hoi nou de titel zegt het al. mijn dochter word in febr. 3 jaar en bijt nu al nagels. ik weet dat er voor volwassenen van dat spul is wat je op nagels kan smeren maar is dat ook geschikt voor kinderen?? ik vind het zo'n raar gezicht en ik zou ook niet weten van wie ze dat heeft. wie herkent dit ook en heeft tips voor me?? alvast bedankt
Ik zou even bij de drogisterij vragen of er wat voor is. Ik weet niet of het geschikt is voor kinderen en ik weet ook niet of ik dat zelf al zou doen bij zo'n ukkie. Komt het niet door de spanning omdat er een broertje of een zusje aan komt, sinterklaas, kerst...? Of doet ze het al veel langer? In ieder geval; succes!
joh wat toevallig, Want ik betrapte mijn zoontje er een paar dagen geleden op dat ie aan het nagelbijten is. en ik houd zijn nagels toch best kort. Wist ook niet dat ze dat zo jong al konden doen. Ik lees dus mee om te kijken of er iemand is die een oplossing heeft. Mijn man is namelijk echt een chronische nagelbijter. Heeft geen nagel meer aan zijn vingers. Is alleen maar eelt Dus hoop niet dat onze kleine ook zo word!
van me zelf weet ik dat dat spul voor op je nagels totaal niet werkt, ik ben ook een nagel bijtster en ik bijt er dwars door heen.
Ja, misschien een beetje gekke reactie, maar ik lees ook van die boekjes die dingen holistisch verklaren. Toevallig was ik zelf ook een nagelbijter, vanaf jongs af aan, tot ik dit las. Nagelbijten staat voor ingehouden agressie, je vreet liever je nagels op, dan dat je iets laat blijken.(binnenvetters) (Voor Mamzie: Vaak hebben nagelbijters ook zwak of ontstoken tandvlees.Check dit eens bij je man) Ik ga nog een stapje verder: Het schijnt ook te maken hebben met de relatie tot de ouders, wellicht onbewust ingehouden woede? Overigens zegt dat niets over jullie als ouders, maar is het iets in het kind zelf. Als ouders doe je zo goed mogelijk je best, maar perfectie bestaat niet. En kinderen zijn juist heel erg intuitief. Nouja, zweverig misschien? maar soms weet je het maar nooit. Ik weet dat dit soort dingen vaak verkeerd over komen, maar het is juist positief bedoeld hoor en zeker geen aanval.
hmmm zeker iets om over na te denken. Dankjewel loco1 ! Mijn man heeft idd wel gevoelig tandvlees. Ik trouwens ook ( en bijt ook nagels, gelukkig niet zo erg als hij ) En hij is echt een super binnenvetter. Geldt dit allemaal trouwens ook voor nagel-trekkers? Want ik doe dat vaker dan bijten zeg maar en mijn zoontje ook. Ik maak alleen maar een stukje los met mijn tanden en de rest pulk ik eraf. En merk dat mijn zoontje dat ook meer gaat doen ipv echt het kluiven op de nagels.