Als je nooit iets aangevraagt heb, kwa abbonement, is dit bovenstaande onwettelijk! Of er nu een briefje bij zit ofniet! Ik gooi vaak dit soort boekjes zo de container in, als reclame troep, lees niet eens wat erbij zit. NIet bestel dus zo weg! Die mensen staan absoluut niet in hun recht. Je kan mensen niet zomaar een abbo opleggen, en als ze dan niet reageren geld innen. Ik zou zeggen, niks betalen, laat ze maar met bewijs komen dat jij ergens akkoord voor bent gegaan. En ind je rechtsbijstand inschakelen. Is wel makkelijk aan geld komen zo. Denk dat ik ook iedereen iets op ga sturen, en als ze niet reageren, dan elke maand geld innen! Mafketels! Niet betalen dus! Laat ze maar met bewijzen komen en zo niet..toedels! kus miek
Hmm in dat geval... heb jij een andere naam dan je man? Want als dat zo is dan wordt het contract (en dus de acceptgiro) sowieso nietig verklaard omdat de gegevens niet met elkaar overeenkomen. Het is dan een (mondelinge) handtekening van je man maar op jouw naam en dat mag dus niet.
Het moraal van dit verhaal: Koop nooit wat over de telefoon! Tenminste ik ga er van uit dat het overgrote deel hier over de telefoon is geregeld. Ik heb zelf tijden in een callcenter gewerkt als bij baantje, en dit soort projecten hadden wij dus ook. Je kan je inderdaad wel afmelden binnen 14 dagen, maar de truc is natuurlijk dat mensen dit vergeten en vervolgens aan een abonnement van een half jaar/jaar zitten. Ik koop in ieder geval nooit wat over de telefoon, hoe leuk het ook klinkt. En ookal is het vaak een prima aanbieding, ik wil het risico niet lopen dat ik straks met een of ander abonnement aan mn broek zit.