Meiden ik heb een probleempje... Mijn dochter, Lotte, drinkt sinds kort comfortvoeding van Friso. Ik gebruik tegen darmkrampjes Dr. Browns flessen met zo'n ventilatiesysteem erin. Nu is het probleem dat als ik speen 2 gebruik dan doet ze er 30 minuten over en als ik speen 3 gebruik dan is de fles binnen 7 minuten op! Ik merk dat ze er dan last van heeft maar bij speen 2 moet ze zo hard zuigen dat ze er echt heel erg moe van wordt. Heeft iemand een tip? Misschien een andere fles kopen ofzo? Maar welke is er dan goed? Alvast bedankt!
Ik geef ook comfort en gebruik de Avent-flessen met speen 1. Bij speen 2 is zo'n fles in letterlijk 2 minuten leeg.
Ik gebruik dr Brown en dan speen 2, dus het is echt voor ieder kind anders. Tobe doet er dan zo'n 15 minuten over. In het begin ging het trouwens ook sneller leeg dan 10 minuten maar hij is vanzelf wat rustiger gaan drinken. Wat trouwens hier wel eens een oorzaak kan zijn van langzaam drinken is omdat de klonten er dan niet goed genoeg uit zijn. Dan raakt de speen verstopt en krijgt ie de melk er niet goed uit. Nu roeren wij dus heel agressief met een garde En daarmee krijgen we het goed glad en gaat het drinken ook veel beter. Hij smakt daardoor ook veel minder.
Maar heb je ook comfort voeding? Ik sta ook altijd als een gek te schudden en te roeren met een vork dus klonten zitten er niet meer in gelukkig. Maar ik vind wel dat door de dr brown flessen er wel veel lucht in de voeding komt. Er ligt dan echt een soort van schuimlaagje op.
Ja hier ook comfort. Dat schuimlaagje ligt niet aan de flessen, dat is gewoon van het heftige schudden, roeren etc. Ik heb 3 soorten flessen geprobeerd (avent, tommy tippee en dr brown) en de dr brown laat er juist heel weinig lucht in zitten. Vooral bij avent zat er bij ons gewoon echt grote luchtbellen in, zeker bij het laatste beetje.
Wij gebruiken ook Comfort voeding. Geven die met Difrax S-fles en dan de Small speen. Die hebben we wel zelf doorgeprikt en dat gaat super. 15 tot 20 min.