Onze hond mag niet op de bank! En hij doet het ook niet als wij er bij zijn. Maar zo gauw we het huis uit zijn gaat hij erop. En als we terugkomen dan springt hij er snel af en gaat met z'n staart tussen de benen staan. Ik ben niet op zoek naar tips zoals dekens op de bank enzo. Maar ik vraag me gewoon af hoe dit werkt bij een hond. Want kennelijk weet hij heel goed dat het niet mag!! Maar toch doet ie het stiekem...
Ik lees mee, hier ook een hond die op de bank gaat als wij er niet zijn. Ze springt er meteen af als we thuiskomen of beneden komen. Tot nu toe helpt het als we de kussentjes weghalen, dan blijft ze op de grond.
wat voor hond dan? mn moeder deed haar grote kussen van haar stoffen bank op de zitting, toen vond hij het niet meer leuk. bij onze hond ben ik een tijd lang gaan staan wachten in de gang net zoalng tot hij het niet meer deed maarja na 1 uur was het toch weer gelukt nu hebben we gewoon een deken of de bench!
hihi, wat een stouterd. die van ons deden het ook, nu gaan ze in een andere ruimte. Ik kon daar ook niet boos om worden.
wat goed moet helpen is om aluminiumfolie op de bank te leggen of iets erop leggen waardoor ze niet meer op de bank kunnen springen.
De mijne doet het ook... Het enige wat helpt is hond in de bench of de eetkamerstoelen op de bank leggen. We hebben het geprobeerd af te leren, maar volgens mij kan ons schatje de verleiding gewoon niet weerstaan. Ligt ook zo lekker, en onze geur zit eraan natuurlijk
Onze hond doet dat ook. Als we echt lang weg gaan dan doen we haar in de bench want ze gaat dan ook de bank territoriumen ofzo iets. Maar het komt er op neer dat ze dan ook over de bank heen pist. Ook asl ik even naar boven ga en ik kom weer terug dan hoor ik haar van de bank af springen. Kan er verder niet boos om worden want ze gaat erop om naar buiten te kunnen kijken.
Hoe bedoel je hoe dit werkt bij een hond? Heel simpel als de roedeleider zegt dat het niet mag gebeurd het niet. Maar als de roedelleider weg is vervallen de regels. En als je terug komt komen ook de regels terug.
miss vind je hond het fijn om jullie geur goed te kunnen ruiken en voelt ie zich meer geborgen op de bank dan op ze eigen plekje..of zodat hij jullie kan zien aankomen of naar buiten te kijken?of miss een vorm van aandacht.. probeer om niet boos te worden en het te negeren als je binnenkomt en je ziet dat hij eraf gaat.. niet gelijk gedag zeggen of aaien ..eerst je jas weghangen enzo en dan pas groeten .. negatieve aandacht is ook aandacht,. hoop dat je er snel achter bent waarom hij dit doet.. ps kijk anders naar cesar milan.. dit soort dingen komen ook wel eens aan bod.. succes
honden zijn net als kinderen. ze weten heel goed wat wel niet mag,maar zodra jij weg bent,gelden deze regels niet meer. onze hond doet het ook hoor. een lekkere zachte bank,waar wij op zitten,dat wil een hond ook gewoon hihi.
De onze ook. Zodra wij naar bed gaan hoor ik hem er op springen, zodra hij in de ochtend beweging hoort boven horen wij hem weer van de bank afspringen. Hij weet dondersgoed dat het niet mag maar ja snachts of als we weg zijn hebben we het niet in de hand. Heb ook geen zin om er steeds stoelen ofzo op te leggen
Maar kun je het een hond niet afleren dan? Want hij weet dus best dat het niet mag!! Ik neem aan dat mijn kinderen wel luisteren en dingen niet doen als ik weg ben, hahahaha