum van 35 euro.
    Ik begrijp wel dat die low-cost airlines daar hun geld mee verdienen, maar dat zit idd al in die andere dingen. Als ze 25 euro vragen, hebben ze daar zelfs al op verdiend.
    Hopelijk blijft de wc nog even gratis.

15. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Heb ik ook eens gehad... Een wijziging doorvoeren kostte 150 euro... Een nieuw ticket maar 30... 3x raden wat ik toen heb gedaan! ;)

16. vriendlief

vriendlief Fanatiek lid

25 apr 2009
    1.982
    0
    0
    toekomstig huismoeder
    zaanstreek/waterland
    ja maar nieuw ticket kan in dit geval niet. Het gaat om een kind en die moet reizen met een volwassenen dus moet je 2 tickets opnieuw boeken!

17. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Bij sommige maatschappijen kan het zelfs helemaal niet gewijzigd worden. Ik zou morgen even bellen en kijken hoe je het kan regelen.
    Niet zo laten hoor, want als je pech hebt kan je dochter mooi niet mee als je op het vliegveld staat.

18. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ticket voor alleen een kind boeken kan wel. Die reservering wordt dan aan de boeking van een volwassene gekoppeld. Soms moet dit wel per sé telefonisch gebeuren, maar dat lijkt me in deze situatie zowieso de beste manier.

19. tulip

tulip Niet meer actief

dat zou toch wel heel zuur zijn zeg, als het 100 euro kost.

20. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Vaak moet je een heel nieuw ticket boeken.. Ook bij grote maatschapijen zoals KLM en Transavia. Kom het helaas vaak tegen..

Deel Deze Pagina