Naveltje

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Astrid0482, 19 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Hoi,

Als een baby pas geboren is wordt het naveltje toch met een klemmetje afgebonden en dan steekt er toch nog iets uit (navelstreng?), hoe lang duurt het voordat het naveltje een 'echt' naveltje is dus totdat dat restje navelstreng er af valt? Klinkt mss stom maar ik vind dat er echt heel eng/vies uitzien :oops:

2. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

verschillend hier bij allebei me dochters na 5 dagen is die eraf gevallen. Ik dacht dat het tussen de 4 a 10 dagen gemiddeld duurt ongeveer :)

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Meestal aan het einde van de kraamweek, dus rond een dag of 7/8.

4. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Gimiddeld is het rond dag 6. Maar ik heb ook wel eens gezien dat het op dat 4 er al was afgevallen of dat het na dag 8 er nog niet af was. Je hoeft er in principe niks aan te doen. Goed droogdeppen na het badje (maar dat zal je wel leren straks van de kraamverzorgende haha) en wij laten het altijd aan de lucht drogen, dus geen gaasje erom heen gedraaid. Droogt het sneller in. Ook al zit het nog met een draadje vast, niks aan doen. Valt er vanzelf af.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier trok de navelklem naar binnen waardoor zijn navel ging bloeden. Navelklem is toen na 2 dagen al verwijderd. Toen nog 2 dagen een gaasje om het navelstrengetje gebonden en toen is het eraf gevallen

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier viel na 6 dagen 't grootste deel er af, en 't laatste stukje na 8 dagen.

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    bij julian viel het er met 4 dagen al af

8. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Het navelstrengetje van Aaron viel er pas met dag 11 af!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Hier duurde het ook ongeveer een week. Ik vond het overigens ook een beetje vies; zeker toen het al bijna los was. En het ging ook stinken.... Hoort er allemaal bij, maar ik was wel een beetje teleurgesteld (iedereen zegt dat baby'tjes zo lekker ruiken, nou, mijn ukkie stonk gewoon toen dat stompje er nog net aanhing...).

Je kunt het een beetje deppen met een watje met alcohol. Wel voorzichtig doen, geen 'gewone' huid deppen want die droogt enorm uit. Maar het versnelt het indrogen en doodt bacterieën. Hoef je niet te doen als je het eng vindt; het valt er vanzelf ook wel af.

10. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Hier op dag 5 eraf gevallen. 1 dag viel me op dat het een beetje stonk maar het was niet heel vies.
    Nu na bijna 2 weken is het bijna helemaal mooi genezen.

11. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hier de 6e dag. Daarna hebben we het nog een paar keer schoon moeten maken en nu een prachtige navel!

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier is ie er vandaag afgevallen, dag 6 dus. En stinken heeft het hier niet gedaan.

Deel Deze Pagina