Ik weet niet of ik de enige ben die hier tegenaan loopt. Mijn dochters zijn al 3 jaar fans van Zebra-tassen, schoudervarianten met zo'n lekker drukke voorkant. We hebben er inmiddels 6 liggen, maar ze mogen niet in de wasmachine. Ik was de binnenkant altijd in een sopje met een borsteltje, en let goed op dat de flap van de voorkant niet nat wordt. Alleen zo wordt niet de hele tas schoon. Schouderband, de voorkant zelf, flap aan de binnenkant. Nu wil mijn dochter [eindelijk!] de tas van vorig jaar weer gebruiken dit jaar. Heeft iemand een goude tip hoe ik deze goed schoon kan krijgen zonder de voorkant te beschadigen? Het gaat om deze:
Volgens mij kun je hem wel gewoon afnemen ed? In de wasmachine wordt het alleen wel erg langdurig nat en verkreukeld ed...? Ik zou het dus gewoon proberen met een vochtige doek en wat (mild) schoonmaakmiddel.
De voorkant mag expliciet niet in de wasmachine, en die glitteronderdelen liefst ook niet echt nat. Afnemen heb ik gedaan, en zie ook geen echt zichtbare vlekken, maar heb niet echt een 'schoon' gevoel bij. Tassen van mijn zoon zien er weer uit als nieuw na het wassen. Dat heb ik bij deze dus niet haha.
Dat bedoel ik dus ook, dat de wasmachine geen goed idee is. Schoon idee had ik bij die tassen ook nooit... Die van de jongste (rugzakje van zilver met roze glitterpaard, ook van Zebra) was op een gegeven moment zo smerig dat ik hem toch gewoon in de wasmachine heb gegooid. Anders had ik hem toch weggegooid ivm het vies zijn, dus kon weinig fout aan gaan. Hij kwam prima uit de wasmachine. Daarna nog een aantal keer gewassen (binnenste buiten). Maar goed, kan ook geluk hebben zijn natuurlijk. De schoudertas van de oudste (zelfde materiaal als de tas van de jongste, zilver met blauw glitterhart) is nooit in de wasmachine geweest, dus heb enkel de ervaring met de rugzak. Maar erna toch gewoon maar andere tassen gekocht, die ook officieel wel in de wasmachine kunnen. Vind ik toch een frisser idee.
Ik heb hem ook in de wasmachine gedaan (schoudertas met glitterhart). Er was een pakje drinkyoghurt gaan lekken (uitgerekend toen, normaal neemt ze alleen water mee), alles plakte. Dus toch maar gedaan, binnenstebuiten en in een kussensloop. Ging goed.
Ik ben aan de slag gegaan met warme sop en een schrobborstel. Voorkant voorzichtig geboend met een doek, de rest flink uitgeschrobt. Ziet er weer echt fatsoenlijk uit gelukkig