Ik geef sinds 9 weken bv aan mijn dochter. Maar ik heb echt al weken dat het voeden pijn doet wanneer ze aanhapt. En als ik naar beide tepels kijk dan zit er op de tepelhof wel 5-6 witte puntjes. En dat doet zo'n zeer als ze aangelegd wordt en soms ook tijdens het voeden. Het zijn dus geen kloven maar echt witte puntjes op mijn tepelhof. Wat is dat? En ieder tepel heb ik er wel 5-6.
Volgens mij zijn het de puntjes die normaal zijn, en bij een zwangerschap duidelijker worden en bij bv ook zichtbaar blijven. Het zijn vergrote talgkliertjes. Maar dat je tepels bij doen bij aanleggen is niet goed. Trekt de kleine aan de tepel? Gaat het aanleggen wel goed? Of heb je misschien spruw? Dan is je tepel vaak helderrood en erg gevoelig. NIET fijn!! Aanhappen doet echt pijn dan, het brandt als een gek en het lijkt alsof er wondjes zijn of zo.
Zijn het geen melkblaartjes Bibiche? Ik weet eigenlijk niet of dat er ook zoveel kunnen zijn. Misschien even op googlen..
Ik weet het niet hoe ik het moet uitleggen. Maar het zijn net witte puistjes zeg maar op de tepelhof. Alsof je het uit kan knijpen en dan spul uitkomt. Ik heb echt veel pijn als ze aangelegd wordt omdat precies haar mondje erop komt. Spruw denk het niet, ik heb geen napijn of zo. Zij heeft ook niks in haar mondje (weet dat dat niet perse moet). Ik leg haar goed aan zoals altijd zeg maar.
Tja, misschien dan toch melkblaartjes? Misschien kunnen ze toch ook op de tepelhof voorkomen en niet alleen op de tepel..
Ik heb even gezocht het lijkt wel de klieren van montgomery maar kunnen er dan zoveel ontstoken zijn?