Woning buiten laten verven of zelf doen?

Discussion in 'De lounge' started by tumtummetje, Feb 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    1,844
    1,585
    113
    Onze woning moet van buiten op nieuw gedaan worden.
    We willen dit jaar of volgend jaar ons huis te koop zetten, dus het is wel een beetje zonde van het geld ;), maar op sommige gedeelten begint het al te bladeren, dus ik vrees dat het toch maar moet.

Maar mijn vraag is, hebben jullie het zelf gedaan of laten jullie het doen?

En als jullie het laten doen, wat kost het ongeveer. We hebben een tussenwoning.

Liefs Tumtummetje

2. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ligt er heel erg aan of je handig bent en tijd genoeg hebt... Wij werken allebei en hadden zoiets van, zonde van onze zomervakantie, dus hebben we een schilder ingehuurd. We hebben een aantal offertes laten maken en een éénmansbedrijfje bij ons in de straat bleek het goedkoopste. We hebben een vaste prijs zwart op wit laten zetten. Hij heeft voor 1500 euro inclusief sikkens verf (hele goede verf) het hele huis gedaan... helemaal super!

3. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    1,844
    1,585
    113
    Ja, ik denk dat wij dat ook maar gaan doen. De woning is in 2007 helemaal opnieuw geschilderd, maar het is toen volgens mij niet heel erg goed gedaan (vorige bewoner)
    Op sommige plekken zit het er nog wel strak op en andere gedeeltes begint het dus te bladeren.

4. debs

debs Actief lid

Nov 19, 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    wij hebben vorig jaar het huis laten verven.
    Waren hiervoor ook €1500 kwijt. Ook geen zin om het zelf te doen, en nu hebben we toch mooi 5 jaar garantie.
    Denk wel dat het belangrijk is voor het verkopen van je woning dat het er strak opzit. Dit soort dingen kunnen de prijs toch naar beneden halen.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Het is maar net of je zelf handig bent of niet.
    Manlief heeft zelf voor een schilderbedrijf gewerkt vroeger, dus als wij een eigen huis hebben zou hij het zelf doen.
    Mijn vader deed het ook altijd zelf, maar die was gewoon ook echt een klusser.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Bij onze vorige woning hebben we het zelf gedaan. Er viel weinig eer meer aan te behalen, omdat de vorige bewoners het zo knullig hadden geverfd, overal druppels, onregelmatigheden etc. Het zag er gewoon niet uit, en zelf kregen we het ook niet goed meer, alleen wat verbeterd. Ik heb zelf al veel geschilderd in mijn leven, dus dat gaat me aardig af.
    Bij dit huis zou ik het wel aan de buitenkant door een schilder laten doen. Tot nu toe hebben de vorige bewoners dat ook steeds laten doen en het ziet er zo perfect uit, dat krijg ik zelf niet voor elkaar.
    Binnen zou ik het ook wel willen laten doen, maar aangezien het toch aardig wat kost, doe ik dat dit voorjaar zelf wel. Er hangt toch overal vitrage voor, dus als het wat minder mooi is, valt dat niet zo op.

7. Beep

Beep Bekend lid

Sep 26, 2007
    505
    1
    18
    Wij laten dit voorjaar ons huis ook schilderen. We zagen het echt niet zitten om het allemaal zelf te gaan doen. Nu wordt dus alles gedaan, dus alle kozijnen, de dakkapel, het entreehokje (alles hout), en de voor- en achterdeur. We zijn dan €1700 kwijt, maar volgens mij is dat het wel waard! We moeten dan alleen nog zelf onze garage en poort verven, maar dat is nog wel te doen.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    mijn man kan erg goed schilderen, maar als de verf aan het bladderen is zouden wij het laten doen!
    Wij doen het regelmatig zodat het niet veel werk is.

9. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    hier doen wij het zelf.
    vind het erg leuk ook te doen en kan redelijk netjes schilderen...

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij kunnen alletwee goed schilderen maar laten het toch doen volgende maand of april omdat de vorige bewoners er een potje van gemaakt hebben.
    De schilder mag het hele huis doen en de volgende keren gaan we het zelf bijhouden.

11. marjand

marjand VIP lid

Jul 13, 2009
    9,728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ik doe het altijd zelf.....Kosten zijn dan zo'n 100 tot 150 euro...Kan netjes schilderen en als je het bijhoud is het zoveel werk nu ook weer niet...

Vind 1500 euro echt een klap met geld.

Share This Page