help! iedere ochtend strijd met de eerste fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door dorisn, 4 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    sinds een week moet ik iedere ochtend een strijd voeren om alyssa de fles te laten drinken. tis net of ze geen honger heeft ofzo. alles om haar heen is leuk (vooral de kat). nu geef ik de eerste fles maar weer gewoon op haar kamer zodat ze niet teveel afgeleid wordt, maar ook dit werkt niet. kheb al pap (nutrix) geprobeerd van een bordje, maar dat werkte ook maar een paar happen. ik moet zeggen dat ik er nu gewoon tegenop zie om de eerste fles te geven. mn man kan het helaas niet doen want dan komt ie te laat op zn werk. hij heeft het van de week een keer van me overgenomen, maar ook dat wads geen suces.

wie weet wat ik moet doen? iedere ochtend die strijd die ik verlies en me weer de hele dag rot voel ben ik helemaal zat.

liefs doris

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Misschien gaat het niet snel genoeg? Dan draait Justin ook alle kanten op met zn hoofd....

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    na 5minuten begint ze al. ze is redelijk ongeduldig, maar 5minuten is wel heel extreem. met de andere flessen heeft ze het namelijk niet. ze wiebeld wel vaak, maar niet zo erg als met de eerste fles.

liefs doris

4. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    Hoe laat is ze wakker, en hoe laat krijgt ze haar eerste fles eigenlijk?

Hier had ik eigenlijk precies hetzelfde, mijn dochtertje haalde ik rond kwart over 7 uit bed, waste haar dan en zette haar beneden in de box en gaf de andere kinderen hun eten en zodra zij bezig waren gaf ik haar de fles, maar toen dus precies hetzelfde als wat jij nu omschreef, toen ben ik het anders gaan doen. Toen liet ik haar dus gewoon zitten (spelen e.d.) en bracht ik eerst de kinderen naar school, en gaf haar later de fles dan ze gewend was. Pakweg een uur of half 9 - 9 uur en dat ging wel goed moet ik zeggen.

Ik hoef haar in ieder geval niet direct of bijna direct de fles te geven, nu nog steeds niet trouwens.

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    dat kan ik helaas niet doen.
    als ik moet werken moet ik om 8uur de deur uit.
    ze krijgt de eerste fles om 6.45.
    ik heb dan al even gespeeld met dr zodat ze al een beetje energie kwijt kan en dan lekker kan wiebelen en doen.
    vanmorgen heb ik dat een keer niet gedaan omdat ik dacht dat ik haar juist daardoor druk maakte. helaas had dit als resultaat dat ze nog sneller begon te wiebelen en doen en dat ze dus vanmorgen nog niet eens de helft heeft gedronken.

liefs doris

6. zonnetje08

zonnetje08 Actief lid

1 aug 2008
    159
    0
    0
    Wat balen zeg, maar je schrijft dat je om 8 uur de deur uit moet, kun je dan niet proberen haar vlak voor je de deur uit moet de fles te geven? Misschien is het een optie om haar in de wipstoel te zetten en haar dan de fles te geven hier werkt dat perfect want ondanks dat ze niet direct de fles wil en ik haar de fles nu later geeft wil ze soms ook die fles niet op schoot maar zet ik haar dan in de wipstoel voor de tv dan gaat het ontzettend goed en drinkt ze de fles helemaal leeg. Succes meid, balen dit hoor.

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    dat klinkt leuk, maar ik weet niet hoe laat ik haar dan de fles moet geven. de ene keer drinkt ze de fles in een kwartier en de andere keer doet ze er rustig een half uur over. dat wordt dus best stressen op die manier en dan drinkt ze dus helemaal niet. ik probeer me nu heel rustig te houden en mezelf voor te houden dat het niet erg is als ze hem niet leegdrinkt. (ze heeft genoeg reserve)

vanmorgen heb ik 2scheppen (maatschepjes van de voeding) nutrix door de fles gedaan en ze heeft toen (na een half uur) 90cc laten staan. wat was ik gelukkig. de strijd viel iets mee vanmorgen en heb van het cb het advies gehad om een dental speen te proberen. heb vanavond een smalle s-fles van difrax gekocht en een dental speen. (had de brede opti fles en daar kan geen dental speen op) nu maar hopen dat dit gaat werken.

poe poe, wat een stress kan het geven, een kleintje die de fles niet wil drinken. tzal vast weer zo`n periode zijn.

liefs doris

ps. tips blijven nog ff welkom. (wipstoel voor de tv werkt niet)

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    we zijn er eindelijk uit met alyssa dr eerste fles. ze wil geen pap en al helemaal geen dental speen.
    ze wil gewoon spelen als ze aangekleed is.

maandag ben ik begonnen met alleen dr luier te verschonen als ze wakker werd en heb het niet te gezellig gemaakt. (had savonds al een schone romper aangedaan en die was nog schoon) na het verschonen heel rustig weer in de slaapzak en lekker in de stoel met het voedingskussen gaan zitten met dr. dit werkt super. ze laat nog wel een beetje staan, maar dat is dan hooguit 40cc.
    we zijn helemaal gelukkig. nu hoef ik niet meer zo gigantisch te stressen voor ik naar mn werk ga. rustig de fles geven, dan zelf douchen en aankleden en daarna alyssa aankleden en we kunnen op pad.

liefs doris

9. Brrr

Brrr Lid

9 jul 2006
    71
    0
    0
    Mijn zoontje had dit ook. Hij krijgt nu normale flessen, dus zonder bambix of nutrix, en drinkt ze nu weer goed leeg.
    Hij heeft het wel een tijd goed gedronken maar is het nu dus beu.

Deel Deze Pagina