2,5 week geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik geef volledige flesvoeding (ivm medicijngebruik). Nu lekken mijn borsten alleen nog steeds en dat vind ik erg vervelend. In de zwangerschap begon dit ook al rond de 26ste week. Hebben meerdere hier last van (gehad)? Tot wanneer kan ik verwachten dat het duurt?
Ik heb het eigenlijk helemaal niet gehad. Van de kraamhulp kreeg ik de tip om dag en nacht een bh om te houden, ook tijdens het douchen. Niet de warme straal er op, niet aan zitten en goed aankleden als je naar buiten gaat. Na een dag of 6 was de ergste stuwing weg. Ik heb één keer een druppeltje melk verloren, dat was toen ik even zonder bh stond te wachten op de kraamhulp omdat ze m'n borsten wilde controleren.
Hier ook ruim 3 weken geleden bevallen, ook ik geef om zelfde reden flesvoeding. Ik heb nog steeds dag en nacht mn bh aan. Met zoogcompres er in. Ik lek niet veel meer, maar zonder bh s nachts en een huilende baby is me shirt toch nog steeds nat dan. Gelukkig word het nu elke dag minder. T is wel vervelend he. Dus hopen dat we er beiden snel vanaf zijn
Ik geef ook fv, en heb denk wel 4 weken lang dag en nacht bh aan gehad. Eerste week ivm stuwing, en de rest omdat ze bleven lekken. Dus het kan even duren voor het stopt!
Wat ellendig dames! Geen bv kunnen geven en dan die lekkende borsten. Ik wilde alleen nog even de tip meegeven dat niet iedereen even goed begeleid wordt qua medicijngebruik en bv. Er kan soms toch iets; een vervangend medicijn, of iets kan toch met bv terwijl ze eerder dachten van niet. Dus als je graag bv wilt geven, zoek goed uit of het niet toch kan!
ik heb tot 6 weken na de bevalling met lekkende borsten gelopen. overigens fv gegeven omdat ik dat zelf wilde. heb ook dag en nacht met bh aan gelopen en geslapen alleen met douche niet. stuwing was na 3 dagen weg.
Ik heb op dag 6, 7 en 8 na de bevalling hele heftige stuwing gehad. De kraamverzorgster adviseerde: Salviadruppels van Vogel, Salie thee en zure dranken of bijv. jus 'd orange met een flinke scheut citroensap erdoor. Dit alles heeft me heel goed geholpen en 14 dagen na de bevalling had ik nergens meer last van. Het was ook mijn eigen keus om fv te geven.