hoi hoi ik krijg net een brief van de huisarts dat ze van fynn het bsn nummer nodig hebben. nu hebben wij nog geen bsn nummer gekregen fynn is in een andere gemeente aangegeven als onze eigen gemeente.nu had ik al gezocht en nu krijg je een bsn als je ingeschreven word in de gemeentelijk basis administratie.dit is dus gebeurd maar nog steeds geen bsn. wat gaat er hier verkeerd? alvast bedankt
Ik kreeg het ook pas na een week of 2, en normaal gesproken moet de gemeente het ook aan de huisarts doorgeven. (was bij ons trouwens niet het geval). Maar goed, wel in dezelfde gemeente bevallen als waar we wonen, dus misschien heb je hier weinig aan
Onze dochter is ook in een andere gemeente aangegeven, maar wij kregen na een paar dagen een grote envelop van onze eigen gemeente, met daarin allerlei informatie. In de begeleidende brief stond ook een BSN! Maar anders bel je toch de gemeente even?
kleine is nog geen 2 wkn dus dat je geen bsn hebt kan wel kloppen. ik weet niet waar je het bsn voor nodig hebt? de belastingdienst kun je bellen hoe het er mee staan en hoe lang het nog gaat duren of dat zij je het bsn telefonisch kunnen doorgeven (wat ik niet denk) maar je zou ook je ziektekostenverzekering kunnen bellen (of je ha) of zij dit nummer wel al doorgekregen hebben gekregen. meestal is dat 1 systeem en hebben zij zodra je kleine een bsn heeft toegewezen gekregen deze al doorgekregen. als het voor het openen van een spaarrekening is, is het vaak mogelijk het bsn nummer later toe te sturen (zo ging het bij ons wel in ieder geval) succes
Ja staat op je ziektekosten pas. Maar je kunt ook even langs je gemeente gaan. ( over de telefoon geven ze het niet)
Hier gaven ze het na uitgebreide controle wel over de telefoon. Denk dat wij het na 3 weken in huis hadden samen met allerlei andere info van onze gemeente.
oke dus die krijgen we nog. stom dat dan nu de huisarts al moeilijk doet dat hij hem nog niet heeft. de ziekenfonds gegevens hebben we ook nog niet gekregen maar dat klopt dat zou 14 dagen duren.alleen het bsn nummer van de kleine heb ik dus niet.ik wacht nog even af en dan zullen we wel zien of we het krijgen ik neem aan dat we het gewoon thuis krijgen.
is dat het sofienummer? die moesten wij ophalen maar jah dat komt omdat we in het buitenland wonen hihi.
Onze zoon is in een andere gemeente geboren en wij krgen het nummer gewoon thuisgestuurd. Durf alleen niet meer te zeggen hoe lang dat precies geduurd heeft voordat we het hadden.
Hmmz, wij kregen haar sofinummer pas toen ze al 4 maanden was... tis dat wij erom vroegen, want volgens de gemeente was die allang naar ons verstuurd.. nou no way. Niet op ons oude adres en niet op ons nieuwe adres, terwijl we in delfzelfde gemeente gebleven zijn...