Ons dochtertje is nu 2 maanden. Het is ons 1e kindje en ik weet het niet zo goed. Ik weet niet of we te weinig met haar doen. Na elke voeding valt ze op mijn borst in slaap als ik met haar knuffel. Aks ze huilt ga ik met haar rondlopen in huis. Daar wordt ze vaak rustig van. We leggen haar dagelijks in de box. Ze begint nu interesse te krijgen in speeltjed. Ze grijp er naar of brabbelt er tegen, maar doet er verder nog niets mee. Ook kan ze ineens gaan huilen als ze met fie speeltjes bezig is. Verder leggen we haar op het speelkleed, meer om het optillen van haar nekje te trainen. Verder ga ik vaak met haar wandelen met de kinderwagen. Ze is nog maar zo klein. Ze slaapt natuurlijk ook nog vaak op een dag. Ik vraag me weleens af of we wel genoeg met haar doen. Welke spelletjes doen jullie zoal met een babytje van 2 a 3 maanden?
Onze uk had reflux dus moest veel dragen. Ik probeerde elke dag even buiten te zijn(mooi weer) verder veel kletsen speken met een speeltje. Op buikje leggen . Tijdens het slapen genoot ik van onze uk.
Dit klinkt hartstikke goed! Volgens mij doe je het prima. Die van mij is een maandje ouder, en je ziet de ontwikkeling heel snel gaan, erg leuk. Gewoon lekker blijven stimuleren, soms op de buik leggen ook. Qua speeltjes heb ik rammelaars, verschilleden stofjes, sommige plastic. Dan leert ze verschillende structuren kennen. Inmiddels gaat alles die mond in , daar leren ze ook van. Inmiddels kan Dafne zichzelf zo'n half uur, 3 kwartier zelf vermaken in het wippertje met zo'n boog met bungelende diertjes erboven en wat rammeldingetjes. Meer is echt nog niet nodig. O, en ik denk dat dat huilen komt omdat ze het dan zat is. Een baby heeft nog niet zo'n lange aandachtsspanne. Dafne doet dat ook om aan te geven dat ze er klaar mee is voor dat moment. Dan wil ze ook lekker gedragen worden.
Hier is de kleine nu 11,5 week oud en doet echt nog niet zoveel Hij ligt dagelijks in de box, heeft een speelkleed waar ik hem op leg maar daar is hij na 10 minuutjes ook wel moe aan en gaat dan huilen omdat hij eraf wilt. Hij doet nog niks pakken, wel er tegenaan slaan. Hij slaapt gewoon nog erg veel overdag, ik kijk gewoon naar zijn behoefte. Is hij wakker dan probeer ik hem te prikkelen, wil hij slapen, dan gewoon lekker laten slapen. Het komt allemaal vanzelf wel.
Toen onze jongens zo klein waren, was het inderdaad: even op de buik spelen en knuffelen op schoot. En op schoot vonden ze gekke bekken trekken, gekke geluiden maken en liedjes zingen leuk.
Mijn dochtertje is ook haast niet te vermaken in dr eentje. . Ik ga gewoon op de bank zitten met mn benen opgetrokken en dan leg ik haar daar op zodat ze naar me kan kijken. Dan een beetje praten, gek kijken, zingen, voetjes kriebelen. Vind ze echt geweldig. Zodra ik dr wegleg is t huilen, ze vind mij t meest interessant
Oja en ook een goeie: kindje in de maxicosi op een tafeltje ofzo en dan voor de Baby TV. Vind ze hier ook erg leuk, vooral de muziekjes
Volgens mij doe je het heel goed hoor . Met zo'n heel kleintje valt ook nog niet zo heel veel te spelen. Wat wij veel deden was, wanneer ze wakker waren met ze op de arm lopen en dan alles in huis benoemen. Ze waren toen uiteraard nog veel te jong om alles mee te krijgen, maar het is goed voor een kindje om je te horen praten en op de arm zitten/liggen is natuurlijk altijd gezellig. Boekjes voorlezen met de baby op schoot deden we eigenlijk ook al vanaf het prille begin, onder het mom baadt het niet dan schaadt het ook niet . Huisdieren achtervolgen was/is hier ook altijd een hit.
Ik heb vanavond even met dl onze dag doorgenomen. Wat we samen gedaan hebben vandaag. Ze keek me aan alsof ze het begreep haha