Onze zoon weigert gewone melk

Discussion in 'Voeding' started by Wenniepenny, Mar 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Sinds Daan 1 jaar is, zijn we begonnen de flessen af te bouwen en hem meer met de pot te laten mee-eten en -drinken. Alles lust hij, alleen gewone melk weigert hij. Soms lukt het me om hem één slokje te laten nemen, maar meestal begint hij al te brullen zodra hij de fles melk in het oog krijgt.
    We hebben al verschillende merken melk geprobeerd, vol en halfvol, vers en lang houdbaar. Maar niets werkt.

Mijn man en ik verschillen van mening over hoe we dit moeten oplossen. Ik vind dat we gewoon door moeten gaan met aanbieden en geduldig moeten wachten of hij het op een gegeven moment accepteert. Keerzijde daarvan is wel dat hij heel veel appelsap en roosvicee drinkt, wat niet echt bevorderlijk is voor zijn tandjes natuurlijk.
    Mijn man vindt mijn aanpak te soft. Hij is van mening dat we Daan alleen nog maar melk moeten aanbieden om te drinken. Ik vind dat een te radicale oplossing, want Daan moet wel genoeg vocht binnenkrijgen.

Op zich krijgt hij wel voldoende vocht binnen, want 's morgens gaat een bord pap er moeiteloos in en 's avonds na het warme eten smult hij van een bordje yoghurt met sap. Maar melk is zo'n onmisbaar onderdeel van het voedingspatroon, wij zouden toch wel graag zien dat hij melk leert drinken.

Zijn er dames die ervaring hebben met een kleine die weigert melk te drinken? Hoe lossen jullie dit op of hebben jullie dit opgelost?

Groetjes, Wendy

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    kan je niet gewoon opvolgmelk vanaf 12 maanden geven,en dan later nog een keer kijken of hij gewone melk wil?

en weet niet of het mag maar misschien kan je de gewone melk en opvolgmelk met elkaar mengen zodat hij aan de smaak went

3. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik had hetzelfde met de oudste hier. Die luste ook absoluut geen melk :( Ze zijn toen op het kdv waar ze toen zat gaan proberen met een beetje diksap erdoor en dat ging goed! Daarna de diksap steeds minderen totdat ze alleen melk dronk. Ze is nu 7 en drinkt graag melk! ;)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,881
    113
    Melk is wel belangrijk nu ze nog zo jong zijn, maar daarna hoeft het echt niet meer hoor. Mijn zusje kreeg ook altijd een paar druppeltjes diksap erdoor en dan dronk ze wel wat. Nu lust ze nog steeds geen melk, maar melk schijnt ook helemaal niet zo gezond te zijn voor volwassenen dus dat geeft niet. Met yoghurt en kaas vang je al een groot gedeelte op.

5. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Melkproducten vangen ook een heleboel op. Dylan, ons zoontje lust pertinent geen melk, dus ik vervang dit door hem bijvoorbeeld pap te geven en kaas op brood. Het CB is tevreden en ik ga er beslist geen strijd van maken, daar word het beslist niet leuker van.
    De oplossing van je man vind ik veelst te radicaal, zo'n kleintje moet toch vocht krijgen? En hem alleen melk geven doet hem het heus niet drinken :(

Groetjes, vonneg

6. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    waarom probeer je geen bananenmelk of aardbeimelk?

daar zit nog meer in als in gewone "normale" melk...veel kinderen lusten dat wel.....

koop maar eens een pak, vergelijk maar wel wat er in de 2 pakken zit, zul je zien dat ze aan bananenmelk nog meer "hebben" dan aan gewone melk..

succes

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Lust ie andere melkproducten wel? Zoals vla, yoghurt, karnemelk, kwark, yoki etc? Als ie die wel binnenkrijgt lijkt me dat melk niet echt noodzakelijk is. Via die producten krijgt ie genoeg van de "melk-dingen" binnen en via alle andere drankjes genoeg vocht. Misschien vindt ie melk gewoon echt niet lekker, er zijn volgens mij heel veel mensen die het niet lekker vinden.

Share This Page