wanneer naar 4 flessen? En dus niet meer wakker maken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miekie82, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Wij maken Tijn om 23 uur wakker voor zijn laatste fles, Hierna slaapt hij door tot ongeveer 8 uur. Als ik op zijn kamertje kom 23 uur, dan begint hij de helft van de keren te wiebelen in zijn bedje(alsof hij op me ligt te wachten) Maar vaak moet ik hem ook echt wakker maken(zoo zielig).
    Nu vraag ik me af, vanaf waneer mogen ze 4 flessen, en hoe bouw ik die laatste fles af? Ik zit er namelijk niet op te wachten dat hij inene snachts weer gaat komen!
    Ik heb er zelf geen problemen mee de fles om 23 te geven, vind het mooi momentje altijd, maar misschien dat hij er beter van door kan slapen?

    Is het een optie om de laatste fles eerder te gaan geven? En dan kijken wat hij doet? Maar dan kom ik eigenlijk in de knel met het aantal voedingen! mmmm..vind het altijd moeilijk daar een weg in te vinden, aangezien Tijn zelden huilt om zijn eten! Vandaag waren zijn voedings tijden weer totaal anders!

    Hoe hebben jullie dat gedaan? Van de laatste fles afstappen? En vanaf hoe oud?

    thx alvast, kus miek
     
  2. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Hoi,

    Ik heb de laatste fles laten vervallen toen ze 3,5 maand was.Ik moest Danischa ook altijd wakker maken voor de laatste fles.Ik heb op een gegeven moment de flessen verhoogd van de 180 naar 210 en toen is ze vanzelf ook naar de 4 flessen gegaan.Het ging eigenlijk allemaal vanzelf :)

    Ze zeggen dat je rond de 4 maanden over kan op de 4 flessen of als ze boven de 6 kilo zitten.

    Groetjes Jolanda
     
  3. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn is denk zo een 6,5 kilo, maar hij is nu precies 3 maanden... Moeilijk moeilijk!
    En stel dat ik het ga proberen, wanneer geef je dan de laatste fles? na dat laatste slaapje?(hij wordt meestal rond 19 uur wakker)

    Misschien moet ik nog maar even wachten tot hij 4 maanden is.
     
  4. Liesbeth79

    Liesbeth79 Bekend lid

    18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb het rond 4,5 maand gedaan, zonder problemen. Ook inderdaad wat meer in de fles en verder iets meer tijd tussen de flessen. Jacob krijgt nu nog steeds de laatste fles rond 20:00 uur.
    3 maand is misschien ook wel wat vroeg, maar ja, als hij al 6,5 kg is, kan het misschien ook wel. Ik weet het niet, ik zou denk ik nog even wachten.
     
  5. sammmie

    sammmie Actief lid

    6 sep 2006
    154
    0
    0
    Ik heb hetzelfde 'probleem'. Nikita is nu 3 1/2 maand oud. Krijgt 5 voedingen per dag, waarvan de eerste nog een borstvoeding daarna rond 11 uur en 15 uur een fles, om 18.30 uur een borstvoeding en dan rond 21 uur nog een fles. Ze weegt 6300 gram. Ze slaapt dan door tot een uur of 7.
    Ik zit dus te tobben met de laatste 2 voedingen, ze zitten vrij snel op elkaar, dit omdat ik haar niet langer wakker kan houden. Ook wel is geprobeerd om haar rond 23 uur wakker te maken, maar dan drinkt ze vrijwel hetzelfde als 21 uur, en slaapt even lang.
    Naar mijn weten ook beter als die van 21 uur dus af gaat vallen. Aangezien ik de avond borstvoeding nog een poosje wil blijven geven ben ik dus bang dat ze hier te weinig aan heeft. Weet natuurlijk niet precies hoeveel ze hiervan binnen krijgt. De flessen die ze krijgt (3x) dringt ze altijd helemaal leeg (180 - 6 schepjes).
    Moet ik dan ook de tijden gaan veranderen? Langer dan 4 uur er tussen laten? En ook meer voeding in de flessen? Lastig...

    Ook van mijn kant alvast bedankt voor de tips!
     
  6. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem. Gisteren naar CB geweest en ik moet die laatste fles wel blijven geven tot hij 5 maanden is, omdat ze het nog wel nodig hebben. Die laatste fles gaat ook maar voor de helft op.
     
  7. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier is het eigenlijk vanzelf gegaan vanaf vorige week.
    Vigo heeft zijn eigen ritme veranderd. Hij komt nu ook op 4 flessen op een dag. Ik geef 3 keer 180+6 en de laatste fles (rond 21.30 uur) 210+7.
    Toch schommelt zijn 'schema' nog steeds, en kom ik ook wel eens in de knoei qua tijden. Het liefst zou ik willen dat de laatste fles iets eerder is, aangezien ik hem er altijd wakker voor moet maken. Hij slaapt dan echt zo diep en vind het zo sneu... Vind het ook wel moeilijk hoor om daar een weg in te vinden.

    Maar aangezien Tijn nog maar net 3 maandjes is, zou ik er zelf nog niet echt verandering in brengen. Denk dat je beter nog een maandje af kunt wachten of hij zelf zijn schema aanpast. Heel veel succes!
     
  8. Loewiese

    Loewiese Actief lid

    15 okt 2006
    124
    4
    18
    Het CB zei bij mij rond 7 kilo naar 4 voedingen geloof ik. Vroeger zei men 5 maanden, zei mijn moeder. Wij hebben met 5 maanden de laatste fles van 22.30 laten vallen (toen was ze tussen de 6,5 en 7 kilo) en ietsje meer gedaan in de andere 4, ging prima hoewel ze wel een uurtje eerder wakker wordt nu.
    Groeten,
    Maaike
     
  9. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Ik maak me kind nooit wakker, je wilt toch ook niet midden in je dromen wakker geschud worden? en daarnaast groeit een kind het beste tijdens het slapen.Mijn kindje krijgt laatste paar dagen om 1900 uur de laatste fles daarna slaapt ie door tot 06.30-07.00. Alss ik zijn kamertje binnen loop dan is ie heel vredig wat dingen aan het brabbelen heel lief en wordt ie heel nog bewegelijker als ie mij ziet en dan gaat ie lachen, zo gaat het altijd bij ons dan gelukkig:) ieder kind is anders natuurlijk anders en iedereen moet het zelf weten hoe die het aan wil pakken.
     
  10. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    4.5mnd ben ik een papfles gaan geven om half 8 en ging ze door tot 8 uur smorgens..dus verviel die 5e fles van zelf..3mnd vindt ik nog erg vroeg hoor...
    britt kwam ook nooit zelf voor de fles van 2300uur maar gaf hem altijd slapend
     
  11. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik ben over gestapt op 4 flessen voordat ik voor de derde keer naar het cb moest.
    dacht probeer het even kan ik ze meteen vertellen hoe het ging.
    ze zeiden op het cb dat ik eigenlijk nog even moest wachten tot dat hij 4 maanden was maar als het goed ging mocht ik er gewoon mee doorgaan.

    ik geef wel het aantal cc verdeelt over 4 flessen ipv over 5 flessen.
    en hij doet het prima dus kriojgt hij hier zijn laatste voeding om 21.00 uur

    succes susanne
     
  12. Hester

    Hester Niet meer actief

    Hier ook beetje hetzelfde! Ik geef de laaste fles om 23 uur (Laurens is nu 3 maanden) en daarvoor moet ik hem altijd wakker maken. Maar als ik hem laat slapen, heeft hij de laatste al om 18 uur gehad.... en dat haalt hij dus niet tot de volgende ochtend. De keren dat ik het probeerde (niet wakker maken om 23 uur, maar gewoon laten liggen) kwam hij om 2 of 3 uur 's nachts. En dan voed ik hem persoonlijk toch liever om 23 uur :D

    Ik probeer het over een tijdje wel weer eens: ik denk dat ik hem dan op een dag gewoon in de andere 4 flessen extra veel cc geef (in totaal gelijk aan de fles van 23 uur) en dan de laatste fles niet geven en dan maar hopen dat hij de nacht doorkomt...
     
  13. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Ik geef de 5de altijd wel maar hij komt namelijk om de 3 uur soms 2,5 jah dan zit ik al gauw op de 5de en laatste fles voor 2100, soms krijgt ie daarom 6 flessen en hij drinkt het allemaal op 200cc en meestal doe ik er 20 cc extra water bij omdat ie water alleen niet wil.

    Hester ik hoop het ook.
     
  14. faith82

    faith82 Actief lid

    5 jun 2006
    367
    0
    0
    Onze kleine man zit sinds 4 maanden op 4 flessen. Hij was toen ruim 6 kilo. Heb m in plaats van 180cc, 210 cc gegeven en niet wakker gemaakt voor de laatste fles van 22.30. Hij sliep in een keer door van 20.00 tot 8.00. Het bleek dat ie m dus niet meer nodig had, maar dit is gewoon het proberen waard.. Als je kindje 's nachts dan komt zou ik gewoon nog even wachten.
    Ik heb het ook geprobeerd met 3 maanden, maar bleek dat ie er nog niet klaar voor was, ik moest er elke keer weer om 4.00 uit om m dan te voeden.. Dus heb toen toch nog maar even gewacht.. en hem 5 flessen weer gegeven. Nu is zijn schema:
    210/7
    8.00
    12.00
    16.00
    20.00
    Na zijn laatste flesje gaat ie lekker naar bedje en slaapt ie door.. Eigenlijk wijkt hij niet veel van dit schema.. Je krijgt vanzelf een goed ritme..
    Dat zeg ik.. Ieder kindje is anders, de ene is gewoon wat "sneller"dan de ander.. Succes..
    Laat je even weten hoe het gaat?

    Liefs Faith
     
  15. Tanja77

    Tanja77 Niet meer actief

    Isabel is ook met 3 maanden (ze zat toen ook op een kilo of 6) over gegaan op 4 flessen. Ik moest haar om 23 uur wakker maken en de volgende ochtend ook weer, terwijl ze in den beginne juist bijna onverzadigbaar was en soms met moeite de drie uur tussen de voedingen redde. Ik ben dus op een dag ook maar gestopt met wakker maken. Haar schema is:
    7.00
    10.30
    14.30
    18.30
    Op het cb zeiden ze dat het prima was als ze er content mee was, en dat is ze absoluut! Ik heb de flessen trouwens niet opgehoogd. Ze ging van 5*180cc naar 4*180cc.

    Tanja
     

Deel Deze Pagina