auww verstandskies!

Discussion in 'De lounge' started by BoBam, Feb 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BoBam

BoBam Niet meer actief

Ik heb er zo'n last van!
    Maar hoe halen ze die er uit? Moet dat in het ziekenhuis?
    Want dat hoop ik wel want de tandarts hier is vreselijk!
    Mijn hele oor en keel doen aan die kant ook al heer erg pijn!
    Ben er helemaal niet lekker van :cry:

2. sammie1985

Feb 18, 2009
    52
    0
    0
    ass drogist bij etos
    maarssenbroek
    bij mij komt ie ook door alleen ik heb genoeg ruimte dus het doet niet zeer..
    bij mij hoeft ie er ook niet uit als ik er geen last van heb.
    ik mag wel kiezen bij me tandarts.
    bij haar of bij de kaak chirurg..
    kies dan de kaak chirurg want dan kan je ook nog is onder narcose whahahhaa...

wil er niks van meemaken.

dus het word in een ziekenhuis gedaan als je kiest voor de kaak chirurg.

neem voor de pijn een ibuprofen als het kan...
    of een warme compres tegen je wang aan...

sterkte

xxx samantha

3. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Ouch, nou ja, bekijk het van de positieve kant, je hebt wel verstand :)
    Volgens mij moet je die bij de kaakchirurg laten verwijderen, en niet bij de normale tandarts.

4. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Veel tandartsen doen het zelf.
    Misschien kan je aangeven dat je het bij de kaakchirurg wilt laten doen.
    Als hij al uit is dan trekken ze hem gewoon.
    Als hij niet helemaal uit is dan snijden ze hem weg, tenminste zo noemde ze dat bij mij, ze snijden het tandvlees ver genoeg weg zodat ze je verstandskies er heel snel en makkelijk uit kunnen halen.

Mijn voorkeur--- het snijden!
    Het trekken is een hoop gedoe, veel gepor en geduw en alles..
    Het snijden is zooo super snel!

Alleen als ik er aan terug denk...
    Die verdovingen :pale: ik ben zooo bang voor naalden, en deze doen echt pijn!

Verder hebben sommige na het trekken er heel erg last van de hele dag, maar er zijn er ook zat die (net als ik) nauwelijks pijn hebben gehad daarna.

5. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0

Ze geven je geen narcose hoor voor iets dat nog geen 10 minuten duurt hoor..

Zijn dezelfde pijnlijke verdovingen als je bij de tandarts krijgt.

Alleen heeft een kaakchirurg vaak veeeeeeeeel meer ervaring.

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    bj mij zijn ze alle 4 gewoon door mijn tandarts getrokken. van te voren had ie een foto gemaakt om te kijken of hij het zelf kon. de verdovingen waren wel pijnlijk, maar het trekken en daarna heb ik weinig last van gehad. het was zo gebeurt.

7. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bij mij hebben ze er 2 uit gesneden bij de kaak-chirurg. Het laten verwijderen vond ik niet zo'n probleem, voel je niks van met verdoving. Maar zodra de verdoving uit gewerkt was, deed het wel zeer. Kon heel de week niet eens normaal eten. Ja alleen vloeibaar voedsel: yoghurt en soep. haha. Was wel weer goed voor de lijn. :)

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij mij zijn ze ook alle vier door de tandarts verwijderd. De verdoving vond ik ook inderdaad het meest pijnlijke. Het deed bij mij mij zo zeer dat ik uit een reflex bijna de tandartsassistente een mep gaf.

Mijn vriend heeft een verstandskies door de kaakchirurg moeten laten verwijderen. Die kies lag namelijk helemaal scheef.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij mij zijn er drie door de kaakchirurg verwijderd, maar dat kwam mede omdat ik al grote problemen had bij het "doorkomen". Dus kon er niet worden gewacht totdat de kies helemaal "bovengronds" zou zijn. Mijn onderste verstandskiezen wilden langs de buitenkant van de kaak groeien (door mijn wang heen als het ware) en dat gaf direct al forse ontstekingsreacties. De ene bovenste kies was al wel volledig door, maar omdat ik toch al bij de kaakchirurg was, heeft de tandarts gezegd dat ook die kies maar meteen moest worden getrokken.
    Van mn bovenste kiezen dus hoegenaamd geen last gehad... de vierde en laatste zit er dan ook nog steeds. Die zat nog hoog en droog verstopt ten tijde van het bezoek aan de kaakchirurg.

Ook ik heb een hekel aan de verdovingen... mja... het is wel beter dan zonder te moeten trekken/snijden.

10. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Als de kies gewoon doorgekomen is of een stukje doorgekomen en niet dwars ligt dan doet de tandarts het...
    is hij niet door of ligt hij dwars dan ga je naar de kaakchirurg
    sterkte!

11. angel23

angel23 Actief lid

Nov 21, 2007
    214
    1
    0
    Ik was het zo zat dat ik toen er plek was gelijk ben
    langsgegaan (voor het eerst alleen, schaam schaam) om dat rotding eruit te trekken zonder verdoving en had helemaal geen last! En dat terwijl ik zoo bang ben voor de tandarts :(

12. BoBam

BoBam Niet meer actief

Nou ik ga het liefst dan naar de kaakchirurg!
    Hij is er een klein stukje door, alle 4 trouwens en heb er wel eens vaker last van maar dan niet zo erg! En volgens mij gaat hij scheef tegen mijn gewone kies aan,,mijn oor gloeit er gewoon over!
    Ik durf morgen denk ik niet eens de tandarts te bellen want dan moet ik vast eerst naar hem toe.
    Ik heb 2 kronen voor in mijn mond, nou die vind ik dus ook zo vreselijk , die heeft hij gezet en ik vind ze helemaal niet mooi! Ja de kronen zijn wel mooi maar hij heeft ze niet goed geplaatst en ik heb daar ook zo'n pijn van gehad! Dat ik best bang ben geworden! En de tandarts stinkt ook nog eens!

Share This Page