Hoi, Als een baby pas geboren is wordt het naveltje toch met een klemmetje afgebonden en dan steekt er toch nog iets uit (navelstreng?), hoe lang duurt het voordat het naveltje een 'echt' naveltje is dus totdat dat restje navelstreng er af valt? Klinkt mss stom maar ik vind dat er echt heel eng/vies uitzien
verschillend hier bij allebei me dochters na 5 dagen is die eraf gevallen. Ik dacht dat het tussen de 4 a 10 dagen gemiddeld duurt ongeveer
Gimiddeld is het rond dag 6. Maar ik heb ook wel eens gezien dat het op dat 4 er al was afgevallen of dat het na dag 8 er nog niet af was. Je hoeft er in principe niks aan te doen. Goed droogdeppen na het badje (maar dat zal je wel leren straks van de kraamverzorgende haha) en wij laten het altijd aan de lucht drogen, dus geen gaasje erom heen gedraaid. Droogt het sneller in. Ook al zit het nog met een draadje vast, niks aan doen. Valt er vanzelf af.
Hier trok de navelklem naar binnen waardoor zijn navel ging bloeden. Navelklem is toen na 2 dagen al verwijderd. Toen nog 2 dagen een gaasje om het navelstrengetje gebonden en toen is het eraf gevallen
Hier duurde het ook ongeveer een week. Ik vond het overigens ook een beetje vies; zeker toen het al bijna los was. En het ging ook stinken.... Hoort er allemaal bij, maar ik was wel een beetje teleurgesteld (iedereen zegt dat baby'tjes zo lekker ruiken, nou, mijn ukkie stonk gewoon toen dat stompje er nog net aanhing...). Je kunt het een beetje deppen met een watje met alcohol. Wel voorzichtig doen, geen 'gewone' huid deppen want die droogt enorm uit. Maar het versnelt het indrogen en doodt bacterieën. Hoef je niet te doen als je het eng vindt; het valt er vanzelf ook wel af.
Hier op dag 5 eraf gevallen. 1 dag viel me op dat het een beetje stonk maar het was niet heel vies. Nu na bijna 2 weken is het bijna helemaal mooi genezen.
Hier de 6e dag. Daarna hebben we het nog een paar keer schoon moeten maken en nu een prachtige navel!