Ik ben sinds 1 oktober begonnen bij mijn nieuwe werk, alleen heb nu denk ik de griep, was al een paar dagen niet lekker, maar nu heb ik echt koorts en voel me beroerd.. Nu moet ik morgen weer werken, maar ik werk in de zorg, in hoeverre mag je werken met koorts/ griep? Ik zit natuurlijk nog in mijn proeftijd, dat maakt het zo lastig... Heb vanmorgen nog wel een examen gedaan voor mijn BIG registratie, maar dat ging ook niet van harte Heb de vragen wel goed denk ik maar voelde me echt niet goed
dan zal ik anders wel even bellen. Baal er zo van, wil niet ziek zijn T is Zo'n leuke baan en wil niet dat ze denken dat ik vaak ziek ben (ben ik ook niet).
Ivm de mexicaanse griep zou ik toch voorzichtig zijn. Ik heb juist begrepen dat zodra je koorts heb of griepachtige symptomen je dan thuis moet blijven ivm besmetting. Zelf op de school van onze oudste hebben wij een brief mee gekregen dat als er in huis een griep hangt of iemand de symptomen heeft we dan de kinderen thuis moeten houden zodat er minder kans is op besmetting. Voorkomen is beter dan genezen.
gewoon eerlijk zijn meid ! zeggen wat je mankeert en daar eerlijk bij zeggen hoe je je daar bij voelt ( dat je er dus van baalt ) denk dat dat al snel respect verdient , eerlijkheid voor alles toch ?
ja dat is zo! Maar zal ik nu dan al bellen, of wachten tot morgen? Ik wordt nog ingewerkt, dus ze hoeven geen vervanging te regelen.
Ik zou helemaal eerlijk zijn en zeggen wat je hier ook zegt. Dus dat het echt een super baan is en dat je je eigenlijk niet ziek wilt melden. Maar omdat je toch met mensen werkt wil je wel weten of het verantwoord is. Je toont dan inzet en ook betrokkenheid. Je laat dan juist zien dat je goed afweegt om wel of niet meteen thuis te blijven ( immers je wilt het zeker proberen) maar twijfelt of dit wel fair is tegenover je cliënten. Als je mijn werknemer was geweest had ik het echt super gevonden als je het zo benaderd.
Ik zou bellen en vragen wat hun verantwoord vinden! Dus niet meteen ziekmelden maar naar hun mening vragen.
Daarnaast: ziek is ziek...proeftijd of niet. Je werkgever bellen vind ik wel een goede maar aan de andere kant, als jij koorts hebt en je echt zoek voelt...is het dan normaal dat je gaat werken?
Morgen (of vanavond in jouw geval) nog gewoon bellen, zeggen dat je vreselijk baalt, dat je het nog had willen proberen maar dat je echt zo ziek als een hond bent! Je bed in en je lekker laten vertroetelen! Mensen in de zorg moeten VOORAL voor zichzelf zorgen, voor ze dat voor anderen doen. Elmo