Ontbijtkoek geven, niet laten braken en da bellen. Mijn hond heeft een keer een make -up spiegel opgegeten (uit mn tas gejat) en nog 1000 andere dingen en eigenlijk moet ik ze altijd ontbijtkoek geven. En ik heb standaard parafine in huis, dat laxeert en verdoofd iets, zodat het niet pijn doet als ze poepen, succes!
Hoihoi, Sorry, even niet gereageerd, was naar de da, daarna eten etc.. Bedankt voor alle reacties! Braken leek me idd niet zo'n goed idee, en natuurlijk heb ik niet gewacht met de da bellen,, maar moest wel wachten tot vriend met auto thuis kwam om daar langs te kunnen. Met een kind van anderhalf, zonder buggy (lag nog in auto) en met een retesterke hond van 30 kilo in de bus en lopen zag ik niet echt zitten. De da heeft hem helemaal gecheckt en bevoeld maar dacht dat het wel los zou lopen. Moet hem goed in de gaten houden maar hij verwacht geen gevolgen. Enorme opluchting dus!! Was echt ff in paniek, ben zo gek op onze hondenbeesten! Iedereen super bedankt voor jullie reacties!
Een van mijn honden heeft een jaar geleden trommelstokjes opgegeten. Niet laten braken (nooit doen bij gif en grote of scherpe objecten, hout kan gaan splinteren) en heb echt veel ontbijtkoek gegeven, dan kapselt het mooi in. Toen kreeg hij enkele dagen verstopping en moest aan het schapenvet. Na ruim een week (!) kwam de handel er pas weer uit!
Zo tis alweer even geleden, wilde nog even laten weten dat alles helemaal goed gekomen is. Nogmaals bedankt voor alle reacties en tips!
Fijn dat het goed is gekomen!!! Even ter info, Nooit laten braken door middel van zout, dat is levensgevaarlijk.
Waarom niet? Gaat het dan om het braken of specifiek om het zout? (goed om te weten voor een eventuele volgende situatie!)
Even gevraagd aan de dierenarts (mijn man). En nee, niet laten braken met zout. De kans is groot dat het beestje niet braakt en dan vergiftig je de hond met het zout. Nog veel gevaarlijker...