Morgen ga ik voor mijn kids een identiteitskaart aanvragen, maar nu weet ik niet of papa daar ook voor mee moet. Kan het nergens vinden. Mijn man en ik zijn niet getrouwd, hij heeft wel gewoon ouderlijk gezag enzo. Toen we de kids lieten bijschrijven in mijn paspoort moest hij mee om toestemming te geven. Weet iemand hoe dat zit als je een id kaart aanvraagt? alvast bedankt!
Je kan een schriftelijke verklaring bij de gemeente halen die je partner moet ondertekenen, en met zijn paspoort kan je dan het id aanvragen.
Hier in België hoeft dat in elk geval niet, mijn vriend is alleen samen met onze dochter haar idkaart gaan aanvragen.
Hier is mijn man gewoon alleen geweest hoor, maar wij zijn getrouwd. Misschien is het wel anders dan. Marja als je allebei ouderlijk gezag hebt is dat toch ook wel voldoende lijkt mij?
Oke, klinkt logisch. Zo'n verklaring staat wel op de site van onze gemeente voor het bijschrijven, maar dat is dus verouderd. Moet ik dus alsnog twee keer heen en weer...
Ik kon via de site van het gemeentehuis een blad downloaden die moest mijn man invullen en ondertekenen. Die mee nemen en.zijn id bewijs en geregeld. Misschien kan bij jullie ook wel zo iets. Gemeente bellen is de beste optie want vrij vragen was voor ons geen optie kan is chauffeur.
Heb net vandaag de id-kaart opgehaald Je moet formulier meenemen waarop ook handtekening van de vader staat. Ik kreeg het formulier toen ik het paspooort aan kwam vragen, maar het formulier schijnt ook op de website van de gemeente te staan. Daarnaast moest ik het paspoort van mijn man meenemen. Dus je kan wel alleen, maar je moet even de verklaring + paspooort van je partner meenemen.
Bedankt allemaal. Zal voor de zekerheid dat formulier voor bijschrijving mee brengen (andere staat er niet op) en dan hopen dt dat in orde is.
Volgens mij is dat niet nodig hoor mijn oudste is uit een eerdere relatie waar geen contact mee is. en ik heb nog nooit voor iets zijn toestemming / handtekening nodig gehad. ook niet voor een id kaart of wat dan ook
Nu toch echt wel ben getrouwd maar zelfs dan heb ik de handtekening + id van mijn man nodig, misschien zijn de regels aangescherpt?
Kun je het formulier niet vooraf op de website vd gemeente downloaden en dan papa laten ondertekenen en zijn paspoort meenemen? Wij zijn getrouwd en hier moest papa ook mee, of het formulier meenemen
Bij onze gemeente kan je op de site dat formulier opzoeken en afdrukken. Dan ingevuld meenemen+ id-kaart van man. Ze vroegen er hier echt naar dus zonder gaat het niet lukken!!
Eigelijk ook maar goed ook dat beide ouders hiervoor nodig zijn Stel je bent gescheiden of je partner wil dit zonder je toestemming doen, dan krijg je van die ontvoer naar het buitenland praktijken. Beter dat dat zo geregeld is, voorkomt een hoop narigheid
wij hebben het ook gedaan vorige week, formulier op de site gedownload papa laten ondertekenen en dan zijn paspoort meenemen en dan kan je hem gewoon aanvragen. wel altijd kind meenemen idd, ook bij het ophalen
Hier ook gewoon een toestemmingsformulier uitgeprint en een kopie van het paspoort van mijn man meegenomen. Dit formulier moest ik inleveren bij de aanvraag. Wel de kinderen meenemen bij aanvragen en ophalen. Hier werd zelfs in de kinderwagen gekeken of het idd wel mijn zoontje was die mee was.
Heel erg leuk.. Maar ik ben gescheiden en vader wilt geen contact meer met mn dochtertje. Zou niet eens weten waar die woont nu. Dus als ik voor mn dochter een ID-kaart wil aanvragen zou k dus al een vet probleem hebben.. aangezien we nog gezamenlijk gezag hebben ( want ook al zou k weten waar die woonde, toestemming geven zou ie toch niet doen... )
Ik heb het gezag alleen, bio-vader heeft wel erkend maar geen gezag en er is ook geen contact. Is alleen mijn handtekening dan genoeg???
Je vriend kan gewoon een papierje schrijven dat hij jou toestemming geeft om de id kaart van jullie kleine aan te vragen. Dit moet hij dan ondertekenen en dan moet je wel een kopie van zijn id meenemen. Dat is erg belangrijk. Succes morgen Dit geldt alleen voor als je gezamelijk het gezag hebt, niet als je het alleen gezag hebt. Maar als je gescheiden bent en geen contact meer hebt, is het inderdaad moeilijk, maar het moet wel. Misschien kun je ontheffing krijgen maar volgens mij niet. Ik zit namelijk midden in de scheiding en we hebben alleen nog contact via advocaat en ik moest dat papier ook overleggen. Hoe moeilijk het ook is. Heeft hier meer dan een week geduurt voordat ik dat papiertje had.