De titel zegt het al! Ik hou van koken, maar lekkere lasagna is iets wat ik gewoon NIET kan! Ja, met pakjes wel, maar die zijn, hier in amerika, niet te krijgen. Dus wie heeft voor mij een lekker recept, zonder kant-en-klare pakjes??
Als je een keer toch een snelle lasagne wilt maken kun je ook gewoon 1 of 2 potten (afhankelijk van de grootte) pastasaus gebruiken. (alhoewel ik moet zeggen dat ik de Amerikaanse pastasauzen uit pot wel superzoet vind.....)
Zou je mij die ook kunnen sturen. Hier in Frankrijk ook geen pakjes en het lukt me maar niet om een lekkere lasagne te maken. Je recept is van harte welkom!! Tot hoors. Nic
Lasange alla bolognese | Koken voor mijn dochter Deze had ik gevonden zodat mijn dochter ook mee kon eten. Maar wij vonden hem zoveel lekkerder dan pakjes etc dat we nu alleen nog maar deze maken.
als je een goede besciamella saus hebt kan je met de rest eindeloos variëren. Bv, bosui en verse zalm bakken, kruiden en klaar.evt. nog garnaaltjes erbij. alla sorrentina, simpele tomatensaus maken (uitje fruiten, gepelde tomaten op stukjes erbij en kruiden) met mozzarella en parmigiano. of je besciamella mixen met zelfgemaakte pesto (basilicumblaadjes, pijnboompitten, knoflook, olio extra vergine, 50% parmigiano en 50% pecorino). garnaaltjes en artisjokken etc. eigenlijk kan je het zo gek niet verzinnen. voor de besciamella laat je het beste eerst boter smelten, daarna vermeng je de bloem erdoor. Dan pas de melk erbij en goed roeren terwijl die opwarmt. Op deze manier de minste kans op klontjes. nootmuskaat, zout en peper naar smaak. hoeveelheden liggen aan de andere vulling. is die wat droger dan moet de besciamella wat dunner en vice versa. Lasagnebladen, vulling, besciamella etc. Altijd afsluiten met vulling + besciamella en parmigiano. succes verzekerd!
Bedankt voor alle reacties, ik ga zeker jullie recepten uitproberen! @Nic1976: ik zal je pb'en, even op een rustiger moment, ik heb nu even drie crazy kids om me heen.
Ik zet de mijne er bij voor de liefhebber Gehakt Champignons in plakjes Courgette Paprika Ui Knoflook Broccoli Tomaat vers en/of tomatenpuree (groot blikje van ca 80 gram) Geraspte kaas of verse mozzarella. Als je van pittig houdt, kun je er ook een stukje gorgonzola in verwerken bijvoorbeeld. Peper/zout/paprika poeder Met de groenten kun je natuurlijk alle kanten op. Met aubergine is ook lekker, wortel, spinazie etc. etc. Bechamelsaus: 50 gram boter 60 gram bloem 1/4 ltr. melk om te beginnen. Wil je de saus wat dunner, voeg je wat meer melk toe. Wil je meer saus, dan moet je wat meer boter en bloem gebruiken (hoewel ik boter/bloem op gevoel doe en nooit meer afweeg) Zout Nootmuskaat. Boter zacht laten worden. NIET bakken. Bloem erdoor roeren tot een vaste massa. Koude melk beetje voor beetje en glad papje roeren. Zachtjes aan de kook brengen. Zout en Nootmuskaat naar eigen smaak. Groenten snijden. Beetje olijfolie om de ui en knoflook aan te fruiten. Gehakt erbij rullen en dan je groenten meebakken. Niet te lang, want het gaat ook de oven nog in. Op het laatst de tomaat(puree) erdoor en afmaken met de kruiden. Italiaanse kruiden erdoor is ook lekker trouwens. In de ovenschaal beginnen met een laagje groenten/vlees. Dan een laagje lasagnabladen. Laagje bechamelsaus. Smeer de bladen goed in, dan worden ze namelijk beter gaar! en zo bouw je verder tot je schaal vol is. Je eindigt met een laagje groenten. Lasagna moet meestal dertig minuten in de oven. Ik doe altijd halverwege de kaas erop, anders loop je kans dat deze aanbrandt en dat is zonde. Succes en eet smakelijk!
Stuur me maar een berichtje dan wil ik je wel t familierecept uit latina sturen (onder rome). Is absoluut zonder pakjes maar moet wel lang inkoken!
Zoek maar even in hier de lounge op topic titel 'koken zonder pakjes', daar stond ook een lasagne recept in geloof ik.
@beingmommy: nee, dat merk hebben ze hier niet. Per staat zijn de merken heel verschillend. Heb je ervaring in amerika?
Nee niet in Amerika, wel in het midden oosten waar ik woon. Ze importeren hier ontzettend veel spullen uit Amerika, waaronder dat merk, en daar zit oa een lasagnesaus bij. Vandaar dat ik je naar vroeg! Heb je al een geslaagd recept gevonden? Anders wil ik een vriedinnetje van mij wel even vragen, die een heerlijke lasagne maakt zonder pakjes/zakjes.
Recept - Lasagne van Jamie Oliver - Albert Heijn deze is heerlijk maar moet je wel even tijd voor hebben! puna mag ik van jou ook dat familie recept?
Ik vind lasagna heerlijk maar niet met bechamel saus, gatver! ik maak een ratatouillemengsel van aubergine, tomaten, courgette, paprika, ui, knoflook, olie, tijm, zout en peper, wel flink klein en dan met gehakt bijvoorbeeld maar kan ook zonder. Of ik doe om en om lasagna bladen en plakken ham. De kaas maakt het af En dan is een lekkere geitenkaas ook heerlijk!
Deze vegetarische paprikalasagne met oude kaas is bij ons echt favoriet! Recept - Paprikalasagne met oude kaas - Albert Heijn (Wel met bechamelsaus. Sorry Napoleon) Wij doen er altijd wat extra groente in, bijv. een courgette, maar je kunt ook anders variëren. Ik weet niet of ze bij jou geroosterde paprika in een potje verkopen, maar je kunt de paprika natuurlijk ook zelf roosteren. Is iets bewerkelijker, maar je schrijft dat je van koken houdt, dus da's vast geen probleem.