paard op de weg, pfff

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    heb me toch weer wat meegemaakt!
    Kwam van de stad terug en zie ineens auto's uitwijken, ik remde al af! en wat zie ik tot mijn grote schrik... een paard!
    ik dacht stoppuh!
    dus ik auto verderop langs de kant en terug lopen maar het paardje was erg bang dus ben op een afstandje blijven staan en heb het paard op mij af laten komen {was ik ff blij dat ik ervaring heb! en kyana niet bij had!} maar paardje vond dat wel eng en deed een beetje schuw dus heb weer 2 stapjes terug gedaan en weer me hand uitgestoken en op me af laten komen. Toen werd het paardje minder bang en kan ik hem rustig aaien en vasthouden, heb het paardje dus ook vast gehouden onzer zijn hoofd.... en ben tegen hem blijven praten en aaien. Gelukkig zag ik verderop mensen bij een boerderij staan en die leken opzoek naar hulp. Hun kwamen dus ook vrij snel naar mij toe gelopen, heb hun wel even heel duidelijk gemaakt in het gezichtsveld van het paard te komen want hun benaderde het paardje van achter en het paard was al zo angstig! gelukkig "luisterde" ze vrij snel en kwamen van opzij naar het hoofd van het paard... pieuw ik was in ieder geval niet meer alleen! later kwam een man aangelopen met een touw wat hij even om het paard wilde gooien. heb meteen het touw afgenomen en het heel rustig om het hoofd gelegd, hierna liep het paard heel makkelijk mee! man man man er ging toch wel door me hoofd wat ik zou zien als het paardje op hol zou slaan, maja ik moest iets doen!
    nou we hebben het bij iemand achter in de tuin gezet en heb gevraagd of hun de politie konden bellen, eerst zouden ze het gewoon afwachten maar heb ze toch wel op het hart gerdrukt het wel te doen! zei die man; wat moet ik dan zeggen? hallo politie ik heb een paard gevonden? Ik zeg; ja bijvoorbeeld ja!
    later liep ik terug langs de rijksweg en stopte een man en riep of het gelukt was, blijkbaar een van de heren die me even geholpen had!

pff was wel schrikken hoor...
    maar ben blij dat het goed is afgelopen....

sorry voor het lange verhaal maar dat ben ik wel ff kwijt!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Zo dat is inderdaad wel even schrikken zeg! Wat goed dat je zo gehandeld hebt.

3. Jeetje, goed gedaan zeg. Goed dat je daar al ervaring mee hebt. Ik zou ook gestopt zijn, maar kan echt niet met paarden omgaan ;)

4. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    pff ben er nog steeds een beetje hyper over.
    maar goed dat kyana niet bij had anders was ik niet gestopt!
    maar het is zo moeilijk te voorspellen hoe paarden reageren... ik moest er niet aan denken dat ik een ongeluk zou zien gebeuren....

5. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik had dit vorig jaar met een kat... je mocht maar 30 op die weg en was er een ''stoere gast met een stoere auto'' die wel even 80 ging rijden... ik zie een kat over de weg springen.. die gast heeft hem aangereden... die beelden van de kat krijg ik niet meer uit mijn hoofd, ik barstte in huilen uit.. jongen snel uitgestapt en andere mensen de politie gebeld en dierenambulance, helaas voor die kat te laat...

maar iig terug on topic: ik snap niet helemaal hoe je een paard kunt laten ontsnappen zeg maar.. niet goed het hek op slot gedaan? :( gelukkig is het paard en de rest ok.. ik vind het iig heel dapper van je

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    moesje
    tnxx
    en voor een kat was ik denk ik niet gestopt. ik heb geen idee hoe die reageren.. maar zag het al helemaal voor me in de krant; mand verongelukt door loslopend paard! had ik me echt aangetrokken dan!

7. sunflower

sunflower Actief lid

3 jul 2007
    338
    0
    0
    Provincie Groningen
    He anniek!

Wat super dat je gestopt bent! En dat je het paard hebt kunnen vangen! Helaas weten wij er alles van als een paard over de weg gaat! Het is ons ook eens gebeurd en ze dan weer rustig krijgen is niet makkelijk! Toppie van je!

Is het paard weer terug bij zijn eigenaar nu? Of weet je dat niet!

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Tja dat zal echt niet zo zijn als "ik deed de deur open en t paars kwam me voorbij gerend" Zoals bij honden (naja...sommigen....die van mij bvb voor ze "geholpen" was :rolleyes:)

Misschien is ze wel van iets geschrokken voor de aan de wandel is gegaan en over n hek gesprongen. De meeste doen het niet maar KUNNEN wel goed springen.
    Hopelijk is t paardje nu weer bij de eigenaar en heeft die gevonden waar door dit gebeurt is en is dat verholpen. Wil je toch niet aan denken wat voor ellende er van kan komen :(

Weet niet wat ik gedaan had hoor... Heb wel wat ervaring met paarden maar om zomaar zondermeer op n vreemd paard af te stappen die toch al angstig is... Heb veel respect voor die hoeven en tanden dan op zon moment ;)
    Knap van je dat je het er zo goed vanaf gebracht hebt!

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tnxx, voelt niet als knap hoor maar wel lief dat jullie dat zeggen! was eigenlijk gewoon me doodgescrokken.

wbt het paard ben er net langs gereden en het staat nog bij de mensen ewaar we het neergezet hebben. eigenaar heeft het dus nog niet gemist!

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    knap van je!

ik heb het wel eens van de andere kant meegemaakt: ik was in het bos gaan rijden met mijn (oh zo brave) paard. hij schrok ergens van, ik viel eraf, en daar schrok hij weer zó van, dat hij in volle vaart richting huis vertrok... echt zooo eng, want hij moet dan twee drukke wegen over!

gelukkig is alles goed afgelopen, en had ook iemand 'm gevangen bij die eerste drukke weg (die hij dus blij over was gestoken :confused: ). moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren! je zal blij in je autootje rijden en er steekt ineens zo'n enorm beest in volle vaart over....

ben dus ERG blij met mensen zoals jij: zo heb ik ook mijn lieve beestje weer veilig terug gekregen.

dikke pluim voor jou! :D

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    dankje lien
    lief dat je dat zegt...
    het was geen groot paard hoor, een pony
    leek in het donker beetje op een ijslander.
    maar goed schrikken was het wel en ik was blij dat ik kyana niet bij me had.

12. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    wat goed van jou. was zonder jouw hulp waarschijnlijk heel anders afgelopen?

13. Een echte dierenvriend noem ik dat,super!
    Als ik zo iets voor mijn ogen zie gebeuren stop ik ook.Heb 2 weken geleden een oud hondje samen met een andere man van de weg gehaald.
    Hij was niet betrouwbaar en had duidelijk pijn en liep verstrooid over de midden lijn van een drukke weg.
    Mijn dochtertje zat wel in de auto en heb de auto in de berm-fietspad geparkeerd en ben het hondje gaan redden(slechte mamma he)
    Andere meneer heeft hem mee genomen omdat ik een hondje wat probeerd te bijten echt niet bij mijn kindje achter in de auto ga zetten.
    Maar hoeveel mensen er om het beestje heen rijden!Als niemand stopt dan word hij binnen de kortste keren aan gereden.

Ik vind het super van je,dat verdiend een pluim.

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    vlindertje, bedankt!
    ik moest er niet aan denken dat dat paard iets zou gebeuren. ik had niet willen meemaken dat het beestje de weg op was gerend. daarom was ik ook zo voorzichtig en toen ik hem eindelijk vast had dacht ik; tja sta ik hier in me uppie!

maar wat ik niet snap, die mannen die ik dus op een gegeven ogenblik zag kwamen dus naar me toe en hadden auto's laten stoppen en gebaarde, hun liepen verder richting mij en paardje en toen trokken die maloten weer al gekke op! grrr als het gekund had had ik ze zo een knal kunnen verkopen.
    maar goed het is gelukkig goed afgelopen

15. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    achja, de meeste weggebruikers zijn onwijs lomp met paarden. even 'grappig' toeteren als ze je passeren, echt zo dicht langs je heen rijden dat ze je bíjna raken, vrachtwagens die nét als ze langs je rijden de remmen ontluchten... :rolleyes:
    ik ken ze ondertussen allemaal wel. heeeeeel irritant, en lévensgevaarlijk!

er is ooit zo'n campagne geweest: 'weet wat je doet als je ene paard ontmoet', was een goed initiatief. maar wegens geldgebrek is die heel snel alweer gestopt, jammergenoeg.

ik ga te paard als een soort Kerstboom verkleed de weg op; alles reflecteert en knippert aan álle kanten. ben ooit namelijk met mijn oude paard aangereden (lipe gelukkig met een sisser af) en dat wil je dus niet nóg eens meemaken...

maarja, lompe, domme mensen houd je toch. dus zelf uitkijken en helpen waar nodig is het enige wta je kunt doen, denk ik.

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Er zijn ook mensen die het ontzettend lollig schijnen te vinden om een willekeurig hek van een willekeurig weiland open te zetten, met alle gevolgen van dien :( Zo hòeft het niet gegaan te zijn natuurlijk, maar het gebeurt echt...

Ts, gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Het is de afgelopen tijd al vaak genoeg ontzettend mis gegaan..Toppie van je :thumup:

17. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ja inderdaad, vandaag bij ons dus.. Wij hebben 1 paard dat er heeel heel slecht uit ziet, gered bij een handelaar waar ze in een donker hokje stond "te verteren" Tegenwoordig zit ze onder dierenarts behandeling en op een speciaal dieet, maar ze komt niet meer zo snel aan, gewoon omdat ze al wat ouder is en de bloedwormen haar helemaal hebben opgevreten. Ze heeft dus tijd nodig om te herstellen.
    Mensen hebben hier moeite mee, we hebben meermaals de dierenbescherming en de politie over de vloer gehad omdat er klachten waren. Allen met dezelfde conclusie, deze mensen doen alles om dit paard te helpen. Alle andere paarden zien er ook gewoon goed uit.
    Anyway, vandaag kwam ik terug van een wandeling met de honden, zie ik dat de weide openstaat. Naast het hek hing een briefje: iemand als jij verdient geen paarden verzorg ze of laat ze gaan (in het Frans, we wonen in Franstalig Belgie)
    Godzijdank zijn mijn paarden te lui om een stap te zetten en stonden ze heerlijk bij hun baal hooi te eten. Politie gebeld en aangifte gedaan, maar omdat we in de middle of nowhere wonen heeft niemand wat gezien. Nu hebben we webcam beveiliging geplaatst, en de politie heeft een waarschuwing vastgemaakt aan het hek waarop staat dat het paard onder medische behandeling staat en dat het met rust gelaten moet worden.
    Voor hetzelfde geld waren ze de weg op gegaan, ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn!

Anyway, goed gedaan hoor, ik had denk ik hetzelfde gedaan, ben ook wel eens op de paardenmarkt voor een compleet doorgedraaide merrie gesprongen die ontsnapt was om dr halstertouw te grijpen. Gelukkig had ik dr, anders waren er serieus ongelukken gebeurd!

18. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    fiene
    nou nou wat mensen al niet schrijven! van 1 kant wel begrijpelijk omdat het paardje er zo mega slecht uitziet! maja hun weten niet dat jij er alles aan doet... maar een hek open maken! pff hoe halen ze het in hun hoofd, bel dan gewoon de politie!

19. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Er hangt een heel groot bord in 4 talen aan de weidepoort waarop staat dat ze onder medische behandeling staat, dat ze een medische dieet krijgt en dat voeren dodelijk kan zijn. Toch lezen de mensen niet en doen ze maar gewoon..

20. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Goed gedaan zeg! een heldendaad! :D wel een verhaal voor op hart van nederland!.

groetjes Femmy

Deel Deze Pagina