help, hoe overleeft mamma het kinderdag verblijf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door janna76, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hallo meiden,

Het is bijna om je voor te schamen. :oops:
    Maar ik heb vandaag geregeld dat mijn zoon 1dag in de week naar het kinderdagverblijf zal gaan. Moet nog inschrijven enzo. maar de papieren komen er aan.
    Dit allemaal in verband met een tijdelijk baantje en omdat hij enigst kind. En de enigste van zijn leeftijd in het dorp. Hij is straks 1jaar oud en gaat eigenlijk niet om met kleine kinderen.

Okee, dat was mijn verstandige helft.
    Maar ik knijp hem nu verschrikkelijk. Zal hij het wel leuk vinden, zullen ze wel goed voor hem zorgen. Alle drama verhalen die ik ken schieten me door het hoofd.
    Van de rode billen tot de smerige potten met creme. :| :( :oops:

Wie heeft er een idee dat ik daar een beetje over heen kom? En hoe was het voor jullie toen je je kleintje voor het eerst heen bracht?

Veel liefs.

Janna

2. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik denk dat hij het er heel erg leuk gaat hebben!

De eerste 10 keer ging ik echt met een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen weg. Vond het echt verschrikkelijk.
    Maar nu merk ik gewoon dat ze het ontzettend naar dr zin heeft daar, ze hele lieve juffen heeft en ze echt goed voor dr zorgen daar.

Allemaal kindjes van hun eigen leeftijd, allemaal ander speelgoed als thuis, lekker verven of rondkruipen...klinkt toch super :)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi Janna,

Welkom bij de club van KDV mama's... we hebben dit allemaal gehad en bij iedereen is het over gegaan (uitzonderingen daar gelaten). En hoe doe je dat? Tja, het helpt om te bedenken dat je kindje dit echt leuk gaat vinden. Mijn zoontje gaat inmiddels bijna een half jaar naar het kdv en hij heeft echt een vriendje daar (Dylan). Hij vindt de leidster super lief (altijd kusjes geven en knuffels). De eerste paar keren zijn verschrikkelijk dan moet je gewoon echt huilen. Daarom is wennen ook belangrijk.. niet voor je kindje maar voor jou. Spreek een halve dag af en ga 'm dan snel weer halen. Je zult zien dat hij een prima dag heeft gehad. Je brengt 'm tenslotte naar echte deskundigen! Ik ben echt supernuchter van mezelf (serieus, ik had uit het hoge Noorden kunnen komen) maar die eerste paar keren vond ik ook heel moeilijk en twijfeld ook aan alles. Maar na een tijdje zag ik dat het harstikke goed ging en dat mijn mannetje het heel leuk vindt. Ik vind het nu super leuk om hem te gaan halen. Wegbrengen vind ik nog steeds een beetje moeilijk (maar dat heb ik ook als opa en oma komen oppassen of papa een papadag heeft) maar hij begint gelijk te glunderen als hij de leidster ziet of z'n vriendje. Al dat speelgoed, daar kan je thuis niet tegen op.

Troost je.... je bent niet alleen en het komt allemaal hartstikke goed. Oja, mijn zoontje gaat ook één dag in de week (soms 2 bij werk noodgevallen). Enne.. horrorverhalen? Die ken ik persoonlijk niet (ja, één maar dat was echt te erg (België)....)

Sterkte maar het lukt je wel hoor!

4. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Tja misschien ben ik wel makkelijk daarin. Heb absoluut geen moeite gehad om hem voor 2 dagen in de week weg te brengen. Hij word goed verzorgd daar en heeft de grootste lol met de andere kinderen.

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hij gaat het vast harstikke leuk vinden :D En hier geen vieze verhalen ;)

1 kleine tip van mijn kant. Geef het niet snel op. Mason is pas naar het kdv gegaan toen hij 10 maand oud was. Hierdoor had hij veel meer moeite om te wennen dan kindjes die veel jonger daar heen waren gegaan. Wij hebben wel doorgezet en hij geniet nu met volle teugen :D

6. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Fieuw :) ,
    Dan weet ik nu tenminste dat ik niet een super muts ben.
    Want het knalde er bij mij zo in een keer in. Van Jemig je gaat nu echt de hele dag weg straks :confused: . Helemaal alleen zonder fam. bij vreemde mensen :confused: Meeeennnnnn, slik.
    Hahahaha hij gaat het vast geweldig vinden, daar hebben jullie vast gelijk in.

En als ik dan toch stiekem in tranen uitbarst, ben ik niet de enigste. :rolleyes: :D

Want ik begrijp precies wat je bedoelt zwaantje, ik ben zelf ook net zo`n nuchter kalf.
    gna,gna.
    #-o :)

Bedankt meiden,

Liefs Janna

7. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik breng mijn dochtertje sinds kort (slechts) drie voormiddagen naar het kdv en ik moet zeggen dat ik het een grote opluchting vindt. Voor mezelf omdat ik dan ongestoord mijn ding kan doen (thuiswerk, huishouden, hobby's...) maar ook voor haar ontwikkeling merk ik dat het goed is dat ze met andere kleintjes leert spelen!
    Succes.

8. jessica1

jessica1 Niet meer actief

ik vond het eerst ook niks
    maar omdat mevrouw hier presteerde om continu mijn aandacht op te vragen en ik dus nergens meer aan toe kwam heb ik haar ingeschreven
    ze gaat nu een ong een maandje 1 dag in de week en ze begint al weer te lachen als we de auto uitstappen en de deuren van het kdv binnen komen lopen
    dus ze heeft het super naar de zin
    en dan ben ik ook blij en ik kom weer ergens aan toe en zij leert ook zelf te spelen
    en dat gaat nu echt super ook thuis

9. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik heb het zelf niet zo ervaren maar kan me wel voorstellen dat je er tegen op ziet.
    Probeer je maar voor te houden dat je kindje het daar vast onwijs naar zijn zin heeft en je waarschijnlijk al 'vergeten' is als jij op de hoek van de straat bent ;)

10. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Onze kleine man moet ook zo denk ik voor de eerste keer voor de wenuurtjes. 31 Juli is zijn eerst dag..:(
    Moet nu al bijna huilen...:rolleyes: ;)

Had niet gedacht dat ik zo'n waakhond over onze kleine zou zijn...:)

11. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Had niet gedacht dat ik zo'n waakhond over onze kleine zou zijn...:)[/quote]

Wahhahaha, auw dat klinkt zoooooo bekend nu in mijn oren. :) :) :) :)

12. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Nou zal je vertellen... werk zelf op een kdv, en daar gaat mijn dochtertje ook naartoe! Wel 2 deuren verder want ze mag natuurlijk niet bij mama op de groep!
    Maar ook ik vond het verschrikkelijk en heb bijna de hele dag erom gehuild hahaha... Ben zelfs vorige week op een nieuw kdv begonnen en toen was ik al gewend dat ze naar het kdv gaat(op mijn oude werk) en weer heb ik de eerste dag daar lopen huilen! En dat terwijl ik 2 deuren verder zit!
    Nu gaat het allemaal weer goed en heeft ze het ook weer naar haar zin(ze zit namelijk in haar eenkennige fase)

Het is dus helemaal niet raar dat je het moeilijk vind en dat mag je dus ook best benoemen bij de juffies...
    Succes met het wegbrengen van je kindje!

13. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hoi iedereen gaat inderdaad door die moeilijke periode. maar ze vinden het als ze eenmaal gewend zijn zo leuk! wendagen zijn erg belangrijk (halve daagjes) vooral voor jezelf;) bij ons doen ze niet 1 dag omdat ze dan niet genoeg tijd hebben om te wennen..

Deel Deze Pagina