Ik ben tijdens de zwangerschap in totaal zo'n 20 kilo aangekomen. De laatste 5 daarvan zijn echt in het laatste stukje erbijgekomen en was volgens mij voornamelijk vocht! Toen ik een week na de bevalling op de weegschaal stond, was ik nog ongeveer 5 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap. Nou ben ik benieuwd of dat een beetje gemiddeld is en hoe dat bij anderen is! Ik ben van plan de zomer een beetje af te wachten hoeveel er vanzelf nog afgaat (ook misschien door de borstvoeding) en dan in het najaar eventueel wat fanatieker te gaan lijnen/sporten.
Ik was 10 kilo aangekomen en twee weken na de bevalling was ik er weer 8 kwijt. Ik hoop door de bv nog zeker 5 kilo te verliezen, mag best wat lichter worden dan voor de zw.
Ik ben 8 kilo aangekomen tijdens mn zwangerschap, 2 weken na de bevalling was ik weer op mn eigen gewicht en nu, een maand na de bevalling zit ik zelfs 2 kilo onder het gewicht van voor de zwangerschap.
Ik was ongveer 12 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap, een week na de bevalling (ik geef wel bv) kon ik mijn eigen kleren weer aan en inmiddels staat de teller op -9 kilo. Ik ben vanaf het hoogtepunt van vlak voor mijn bevalling tot nu toe dus een kilo of 20 kwijt. Wel let ik op mijn eten en ben ik weer beetje bij beetje met sporten begonnen.
Ik 25 kilo aangekomen, na 8 weken alles er af. En daarna viel ik nog meer af spontaan. Zeg maar. Moederschap maakte mij mager.
Bij mn eerste zwangerschap ben ik 15 kilo aangekomen en dat is er nooit meer afgegaan. Nou ja, waarschijnlijk is er vlak na de bevalling wel wat afgegaan, maar later weer bijgekomen. Het moederschap maakte mij niet mager maar juist dik, vanwege onregelmatig en ongezond eten. En ik werkte op kantoor en kreeg veel te weinig beweging ('s avonds compleet afgemat, dus sporten kwam er ook niet van). Bij mn tweede zwangerschap 15 kilo erbij, na 1 dag 6 kilo eraf, na 3 dagen 9 kilo en na 1 week 11 kilo. Daar ben ik nu blijven hangen, de overige 4 is dus nog blijven zitten en ik ben hard aan het werken om die eraf te krijgen. En dan mogen er nog wel minimaal 10 af!
Ik was voor de zwangerschap al erg veel aangekomen, stress stress stress.... Dit omdat het zwanger worden niet lukt, ik aan de hormonen moest, en daarnaast nog eens mijn vader overleed, en mijn zwager bij ons thuis tijdens een etentje ook. Hele heftige tijd dus, en het is geen excuus, maar toch. Ik ben echt een emotievreter... Ik ben in de zwangerschap maar 11 kilo aangekomen, en ik ben nu 13 kwijt, dus het gaat weer de goeie kant op! Ik wil er echter nog 20 kwijt.
18 kilo aangekomen. De dag na de bevalling was ik gelijk 6,5 kilo kwijt (dus 11,5 over). Hoe snel het daarna ging weet ik niet meer. Maar heb er toen 6 mnd over gedaan om weer op m´n oude gewicht te komen, en ben daarna geleidelijk aan nog 5 kilo afgevallen.
Ik ben in totaal 20kg aangekomen En ben nu, na anderhalve week ruim 12kg kwijt. Ik val elke dag af merk ik. Ik doe er niets voor, eet zelfs veel. Maar geef wel bv. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Ik 18 kg aangekomen; woog 88 toen ik zwanger werd. Ik ging al gauw de magische grens van 100 over... Na 4 dagen op de weegschaal gaan staan 8,9 kg eraf, toen heel lang blijven hangen op de 95 en inmiddels sinds een week of 4 onder mijn startgewicht!! 87.3 om precies te zijn. Er mag van mij natuurlijk nog wel meer af maar ik ga er niet voor aan de lijn. We eten gezond en nu ons meisje met de pot mee gaat eten maak ik dan alles ook vers. Dus geen potten saus meer enzo.
Frannie82, dat klinkt me als muziek in de oren. Ik 85 kg voor zwangerschap, 22 bijgekomen dus 107 kg totaal, 2 maanden na de bevalling zat ik op 96 en sindsdien.. drama. Heb er zelfs net een topic over geopend in baby/dreumes (verkeerd geplaatst... oeps). Ik kom NIET onder de 95. Ik blijf schommelen tussen 95 en 97... Hoe kan het dat het bij jou een week of 4 geleden ineens wel eraf ging? Toch iets hormonaals denk je?
Ik met 50 begonnen, ruim 23 aangekomen (41wkn gelopen). 3dgn na bevalling gewogen en toen waren er al 13 af, de week erna weer 4 verloren en toen een paar weken op +7 blijven hangen. En ineens waren er weer 5 weg na een maand of 2. Niets voor hoeven doen en geen bv mama.. Er zitten er nu nog 2/3 aan maar goed dat kon voor mij dus echt geen kwaad..
Ik zag je topic ja maar die hoort toch meer hier thuis denk ik! Ik heb nav de koemelkallergie en eczeemklachten een bloedtest gedaan en bleek intollerant voor koemelk, ei en kip. Dat ben ik gaan vermijden en daarna ging het snel. Daardoor at ik ook geen chocolade meer. Wel puur want daar zit geen melk in maar met mate. Geen idee of het hormonaal is, mijn huidproblemen zijn wel hormonaal gerelateerd ben ik nu achter.
Ik was ongeveer 12 kilo aangekomen.. Ben nu 5,5 maand na de bevalling 15 kilo kwijt.. En ben nu bezig aan te komen want vind dat dunne niet zo mooi
Bij de oudste 14 kilo gegroeid, na de bevalling zat ik nog op +5, helaas na het stoppen met de BV was het +8/9. Toen de oudste een jaar werd, zat ik weer op mn startgewicht. Maar heb er ook hoegenaamd niets voor gedaan om af te vallen ofzo. Bij de tweede ben ik 10 kilo gegroeid, maar heb vanwege zwangerschapsdiabetes een "dieet" moeten volgen, anders was ik vermoedelijk ook wel weer richting de 15 kilo gegaan. Twee weken na de bevalling was ik alle gewicht kwijt. Jammer genoeg na het stoppen met de BV meteen weer +3 en helaas door omstandigheden totaal pus 10 toen ik zwanger raakte van ons derde kindje. Deze zwangerschap hebben we met 20 weken moeten afbreken ivm trisomie 18. En zit nu op +5 tov de allereerste zwangerschap
Deze zwangerschap hebben we met 20 weken moeten afbreken ivm trisomie 18. [/QUOTE] Hopmarjanneke: Wat erg voor jullie en nog maar zo kort geleden veel sterkte nog!