Help hond (husky) vertoond dominant gedrag..

Discussie in 'De lounge' gestart door Monique1985, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Ik denk dat winter er weinig mee te maken heeft aangezien ze al decennia hier worden gefokt. Het is meer beweging wat ze vaak missen.

2. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Dat klopt. Beestjes rennen normaal kilometers.

Als de husky niet zijn ei kwijt kan, kan ie raar gedrag tonen.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    de husky van mijn papa (helaas overleden) deed dat ook....bij mijn papa in huis als mijn dochter en wij langs kwamen ging hij tegen de tas aan plassen bijvoorbeeld! Ook pure dominantie.... het ging over na een paar weken en negeren....

Wat ook hielp was om bij binnenkomst hem niet te aaien meteen..maar hem te laten wachten zodat hij zijn plaats leerde.... Maar ja dat was bij een andere in huis. Hoe het met een eigen husky in je huis zit weet ik niet precies....kan je niet een gedrags dieren therapeut raadplegen hierover? Ik weet dat die er zijn, we hebben er in gekeken met onze kat die de jongste aanviel...heb zelfs een mail vrijblijvend gestuurd met de vraag of ik langs moest komen ervoor of dat ze toevallig tips had....

Kreeg een hele lieve mail terug van die praktijk dat eigenlijk ze geen consult over de email deden maar dat ze wel de tip hadden om de kat niet apart te zetten of buiten en samen met de jongste de kat aan te raken er aan te laten ruiken. (nu is een kat heeeel anders natuurlijk!!)

maar het hielp wel, ook de tip om haar te steriliseren....en dan het een half jaar te geven hielp heel veel. We zien nu een andere beestje!!

Dus misschien toch eens kijken voor castratie.....bij zeer dominante honden kan het een uitkomst zijn hoor. En husky's zijn heel erg moeilijke en dominante dieren.....

4. blub29

blub29 Actief lid

14 jan 2014
    109
    0
    0
    Dat bedoelde ik ook met lekker in de tuin en uiteraard veel wandelen husky s zijn prachtige beesten met veel gevoel en uiterst temperamentvol vaak laten ze dit soort gedrag zien als ze beweging te kort komen

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Het hangt ervanaf hoe temperamentvol je husky is...als het een echte volbloed husky is daar heb je ook verschillende honden in..zo was de hond van mijn vader heel rustig. Maar de moeder uit het nest waar hij vandaan kwam was juist heel jachtig en snel uit haar doen....

Is het een echte husky of een malamute?

6. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op cursus gaan en actief met hem gaan zijn en dan bedoel ik serieus de sleehondensport of per dag een uur naast de fiets laten rennen.
    Mensen die ik ken hebben hun husky altijd buiten.

7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik heb je een pb gestuurd. Met daarin een naam die je waarschijnlijk wel verder kan helpen.

Deel Deze Pagina