Help... hopeloze kat... Wie weet raad?!?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Gezond, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

Sarah84
    Bij deze woning heb ik de mogelijkheid in ieder geval niet. Ik heb de plannen om te verhuizen en of het bij die woning mogelijk is een ren te maken weet ik niet... Zal ik eerst moeten bezien...
    Maar tot aan die tijd is een bench volgens mij niet erg hoor... Het gaat alleen om de tijd dat we er niet zijn en als we slapen...
    Als we er zijn ligt ie heeeeeerlijk op schoot te spinnen en koppies te geven en ons liefdevol bijten omdat ie toch niet genoeg aandacht krijgt volgens meneer ondanks dat we hem al een kwartier zitten te aaien ;)

En je hebt ook wel gelijk hoor... eigenlijk moet ik me ook geen barst aantrekken van mensen in mijn omgeving... Maar ik ben er inmiddels wel achter dat mensen niet geïnteresseerd zijn in waarom iets gebeurt... Dat vullen ze liever zelf in... Das veeeeeel spectaculairder en dan heb je een reden dat je iemand zwart kan maken...
    Dus ik hou het maar even voor me...

Hij doet het idd zelf... en hij beseft echt compleet niet dat je steeds naar de dierenarts moet en steeds geopereerd moet worden als je dingen eet die je niet kan eten...

Moby
    Ik ga hier de tuin dus ook niet meer afzetten... Ik hoop binnenkort te verhuizen...
    En ik ben het met je eens hoor... Een ander hoeft geen last van mijn kat te hebben... En als katten loslopen in de buurt hebben anderen er gewoon last van want ze poepen en graven alleen bij de buren...

Dierenarts vond het ook een prima oplossing... In de bench! Voor zijn eigen bestwil...
    Dus tja... we moeten zien hoe het loopt... Gelukkig zijn de birmaantjes wel rustig van karakter...

Ik vind het zo een interessant onderwerp... Het Picagedrag... dat ik een dierenarts ga vragen er een artikel over te schrijven. Ik zit in het bestuur van een kattenvereniging en het is een mooi item voor in het clubblad...
    Ik had hier dus ook nog nooit van gehoord.. en ik denk veel meer mensen niet...

Ik heb echt wat van je geleerd... En daar ben ik echt heeeel blij mee... Want een kat met Picagedrag drijft je tot wanhoop.. zeker als je niet weet wat het is...

Kaja wordt steeds geopereerd omdat het vreemde voorwerp zorgt voor een obstructie (verstopping idd). Hierdoor ontstaan er een aantal problemen. De kat heeft een vol gevoel en zal dus niet eten. Hierdoor kan een kat leverproblemen krijgen en helemaal niet meer willen eten. Daarnaast kan het voedsel ook de plaats niet passeren. De obstructie moet zo snel mogelijk verwijderd worden aangezien een kat natuurlijk afvalt wanneer hij niet eet en het belangrijkste is nog wel dat op de plaats van de obstructie de darmwand zwak wordt en geperforeerd raakt of scheurt. Hierdoor komt de inhoud van de darm in de buikholte terecht waardoor een kat buikvliesontsteking oploopt en zal sterven. Dit kan vrij snel gebeuren.

Wanneer een kat een normaal werkende darm heeft kan je geluk hebben dat het er zo uitkomt of dat je het met isogel of laxapast bijvoorbeeld uitkrijgt. Bij Kaja lukt dit niet en daarom is het steeds operatief. Ook komt er bij dat wanneer een kat eenmaal geopereerd is aan de darmen de plaats van de aanhechting vaak littekenweefsel vertoont en de darmdoorgang dus versmald waardoor vreemde voorwerpen minder ruimte hebben om er langs te kunnen komen...
    En je wilt niet dat zo een aanhechting gaat scheuren omdat je dan weer met die buikvliesontsteking zit...

Dus vandaar de operaties...

In totaal zit ik nu op € 1500,00.

Puzzcat24

Nee helaas heeft ie het zelf idd niet door... Het is een beetje een dom katertje ;)
    Castreren helpt jammer genoeg niet volgens de dierenarts...
    Kuikens (rauw eten) te eten geven is in Kaja's geval ook niet handig overigens... Hier zitten nl. allemaal botjes in wat voor Kaja dus ook niet goed is...

De dierenarts dacht ook dat voor nu eerst de bench de meest ideale oplossing is...

We moeten zien of het werkt...

Ik ga me straks bij witjesverzendhuis op internet even een mooie uitzoeken en dan hopen dat ik hem morgen al kan halen...

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Update Kaja
    Vanmiddag om 15.30 uur kreeg ik het verlossende telefoontje...

Kaja was met succes weer geopereerd... Er is het volgende uit zijn darmpje gehaald: een paar stukjes rubberen slangetjes of zoiets en een pluche staartje van Pip van de Woezel en Pip mobiel....

Hij was al wat aan het wakker worden en morgenvroeg om 08.00 uur moet ik weer bellen...

3. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Sterkte meid...
    Jeetje is niet niks dit

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dank je...

Het gaat je zeker niet in de koude kleren zittten...

5. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Ik ben niet Moby, maar de vriend van.

Maar ik dacht laat ik ook eens iets schrijven.

Onze Floris (die dus met picagedrag) hebben we overgehouden van een nestje wat we van straat hebben geplukt. Om de een of andere reden is hij bij ons gebleven terwijl hij eigenlijk naar een ander huis zou gaan, we zouden maar 1 extra kat naast onze 2 katten houden. later begon het pica gedrag en ik kan je wel een beetje gerust stellen, wij hebben ons ook aan weten passen hoor.

Bij heel veel mensen zou Floris bij de dierenarts eindigen en daar voorgoed blijven.

Om te beginnen een jonge kat is altijd een ramp, hij kreeg bij ons al snel de naam "rat" (we zeggen het maar menen het niet echt hoor) want alles ging eraan. hij zat toen i jong was 's avonds en 's nachts op een kamer bij de andere katten waar een bankje stond met heel veel kussens....die bank en die kussens zijn er nu dus niet meer. Maar later tegen de tijd dat we van het picagedrag hoorde was
    Floris al weer wat ouder en toen waren de problemen al echt wat minder. We hebben hem toen een tijd dagenlijks elke avond moe gemaakt, achter een rood draadje aanrennen draaide zijn hele leven om. Op dit moment valt het allemaal wel mee wij hebben ons aangepast aan hem, en tja als je een dier hebt moet je de gevolgen dragen, toch....vinden wij ook hoor.

Floris komt nu het vaakst van alle andere katten bij ons kroelen en hij is ECHT SUPER lief voor ons dochtertje, Want hij is niet agressief ! , en Floris heeft nog nooit in huis geplast!, hij heeft gewoon veel energie..
    Dus als ik een goede raad moet bedenken....
    Richt je woning in zodat je een hele lange tijd vooruit kan (bekende dingen worden niet opgegeten, nieuwe wel?), Zet de kerstboom buiten, Wen eraan dat de bank niet volstaat met kussens...enz
    En onthoud later dat je geen kat hebt die het hele huis onder plast en .... en dat als je onverwacht visite krijgt jou huis altijd opgeruimd zal zijn.

p.s. Speelgoed went i ook wel aan, wij hebben gewoon 2 grote plastic bakken in de kamer staan waar onze dochter 's avonds netjes al haar speelgoed en knuffels in stopt.

Ik hoop dat het jullie ook gaat lukken, maar ik begrijp dat je het moeilijk vind.

Veel succes Gert-Jan.

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik heb geen katten, en ook geen verstand van katten. Dus wat ik nu zeg zal misschien helemaal nergens op slaan maar toch wil ik het even voorstellen.

Bij honden die alles kapot bijten zijn toch van die balletjes ed te krijgen wat niet kapot te krijgen zijn. Is dat misschien geen optie voor julie?

Nogmaals, ik heb geen katten, en er ook geen verstand van. Dus wanneer dit nergens op slaat wat ik hier zeg, kan je dit bericht als niet verzonden beschouwen ;);)

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

hoi hoi...

Op zich is dat natuurlijk een optie... Maar het punt is dat mijn kat alle andere dingen in huis opvreet... Kussentjes, pluche beesten etc...

Speeltjes heeft ie voldoende... Ook een krabpaal heeft ie.... en aandacht krijgt ie volop...
    En het is een schat van een beest... aanhankelijk en een echte lieverd...

Dank je wel voor het meedenken VeraenJoy...

Deel Deze Pagina