Hoi dames, Vandaag naar de huisarts geweest en in overleg met de kinderarts gaan we starten met omeprazol met het vermoeden reflux. De omeprazol zijn capsules die we open moeten maken en daar zitten allemaal kleine witte bolletjes in die we moeten geven. Nu net hebben we het voor het eerst gegeven, op een lepeltje met een beetje voeding, en daarna gelijk de fles en wonder boven wonder ging dit goed.. Totdat we in zijn mondje keken na zijn fles en ja hoor allemaal bolletjes in zijn mond, nu geloof ik best dat hij die nog door slikt alleen zaten er ook een aantal aan zijn gehemelte geplakt. De apotheek zei al als het niet lukt moet je even via de huisarts wat anders vragen, nu snap ik waarom Mijn vraag, hoe doen jullie dit? Misschien tips? Groetjes Nala010
Losec schijnt echt een ramp te zijn met toedienen. Wij hebben hier nexium: dat los je op in wat water, trek je op met een spuitje en dan kun je het zo toedienen. Stukken handiger.
Omeprazol is ernsinds 1 juni ook vloeibaar. Ook met een spuitje, alleen vreet ons dropje dat ook niet.. Dus wij hebben het is de fles gedaan. Gaat ook goed tot nu toe. Balletjes was idd een ramp, maar dat spuitje nog erger.. Hopelijk is hij er bijna vanaf!
Ik snap echt niet dat ze die dingen aan baby's voorschrijven! Heb zelf ook die capsules gebruikt tijdens mijn zwangerschap en kreeg de capsules niet weg, dus moest ook de bolletjes los doorslikken. Met water was echt geen doen, ik deed het vaak op een lepel yoghurt, maar dat kan bij zo'n ukkie nog niet. Als ik jullie was zou ik dus idd iets anders vragen. Mijn zoontje krijgt zantac voor zn reflux.
Wij hebben inmiddels ook nexium. Veel makkelijker en hij vindt het zelfs heerlijk! Losec kregen wij er ook niet in.
Wij kregen ze er gister wel in, alleen na de fles blijven er nog bolletjes aan zijn gehemelte plakken., Jammer dat ze nog geen appelmoes mogen glijdt beter lijkt mij. Ik doe vandaag nog een poging, werkt het niet dan ga ik morgen bellen..
Nou dat werkte dus helemaal niet met het geven, kind was na een uur nog aan het kokhalzen/vieze bekken trekken omdat die balletjes nog in zijn gehemelte zaten. Vandaag opnieuw contact gehad en we hebben nu zakjes nexium, oplossen in 15 ml water en dan geven. We hebben het nou met een grotere flessenspeen gegeven en de laatste restjes met een spuitje, dit ging prima voor vandaag. Heb wel een medicijn flesje besteld van nuby
ik gebruikte ook losec voor mijn dochter. (losec mups) en dat zijn gewoon pilletjes, elke dag een half pilletje kreeg ze. op een lepeltje, beetje voeding erbij en hij smolt helemaal weg. misschien hier om vragen?
Hier ook Nexium... dat is makkelijk toe te dienen en wat zoetig dus de meeste kindjes lusten het wel!
Wij hebben ranitidine, is vloeibaar en lekker. Zantac gelukkig niet gehad. Daar zit namelijk alcohol in (de apotheker zei heel verbaasd, ooh hij heeft de alcohol vrije voor geschreven).