Ons meisje is ineens bang voor donker. Echt overal, en dus ook in haar kamer. Ze sliep altijd al met een nachtlampje aan maar dat is nu niet meer genoeg. Ze wil echt het grote licht aan. Als ik het 's avonds uit doe gaat ze er weer uit om het weer uit te doen. Vervelende is dat ze 's morgens erg vroeg wakker word van het licht en niet meer verder slaapt dan. Ik heb al geprobeerd als compromis het ganglicht aan te doen maar dat pikt ze niet. Iemand ervaring hiermee? Gewoon een fase?
Waarschijnlijk een fase maar probeer eens met haar te praten over wat haar bang maakt... het helpt vaak al heel veel. Er zijn ook boekjes te koop over 'angst voor het donker' Een nachtlampje is trouwens ook niet erg ideaal. Dat kleine beetje licht kan al flink verstorend werken op het slaapritme. Totale duisternis is het beste om in te slapen (voor kinderen EN volwassenen) Misschien kan je een kleiner los lampje voor haar kopen en zet je er een timer op. Dan gaat ie wel uit. Als ze dan wakker wordt zet ze 'm weer uit. Er zijn ook lampen te verkrijgen die na enige tijd vanzelf weer uit gaan. Mijn zoon slaapt altijd in met zijn lampje aan. Geen probleem, ik doe hem na een tijdje gewoon uit.
Ze kan en wil niet duidelijk aangeven waar ze bang voor, dat heb ik al vaak geprobeerd. We hadden zo een ikea lampje die vanzelf uitging maar dat vind ze dus niet genoeg. Ze word hysterisch en doet het grote licht aan. Dat is dus het nadeel, ik doe het 's avonds uit maar zij doet het 's nachts gewoon weer aan..
Ja hier ook geweest. Wel een fase van 2 jaar. Nu hebben we een ander huis en gelijk een ander bedlampje voor haar. Die gaat aan op beweging en kan ze zelfs mee in bed nemen Philips Nachtlamp Guidelight Lieveheersbeestje | KINDERSTORE.NL Deze: Bekijk bijlage 162495 En die vindt ze nu ineens goed. Ze heeft eerder dus twee jaar lang met best veel licht altijd geslapen. Is voor kinderen helemaal niet zo goed had ik gelezen.
mijn dochter heeft dit 10 jaar gehad. ik had een burolampje boven haar bed gemaakt (zo'n ijzeren klepdingetje) met een lampje van 7 watt erin en het klepje grotendeels ervoor. je raakt er snel aan gewend en ze slapen veel beter erdoor. zodra ik het lichtje uit deed zat ze 1 minuut laten gillend achterstevoren in bed.zo'n stekker ding was echt te weinig en 2 ook. toen heb ik het na een aantal keer maar zo gelaten.en vanaf dat moment ging ze ook veel beter doorslapen. na een jaar of 10 is ze het zelf uit gaan doen.
Mijn zoontje wil nu ook licht aan dus we hebben een ikea lampje gekocht met een ledlampje er in. Dat geeft echt een behoorlijk zwak licht en hij kan hem zelf aan en uit doen met de schakelaar. Ik heb het idee dat hij sindsdien veel beter slaapt, maar het licht is nu wel altijd aan dus... Waarom zou dat slecht zijn? Ik had er nog nooit van gehoord dat het erg zou zijn, dus als iemand een link heeft?
Ja, ik vraag me ook af waarom het slecht zou zijn om met licht aan te slapen? Mijn dochter is net zondag 4 geworden en is ook ineens bang in het donker. Nu hebben we een schemerampje aan de andere kant van de kamer aan gezet met een handdoek er overheen. (zit een led lampje in). Nu slaapt ze heel goed door. Gisteren vergeten het lampje aan te doen voor het slapen en vannacht kwam ze er dus uit omdat ze bang was. Lampje aan gedaan en ze sliep weer als een roosje. Ik snap niet goed waarom het slecht zou zijn om met licht te slapen. Baby'n en kleine kinderen slapen vaak overdag en meestal niet in het donker. Wie kan me dat uitleggen?
ik geloof ook niet dat het slecht is hoor. mijn dochter heeft 10 jaar met licht aan geslapen en slaapt nu prima zonder licht maar met de rolluik op een kier van 30 cm zonder overgordijnen.ze maakt dankbaar gebruik van de buitenlamp van de buren.ze wordt bijna 17 en ik merk niks aan haar dat ze er iets aan heeft overgehouden ofzo hoor. ze is inmiddels oud genoeg om het zelf ook te beamen. in het donker komt ze niet of heel erg moeilijk in slaapt, slaapt erg onrustig.ze slaapt prettiger, beter en dieper als het wat lichter is, prima toch.
Volgens mij heeft het met de aanmaak van bepaalde stoffen die je alleen aanmaakt in het donker, maar dat is echt zo'n klok en klepel verhaal voor mij. Ik weet niet zeker hoe het zit. Jelle slaapt hier ook regelmatig met het licht aan, als ik het zie doe ik het uit, anders ligt hij maar niet in het donker te slapen... Hij is soms gewoon bang van iets en als hij dat dan zelf kan oplossen dor het licht aan te doen, is het mij ook goed...
ik wist ook niet dat het slecht was hoor. sidmick, het zal de leeftijd zijn zeker. Hier ook al 3 avonden gillen als ze naar bed moest, ik snapte maar niet waarom. Gisteravond kwam de aap uit de mouw: bang in het donker. Ik heb zo'n bolletje van de ikea en over was het.
denk je dat ze dingen ziet? Ken een goed vriendin die op afstand je misschien kan helpen door even te bekijken of er iets "huist" zo zijn wij ook afgekomen van een enge vent...