mijn zoontje is bijna 9 maanden en sinds woensdag wil hij opeens geen fles meer. wel brood fruit en groente en sap maar geen melk. als de fles al naar zijn mond gaat gaat hij al huilen en de fles eruit slaan. wordt er heel onzeker van, is dit een fase? hoe lang gaat dit duren? en hij moet toch ook zijn melk binnen krijgen......... wie herkend dit.... liefs onzekere moeder op dit moment...
Misschien een tandje op komst? Dan is het tandvlees wellicht zo gevoelig dat het pijn doet om te zuigen. Dax kreeg zijn eerste tandje toen hij nog geen bijvoeding kreeg en toen wilde hij opeens geen enkele fles meer. Heb ik de melk met een spuitje in zijn mond moeten doen hihi.
Ik herkent het maar al te goed. Op precies dezelfde leeftijd had Kylian dit ook, na een week van bijna geen flessen heb ik contact gezocht met het cb. In overleg met de voedingsdeskundige zijn we toen over gestapt op gewone melk en karnemelk met toevoeging van Vitamine D. Toen was het probleem over, schijnbaar had meneertje genoeg van de smaak van de poedermelk. Ik zou het even aankijken en anders toch contact opnemen met het cb of je huisarts om te overleggen of je wat anders kunt geven. Ik hoop dat je net als wij toen tegen een meedenkent persoon aanloopt die zich ook beseft dat niet ieder kind hetzelfde is. Groetjes Anita
Yup, hier ook. Dacht dat ik het had opgelost door hem liggend de fles te geven zodat ie hem zelf kon vasthouden. Maar dat wil ie nu ook niet echt meer. Ik doe de melk soms door de yoghurt oid en hij krijgt ieg 's ochtends pap. Maar goed, Thijmen is nu op alle fronten een beetje moeilijk... wordt ineens 's nachts wakker en wil dan eigenlijk niet gaan slapen enzo.
nou aan de ene kant blij het te horen. ik denk dat tandjes het niet zijn wand hij wil wel sap uit de fles.(wel een andere fles) maar als ik daar dan de melk in doe wil hij dat niet drinken. denk dat ik morgen gewoon het cb bel, alvast bedankt meiden xxx
Je hebt nu van die leuke bekers waar het neusgedeelte uit is, te koop bij prenatal. misschien dat hij dat al leuk vind. heb deze gekocht omdat een vriendin van mij haar kind al bij 3 maanden het leuk vond om uit een normale beker te drinken, dus niet zo eentje met een tuit met gaatjes. papa's choice staat er geloof ik op.
Sofie heeft het ook ineens. Sinds vandaag. Ze is vandaag precies 9 maanden. Vanochtend wilde ze 'm met moeite en vanavond ineens niet meer. Pfff nu maar hopen dat ze dan een beetje doorslaapt. Snap er niks van want gisteravond dronk ze 'm nog gulzig leeg Maak me ook wel wat zorgen.
Hier ook, meneertje was het zat. Ik ben toen ook noodgedwongen gestopt met poedermelk. Als alternatief gaf ik hem kwark bij zijn boterham. Ook maakte ik een yoghurtdrankje voor hem. Ik deed dan zijn beker 1/2 vol met yoghurt met een scheut diksap en dan aanvullen met water. En je moet inderdaad vitamine D bij gaan geven. Geen zorgen maken hoor meiden, ze worden ook wel groot zonder poedermelk. Neem mijn zoon van bijna 2, hij heeft er niks aan over gehouden!