Oke sorry, weer een eettopic van mijn kant, maar ja kreeg de afgelopen tijd ook heel wat eters. Maar dit is toch wel het belangrijkste: op onze trouwdag komt iedereen eerst hier lunchen, ongeveer 15 volwassenen en dan 4 kinderen van: 7,4,2,2 Wat is nu lekker en ook feestelijk om te maken/bestellen?? Ik hoop op veel originele en lekkere suggesties. alvast bedankt! p.s. terwijl wij met de fotograaf op locatie zijn, zijn mijn vader, zusje en zwager hier om van alles klaar te zetten, zij hebben hier zo'n 2 a 2,5 uur de tijd voor. Dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Ik weet niet waar je van houdt en hoe groots je wil uitpakken. Als je het zelf gaat maken, hou er dan wel rekening mee dat je er op die dag zelf niet aan toe gaat/wil komen en dan moet je dus mensen hebben die 's ochtends broodjes of wat dan ook voor je willen gaan smeren. Wij hadden het zelf heel eenvoudig (ivm bruidstaart na de plechtigheid en diner en feest), gewoon broodjes met kaas/kipfilet/rookvlees, sap, melk, fruit, maar daar zijn mijn vader en zusje toch nog wel een uur mee bezig geweest. Maar goed, wat je kunt doen: broodjes (bestellen bij de bakker) met luxe beleg (gerookte zalm, gerookte paling, luxe ham, oude kaas, salades) - vaak kun je dit soort schotels ook bestellen bij een cateringbedrijf en als je een beetje een goede zoekt is dat echt heel erg lekker, en duur puntjes hartige taart/quiche gevulde wraps (zalm, gerookte kipfilet) rauwkost champagne versgeperste sapjes Als afsluiter fruit, of luxe chocolaadjes, met koffie/thee volgens mij zijn de mogelijkheiden vrijwel eindeloos.... Wat wij nog wel hadden gedaan is servetten laten drukken met onze namen en datum en dat zag er echt heel leuk en luxe uit...was via zo'n bruidswebshop.
eylem, mijn vader, zusje en zwager zijn hier de 2 uur dat wij met de fotograaf op locatie zijn en die verzorgen van alles. Ik zal dat er nog wel even bijzetten in de openingspost. Bedankt.
Broodjes en een grote pan soep [ dat hadden wij toen we 4 jaar geleden trouwden] en dat ging super goed. En s avond bij de receptie voor de geen die er de hele dag bij waren . Koud buffet , mocht je daar ook nog ideeën voor nodig zijn.
Wij hebben bij fons dekkers besteld. (omgeving Roosendaal) Pakkettenoverzicht | Fons Dekkers - Catering Services En dan brunchbuffet C. Wij hadden voor 11 man besteld en waren met 13 man, en nog was het veeeel te veel. Maargoed, je kan hun lijstje ook gebruiken om ideeen op te doen en het zelf te maken.
Ik zou voor een lekkere high tea gaan aangevuld met wraps en sandwiches. Dus: AArdbeien met choco dip Brioche met roomkaas brownies gesorteerde Petit Fours scones met roomboter en jam Sandwiches/ wraps met gerookte zalm, kip en rookvlees quiche 2 soorten (toch een lekker warm gerecht erbij) Fruitsalade eventueel vruchten yoghurtjes Bonbons/ luxe koekjes lekker bij het natafelen op etageres Voor aanvang high tea een feestelijke toost met prosecoo of cava het meeste van de High Tea kun je kant en klaar kopen en hoef je soms alleen af te bakken. Maar dat kan ook thuis in de ochtend. De sanwiches en wraps moeten dan alleen zelf gemaakt worden. Vreselijk simpel dus en super lekker. Ook weer eens wat anders als soep, salade, een broodje en een kroket
Ik zou ook voor high tea gaan. Allemaal lekker hapjes (hartig en zoet) en hoeft idd niet ingewikkeld te zijn (scones of muffins oid kun je gewoon halen bij de bakker, sandwiches zijn zo gemaakt, mss wat toastjes met brie oid).
leuk nog meer reacties. Soep en brood alleen vind ik niet feestelijk genoeg. Ik doe het er wel bij hoor, want het is wel lekker als lunch natuurlijk. Maar daar zoek ik dus nog aanvullingen op. gebakje: bedankt, ik zal de lijsten eens bekijken. Ik vind ze best duur?? augustus, das ook een leuk idee idd.
Ze zijn idd wel duur, als je het vergelijkt met zelf maken. Ik moet zeggen dat wij met 13 man waren, ik voor 11 besteld had (192,50 euro), maar ik had makkelijk voor 9 kunnen bestellen. Voordeel was wel dat ze het leverde met bestek en soepkommen. Want die had ik zelf niet genoeg gehad. Ik er zelf geen werk aan had, en ze het keurig om 12.10 uur bezorgde ( ik had rond 12 uur afgesproken)
een soort high tea, ik heb zoete broodjes en cupcakes en gewone broodjes, krentebollen, worstenbrood en sandwiches. En dan allerlei soorten beleg, melk en sappen. Ik heb expres maar geen soep gedaan, met al dat geknoei op iedereen zn mooie kleren
Goed idee! weer een tip voor ons zelf al we gaan trouwen volgend jaar! In iedergeval alvast een mooie dag toegewenst!
Wij gaan in november op een dinsdagochtend trouwen en willen het klein houden. Ik wil ook een lunch bij ons thuis organiseren en dacht ook aan een soort high-tea. Leuk topic dit, dus ik lees mee!
Wij hebben bij een cateraar heerlijke luxe broodjes besteld en zelf verse sapjes (die glazen flessen van AH) en andere drankjes geregeld. We hadden 's avonds een diner ook bij mijn ouders in de tuin (nou ja, het regende, dus overdekt...) dus alles was al versierd en de tafels netjes gedekt enzo. Ik had denk ik geen zin in zoet gehad, maar dat is persoonlijk!