Help, identiteit gejat!

Discussie in 'De lounge' gestart door Towser, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Dit moet je meteen aangeven bij de politie! Dit is identiteits diefstal en dat is illegaal én strafbaar.
    Mijn vriend werkt bij de overheid en die geeft aan dit tegen jou te zeggen omdat dit echt "gevaarlijk" kan zijn op deze manier kunnen ze ook aan creditcard gegevens ed komen.

2. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Beheerder is achter het ip adres gekomen, deze persoon had meerdere nep-accounts op die site...het wordt steeds raarder... Ik weet alleen niet of wij nu zelf achter de persoon achter het ip adres kunnen komen, weet iemand dat?

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Jeetje, wat een mafkees :(
    hoop dat je achter het IP kan komen, kan je helaas er niet mee helpen want zou niet weten hoe zoiets moet..

Succes!

4. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Weet je het IP adres?
    Anders vragen aan de beheerder, wil die het niet geven...Aangifte doen!

Misschien dit proberen www.WatIsMijnIP.nl
    Ik denk maar even mee hoor..

5. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    We hebben het ip adres wel gekregen, maar het lijkt me sterk dat je helemaal kunt vinden wie het is, dat zouden mensen met kwade bedoelingen dan toch ook kunnen? Ik heb aan de beheerder van de site gevraagd of zij angifte gaan doen, ook omdat die persoon meerdere accounts had. De groeimee site is het ook aan het uitzoeken. Als er echt is ingebroken, ondanks het wachtwoord, is het natuurlijk wel weer anders, dan dat het gewoon iemand is die een wachtwoord had. Beide sites doen overigens zeer hun best, zijn hier denk ik ook niet blij mee....:(
    Ik snap alleen nog steeds niet waarom iemand zou inbreken op onze site, terwijl het merendeel van de groeimee-sites helemaal niet beveiligd is...:(

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Towser...je hebt een Pb.

Kwebbel

7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.878
    5.171
    113
    Home
    wat een zieke mensen zeg!
    ik hoop voor je dat je er achter komt wie het heeft gedaan.

8. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    wat raar... vaag dat iemand dat zo doet.. zou ook denken aan jaloerzie of iemand die je niet zo mag,... maar dan ga je denk ik niet pronken met je kinderkamer van iemand die je niet mag..

9. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    volgens mij kan je alleen de plaats (stad) achterhalen vanaf waar een bericht is gestuurd.. en meer info niet (voor zover ik weet)
    foto's kun je altijd jatten van een site, hoe beveiligd deze ook zal zijn, en kun je de originele niet jatten dan kun je ook nog een printscreen maken en daar een jpg van maken.. helaas zijn we nooit helemaal veilig als we dingen willen delen met anderen :(

10. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    De hele site is beveiligd met een wachtwoord, dus dat is dan wel weer raar....

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Je kan online zelf denk ik idd alleen maar achterhalen waar deze mensen hun internet hebben..

Wat je wel kan doen is dus contact opnemen met hun provider, verhaal uitleggen en wie weet wat hun voor je kunnen doen .. Miss idd ff eerst aangifte doen zodat je bewijs hebt tegenover die provider dat je de waarheid spreekt ...

12. Alita

Alita Niet meer actief

pff jeetje zou ook niet weten hoe je daar achterkomt.....hmmm

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    mijn man beveiligd de foto`s die hij op zn websites zet altijd.
    ze kunnen niet gekopieeerd worden en hij bewerkt de foto`s in photoshop zodat er een soort watermerk in zit.
    dan zijn ze dus niet te gebruiken als iemand ze toch weet te jatten.
    maar goed, daar heb jij nu niks aan.

heel vervelend wat er gebeurt is, ik hoop dat je erachter komt wie dit gedaan heeft en dat ze er iets tegen kunnen doen.

liefs doris

14. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ja snap ik maar meestal is dat beveiligd door een systeem waarbij je de direct url niet ziet in de adresbalk... als je die kan achterhalen (daar kom je meestal per ongeluk achter, of je moet weten waar je moet zoeken) dan kom je alsnog bij de 'verborgen info'

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Dan nog kan je de foto's '' pikken '' als ze een printscreen maken en ze knippen en plakken dan kunnen ze ze alsnog '' pikken ''

Wil niemand op iedeeen brengen hoor, maar wilde het alleen ff uitleggen ;)

16. Alita

Alita Niet meer actief

het is ook altijd een gevaar natuurlijk foto`s op het net zetten mischien hier ook beter over nadenken...niet verkeerd bedoeld hoor!!!

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    daarom heb ik geen babysite. er wordt weet ik niet wat uitgehaald met baby en kinderfoto's.

18. Alita

Alita Niet meer actief

bah zo`n vieze man die op jouw`n foto van je kind zit te***** bah bah bah bah

19. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Ja inderdaad, de printscreen en de paint! zo gepiept.
    Wat bestaan er toch véél gekken op de wereld. BAH!

20. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Nou ja, daarom hadden we dus een babysite met een wachtwoord, maar ook dat is dus blijkbaar niet voldoende...Er zijn ook massa's van die babysite's, dus ja waarom gaat iemand dan moeite doen om een beveiligde te 'kraken' zou je denken, zó leuk was 'ie nou ook weer niet;)

Deel Deze Pagina