Hier had ik niet aan gedacht terwijl ik het zelf ook gebruik haha. Maar de buren gebruiken ook die hout reiniger om te dweilen en die hebben een ontzettend mooie vloer.
Ik dweil de vloer met zon spulletje van Pallmann, magic oil care. Je moet dat met zon schapenvachtje waarvan hier al een plaatje tussen staat heel nat aanbrengen. De eerste keer dat ik het gebruikte deed ik het ook niet goed met zulke vlekken tot gevolg. Heb de schuurder opnieuw moeten laten komen om het op te lossen.
misschien idd nog niet droog genoeg zodat de olie er daardoor op bepaalde plekken op blijft liggen of daar is meer olie gebruikt dan op andere plekken lijkt me. ik heb zelf ook een geoliede vloer maar dweil echt met van alles hoor zonder dat ie verpest is. olie gaat er ook maar heel zelden op
Dit gebruiken wij ook op onze houten vloer. Ik denk dat je te snel geolied hebt. Toen wij bij de verhuizing de vloer lieten reinigen en olie-en heeft er 2 a 3 dagen tussen gezeten.
Dames, ik weet nu hoe je het schoonmaakt. De vloer is maand geleden opnieuw geschuurd en in de olie gezet. Van de week dacht k met me stomme hoofd ( gemakzucht? ) even snel stomen erover heen. En dat zag er pico bello uit! Helaas vertelde me man toen dat k mogelijk de olie laag eraf heb gehaald toen hebben we samen met een doek eeoverheen gepoetst. En zoals je op de foto kan zien zie je gwn vlekken waar je wel en niet hebt geolied. Ben er vandaag met een dweil ocerheen gegaan maar het zijn toch echt olie vlekken! Buiten het feit opnieuw laten schuren en olien (800-1000) hoop ik goedkopere tips te kunnen krijgen Is t mogelijk gewoon eroverheen weer te olien opnieuw met de juiste doek?
opnieuw schuren lijkt me niet nodig. als je nu opnieuw olie gaat smeren denk ik niet dat je het probleem oplost omdat de vloer al net geolied is en dus grotendeels al 'verzadigd' is. na een paar weken trekken de vlekken zelf wel bij en dan kan je als het straks weer tijd is de vloer goed doen.
Ik zou of contact opnemen met het bedrijf waar je het hebt laten schuren/oliën of zoals hierboven staat nog even afwachten wat de vloer over een paar weekjes doet.
Als de vloer hier net in de olie is gezet 'pakt' het dweilen niet op die plekken. Kan het niet zoiets zijn? Ik denk dat bellen naar het bedrijf inderdaad niet verkeerd is.. Ontzettend balen zeg!
Jezus wat balen! Ik zou vooral even niet te veel doen, hoe graag je het ook nu direct op wilt lossen! Het bedrijf bellen dat jullie vloer heeft behandeld lijkt me een slim plan, uitleggen wat er gebeurd is, dan kunnen ze je hopelijk goede tips geven.
Thnx dames ga van de week gelijk even bellen geef het even de tijd tot donderdag dan is het een week geleden en probeer het dan te dweilen weer en anders bel ik gewoon. Betreft de verzekering wat kan die voor mij betekenen wij zijn zo stom geweest om het te doen..
Bij de meestinboedel verzekeringen kun je eigen schuld meeverzeker voor een paar euro. Misschien had jij dat ook? Anders een idee voor de toekomst
Tijdens het warme weer een paar jaar geleden had ik een bloempot op de grond gezet met handdoeken eronder. Helaas is er toch vocht in de vloer getrokken. Onze gehele vloer is opnieuw geschuurd en geolied, op kosten van de verzekering
Nou ben benieuwd! Morgen komt hij kijken en anders vrijdag! Hij gaat het gelijk proberen op te lossen hoop dat het geen dure grapje wordt.