Hallo lieve mensen, Ben nieuw hier en wil heel graag even van me afpraten zodat ik m'n man niet steeds lastig hoef te vallen haha! Sinds 2 rondes zijn we bezig met zwanger worden. Nu heb ik altijd een hele regelmatige cyclus gehad tussen de 28 en 30 dagen. Ben al een jaar of 5 van de pil of iets af dus ontpillen hoef ik niet. Nu heb ik altijd 1 à 2 dagen voor mijn NOD bruinverlies, afgelopen zondag had ik ongie moeten worden, maar niks ook geen kramp zo nu en dan een beetje maar zette niet door. Maandag wel bruinverlies dus ik dacht ah het komt (heb maar 1x geklust deze ronde en nog 1x maar niet afgerond zeg maar ). Nu is het dinsdag en nog steeds geen ongie krampen en bruinverlies neemt af.... Vanochtend getest met kv 2v10 maar was negatief. Mijn klachten zijn eigenlijk niet heel extreem alleen mn borsten doen erg zeer maar dat heb ik meestal voor m'n NOD dus wordt een beetje ongeduldig! Wat denken jullie? Heb net nog 2 kv testen gekocht van 2v5 die schijnen beter te zijn dan die van 2v10 wat is jullie ervaring? Lieve groetjes
Hai Talw, Welkom hier! Bekend verhaal: ik ben ook ongeveer 5 jaar van de pil af. Tussendoor nog een keer geprobeerd en dat werd een ramp. Heb verder altijd een regelmatige cyclus gehad, rond de 28 dagen. Hoefde het niet eens bij te houden, het kwam altijd wanneer het moest komen. In ronde 2 was alles ineens anders! Op mijn oorspronkelijke Nod kreeg ik ineens heel veel slijm, mijn eisprong was dus te laat (op dag 27) en mijn ongi dus ook, die kwam op dag 41. Vanaf dag 31 kreeg ik al bruinverlies. Waarschijnlijk onbewust toch stress, waardoor mijn cyclus langer is geworden. Maar weet je wanneer je je ei hebt gehad met bijvoorbeeld ovutesten of tempen? Als je dat weet, dan heb je veel meer inzicht in je cyclus. En dan weet je ook precies op welke dagen je het beste gezellig kunt maken. Ik zou over een dag of 3/4 als je nog niet ongi bent een testje wagen.
Bedankt voor je reactie!! Dus idd beetje hetzelfde verhaal.. Maar min gyn vertelde me ook dat als je niet aan de pil bent je heel erg merkt dat je cyclus in de loop der tijd veranderd. En als je aan de pil bent dan heb je die veranderingen niet door dus wellicht dat dat ook zou kunnen hoewel het natuurlijk wel heeeel toevallig is dat het precies veranderd als je besluit een kindje te willen. Wanneer mijn ei is weet ik niet zeker ik heb eigenlijk altijd in de week van m'n ei wel wat bruinverlies en soms wat rood, ik vermoed dat het zondag is geweest en de woensdagavond hebben we geklust dus wel wat vroeg en zaterdagochtend ook geklust maar dus zonder succes haha . En nog iets geks k heb ook 1 keer bloed gehad na het vrijen ik ben toen gelijk naar de HA geweest en die heeft de baarmoeder mond bekeken en die zei dat het er perfect uitzag. Maar we hebben nooit echt geklust tijdens mijn eisprong week dus misschien bloed je iets sneller als je in de week van je ei zit. Maar goed ik ga denk ik morgenochtend even opnieuw testen krijg het niet uit m'n hoofd dus wil nu of ongie of zwanger haha. Heb jij ook wel eens bloed gehad na het vrijen?
Ik denk dat je het beste ovutesten en/of kan gaan tempen om meer inzicht in je cyclus te krijgen. Dan weet je precies wanneer je ei is. Ongeveer 2 weken na je ei is je menstruatie (of niet uiteraard). Als je ei afgelopen zondag is geweest dan zal je ongi pas rond de 16e zijn. Bloedingen tijdens het vrijen kunnen altijd voorkomen. Er zitten allemaal bloedvaatjes die open kunnen springen en daardoor kun je wat bloed verliezen. Hoeft niks ernstigs te zijn. Als je het blijft houden zou ik trouwens wel naar de HA gaan en daar om een doorverwijzing vragen voor de gyn. Die heeft meer kennis en kan het beter nakijken.
Had 2 weken geleden m'n ei sorry was wat verwarrend neergezet maar m'n ei was dus de 19de. Heb al 5 echo's gehad dit jaar 4 x inwendig 1 x uitwendig omdat ik bang was voor cystes omdat ik steeds tijdens mijn ei bloedinkjes had maar alles was ok. En heb vorig jaar mei een uitstrijkje gehad dat was pap 1. En verder ben ik voor mijn man de eerste en hij voor mij dus de dokter zei dat het dan bijna niet kan dat ik iets aan de baarmoedermond heb. En ik denk dat als het al zo erg is dat het bloed veroorzaakt moet je iets kunnen zien. Maar nog even spannend dus ik zal morgen laten weten wat de uitslag is! Liefs