Beste allemaal, Ik heb het geluk dat het ons is gegund om tot 8 maanden bij mn boef thuis te kunnen blijven, maar volg. week is het dan echt zover. Ik ga weer aan het werk. Heb er ook echt wel zin! Nu is het zo dat mijn schoonouders standaard elke zondag om 14.00 bellen of ze die middag op de koffie kunnen komen (je hoort dan mn hun eigen verhalen ed). Als ik straks aan het werk ben is zondag onze enige gezinsdag met elkaar en die wil ik eignelijk niet deels invullen met een verplicht kopje koffie. Ze zijn beide met pensioen en kunnen de hele week langskomen! Ik heb opzich een prima band met ze, echter is deze na de geboorte wel anders geworden. Zo wilden ze beide geen beschuit met muisjes, want mijn smoeder was ineens aan de lijn en mijn svader heeft suiker (allang, maar drinkt elke avond bij zn koffie een hele klodder slagroom en valt hier de koekjestrommel met speciulaas aan), vanaf toen is het bij mij minder geworden. Mijn ouders zijn zoooo anders, komen gewoon even aan, tijdens het fietsen bijvoorbeeld. Hoe maak ik enigzins duidelijk dat ik geen zin heb ik zondagse kopjes koffie elke week zonder mijn man en schoonouders een vervelend gevoel te geven. Heb het al aan mijn man laten doorschemeren iemand ervaring met zo'n kwestie?
Lastig, heb geen schoonouders, maar ik zou het gewoon eerst met smoesjes oplossen en dan wel zelf een andere dag voorstellen en dan langzaam andere dagen normaal laten worden ofzo.. Maar even tussendoor, je band met ze is veranderd omdat ze geen beschuit met muisjes wilden?? Die snap ik niet helemaal
Haha, dat van het beschuit met muisjes vind ik ook wel bijzonder... Maargoed, het lijkt me het beste gewoon een nieuwe dag voor te stellen waarop ze van harte welkom zijn. En laat je man het afhandelen, het zijn zijn ouders Als je dat niet durft, kun je altijd nog andere dingen plannen op zondag, bijv lekker wandelen in het bos met zijn drietjes. Dan doorbreek je het patroon en is de boodschap wellicht ook duidelijk.
Dat van die beschuit met muisjes vind ik ook erg bijzonder , zal lijkt me toch niet de enige reden zijn? Klinkt simpeler dan het is; gewoon over praten! Aangeven dat ze best lang mogen komen, altijd welkom, maar niet standaard op zondagmiddag aangezien jullie ook samen willen zijn. En je kan het wellicht ook beetje sturen? Als ze bellen op zondag, geef dan aan dat het niet uitkomt maar dat ze (bijvoorbeeld) dinsdag (oid) welkom zijn? Wellicht kan je de 'traditie' op die manier doorbreken. En als dat echt niet werkt, idd je man laten aangeven bij zijn ouders dat iedere zondag niet de bedoeling is.
Ik zou voor duidelijkheid gaan. Zeggen dat je weer aan het werk gaat, dat dit jullie enige vrije dag samen is, en dat ze op elk ander moment van de week welkom zijn... Misschien moet je nog dingen voorbereiden voor je werk of iets?
Als ze toch altijd bellen vooraf, kun je op zo'n moment toch gewoon beslissen of je er wel of geen zin in hebt en dat zeggen? Ik zou er geen groot issue van maken hoor.
bedankt! Ik merk dat het dus niet erg is als je dit dus wil. En ja die beschuit met muisjes, begrijp ik haha. Wat vaag, maar om de geboorte van je kleinzoon te vieren hoort dat erbij. Ze kwamen niet naar het ZH na dad bevalling en de dag daarna weer thuis, kwanen ze pas. Toen had mijn man lekker koffie gemaakt en beschuitjes gesmeerd en met elkaar boven, maar toen hoefde ye niet. Mijn man keek vervolgens heel beteuterd. Ach, het waren waarschijnlijk de hormonen, maar ik vond het zo zielig voor hem...
Nou, dan geen beschuitjes toch? Ik snap het probleem echt niet. Ja, vreemd dat ze zoiets niet zeggen voor hij ze helemaal gesmeerd heeft, maar verder zijn ze toch niet verplicht om beschuit met muisjes te eten? Dat ze pas een dag later op bezoek kwamen komt misschien ook doordat ze jullie niet tot last wilden zijn? Ik zou ze ook daar echt niet op afrekenen. Als jij ze niet iedere zondag op de koffie wil hebben, kun je toch gewoon zeggen dat zondag niet zo goed uitkomt en je liever een andere dag wat afspreekt oid? Of laat je man dat idd doen, het zijn zijn ouders.
ze bellen netjes van te voren om te vragen of ze koffie kunnen komen doen, nou dan kan je toch ook netjes eens antwoorden dat het vandaag even niet uitkomt en dat je graag een andere keer wilt koffie drinken???
Gewoon duidelijk zeggen dat je geen zin heb dat het een 'vaste' afspraak wordt dat elke zondagmiddag zo wordt ingevuld. Gewoon duidelijk zijn, anders veranderd er niets. Net wat je zegt, ze kunnen toch ook doordeweeks een kopje koffie komen drinken.
Hier kwam schoonmoeder standaard ELKE DAG en belde niet eens !!! en we kunnen al niet goed met elkaar overweg !! wij gaan gewoon verder met waar we mee bezig zijn als ze een keer voor de deur staat en wij willen weg dan zeggen we dat ook gewoon, als ze voor de deur staat terwijl wij net de kinderen in bad doen... gaan de kinderen gewoon in bad... kijk als het nou een keer zo is dat ze spontaan aan zou komen dan wachten we even met de kids in bad doen ofzo, maar ze kwam elke dag.... dus gingen we gewoon door met ons ding we hadden het al een aantal keer aangegeven maar het boeide haar niet, door het in praktijk te brengen zag ze in dat het toch wel even anders moest punt is iig ik zou gewoon op dat moment zeggen of het uit komt of niet, geen rekening houden met schoonouders die komen, als ze bellen en je wou die dag weg kun je dat gewoon zeggen toch.