Test voor kwaliteit zaad man?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Kimmie27, Oct 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmie27

Kimmie27 Lid

Jul 24, 2008
    79
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb een keer zo'n test voor mijn vriend gekocht om te testen of zijn zaad goed is, iemand hier ervaring mee?

Er kwam uit dat het niet zo goed was, maar een tweede keer heeft ie nog niet getest. Weet ook niet of we het helemaal goed gedaan hebben hoor.

Vraag me af of het wel zo betrouwbaar is......

Wie heeft dit ook wel eens geprobeerd? En wat zijn de ervaringen?

Groetjes Kimmie

2. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Ik zou dit eerlijk gezegd nooit aan mijn vriend vragen: ik vind dit zo iets precairs dat je dit door een ziekenhuis of in elk geval een arts moet laten uitzoeken...mij lijkt dat de kans op vals negatief of vals positief veel te groot is...met alle gevolgen voor de man en zijn zelfvertrouwen vandien. Ik bedoel de mannen staan toch al rondom dit zwanger-worden gebeuren redelijk langs de zijlijn, als ze dan daar ook nog eens met het idee moeten staan dat hun zaad niet goed is terwijl dit het verkeerde idee kan zijn...lijkt mij niet goed.

Jullie zijn al een tijdje bezig zie ik, zou je niet overwegen wat eerste onderzoeken bij een arts te laten doen zodat je op een betrouwbare manier weet hoe het er met jullie beiden voorstaat? Succes!

groet,
    Koosje

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Dit is pas nog in een programma geweest, weet niet meer welke, maar die thuistesten zijn niet zo betrouwbaar (afgezien van ovutesten en zwangerschapstesten)....dus ik zou dit niet doen. Als je het wilt laten testen, zou ik je huisarts inschakelen, dan weet je 100% zeker dat het goed gedaan word.

4. Kimmie27

Kimmie27 Lid

Jul 24, 2008
    79
    0
    0
    Hij vond het niet echt vervelend hoor, maar we hebben ook geen vertrouwen in deze test. Was beniewd of anderen ervaring met deze testen hebben.
    Kreeg het in een pakket van sensitest.
    Zodra ik ongesteld ben geworden maken we een afspraak bij de huisarts.

Share This Page